In de Vier Seizoenen reeks 13 Winter

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

11 mar 2019, 14:52

Goede middag iedereen,
heb net een rekening betaald aan het labo
dat mijn bloedonderzoek deed, rekening
zat vanmiddag in de brievenbus en ik betaal dat direct
dan moet ik er niet meer aan denken en kan de factuur
geklasseerd worden.... opgeruimd staat netjes :lol:

Blij dat de wind voorlopig iets minder is... maar
er komt nog de volgende dagen als het 6 beaufort wordt
dan is het weer van dat... en rukwinden boven de 100 km/u
vertrouw ik van geen kanten meer... :oops: :oops:

Helena, gelukkig goed weg en thuis geraakt...
en ja de treinen waren ook op de meeste lijnen onderbroken
door afgevallen takken en omgewaaide bomen...

De barometer zwiept van hot naar her met dit weer
Ik wens alle seizoentjes een gezellige dag verder... tot.... :)
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

mariajohanna
Lid geworden op: 21 okt 2012, 19:49

11 mar 2019, 15:18

Hier nog altijd miserie om binnen te geraken ....
Goede namiddag, dames,

Annelieke, spoedige beterschap gewenst voor ukkemeisje. Alles moet zijn tijd hebben, maar je wil dat alles weer zijn gewone beloop heeft, wat normaal is.
Die kinderziektes ook .....

Nu gauw mijn boodschappen wegsteken. Ben glas gaan wegdoen naar de glasbol en in het terugkeren passeer ik een okay winkel, heb mijn karretje toch bij, en breng intussen mijn boodschappen mee.
Manlief komt binnen 15 minuutjes thuis, hij is de 1ste keer 2 u gaan rijden in een aangepaste wagen van 'Cara'. Het begon al goed met een telefoontje vooraf dat de wagen niet startte...... 🙄
Enfin, ga wat verder doen, zal seffes relaas wel horen ....
Dames, hou het warm binnen.
Tot .... de volgende
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

11 mar 2019, 18:31

Afbeelding
Goedenavond Seizoentjes,

Oma-C, het waait nog, maar gelukkig niet meer zo hevig als gisteren; Denk dat we het ergste achter de rug hebben.

MJ, hoop zo zeer dat jouw manlief zijn autorijden goed gelukt is. Zou een geweldige stap vooruit zijn voor jullie beiden. Het kaarsje brandt op een goede afloop.

Was na de strijk met Matice gaan wandelen , zag veel omgewaaide zieke bomen in het " bosje". Plus was de brandweer bezig een straat verderop. Een brandweerman kwam Matice een aai geven, maar hij reageerde eerst heel schichtig. Denk omwille van het uniform en de helm. Verder had hij heel goed gewandeld, veel tegen bezig zijn en af en toe belonen, dat doet wonderen. Kregen wel op weg terug naar huis , hagel op ons hoofd.Ook daar schrok hij even van. Maar dat duurde maar even.
Nadien nog naar de apotheek geweest.

Zo, wens iedereen nog een hopelijk rustige avond en voor veel later vandaag een zachte welterusten.
Liefs en een dikke knuffel voor jullie allen.

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

12 mar 2019, 07:50

Goede morgen seizoentjes,

vandaag wordt het een cruciale dag in de zaak tuutje vs plakaat. Om 13 u 30 moet ventje met zijn advocaat zich aanbieden bij de politie voor een derde verhoor. Ventje heeft een verklaring uitgetypt en gaat verder zijn mond houden. Collega ( wiens man ook agent is) zei als die advocaat je verklaring gaat lezen die zijn dag gaat niet meer stuk kunnen. de politie heeft ventje zelfs beschuldigd van vluchtmisdrijf zonder slachtoffers ( buiten dat plakaat dan) hij is vanmorgen ook thuis ter voorbereiding. net als bij mij, verteerde zijn eten niet, dus allebei aan de primperan, mocht hem uitzonderlijk, als zijn sleepyl niet werkte een halfje diazepam geven. weet niet of hij het genomen heeft, maar hij is pas wakker. ik ben al beneden en heb Gimly eerst alles gegeven wat hij nodig had. heb eerst voor ik koffie dronk zijn snuffelzakjes gaan zoeken. hij was er gisteren mee aan het spelen. Toen ventje thuis kwam, was hij er niet veel mee gezind. ik had nl gezegd tegen Gimly dat het hij & ik was gisteren.
De wind is nog een beetje minder. ga het toch niet wagen S. op een laddertje buiten te zetten. ze heeft alleszins strijk. aangezien ze niet rap strijkt...
kreeg gisteren twee pakjes van wish in de bus. dacht dat het mijn bestelde spullen waren, maar neen, ventje had een kattenbroche gezien en een bijzondere ring en heeft die gekocht voor mij. de ring is een katje met een kopje en de staart omringt je vinger. de oogjes zijn blauw. ventje vond het spijtig dat de broche niet groter was. Fijne dag, ik ga ventje een kopje koffie zetten en Gimly zijn tweede ontbijt geven.
Cats Rule!

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

12 mar 2019, 08:09

Afbeelding

Goedemorgen Seizoentjes,

Hoop dat Muddy Maddy en ventje niet teveel zenuwen hebben vandaag voor het verhoor.

Heb hier in pyjama de benedenverdiepingen al gestofzuigd, kan ik me na de douche volledig concentreren op het poetsen van de bovenverdieping en de was en de strijk van de dekbedden.

Heb de indruk dat het ( eindelijk) nimmer waait ofwel heel licht. Matice is al een paar keer buiten geweest en was net al aan het spelen met één van zijn buitenballen. Grappig om te zien, hij gooit de bal dan zelf weg en gaat er dan pijlsnel achteraan. Nu heeft hij net een beetje ontbeten en is nu in slaapmodus. Het is wel een matige eter tegenover Niels Matice stopt gewoon als hij genoeg heeft. Hij zou nu voor zijn gewicht 400 gram brokjes moeten eten, maar hij krijgt nog steeds maar 350 gram op. Dierenarts zegt dat dat niet erg is en dat ik me daar geen zorgen moet over maken. Door het feit dat het topvoeding is, heeft hij toch alles binnen van de noodzakelijke voedingsstoffen en hij krijgt dan nog elke dag zijn vitaminedrankje.

Zo, ga douchen en dan eens terug beginnen.

Liefs en een fijne dag voor jullie allen.

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

12 mar 2019, 12:42

Aan alle seizoentjes, nog niks bijgelezen :oops:
PC wou niet opstarten vanmorgen
zoon is het komen verhelpen :wink:
maar ondertussen is het middag
hij heeft ook nog een paar werkjes gedaan
die ik zelf niet meer kan omdat ik een trapje nodig heb
en dat mag niet meer wegens die draainissen...
blij dat het gedaan is.. :wink:

Nu een boke eten en dan nog een beetje bezig zijn...
tot later... bijlezen is ook voor later...sorry
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

12 mar 2019, 13:32

@ iedereen: en ik wacht... tot ik iets van ventje hoor.
voorlopig gaan we er van uit dat of hij voor de politierechter moet verschijnen, of dat zijn vrijheid hem afgenomen is geworden. nodeloos te zeggen dat wij geen zin in eten hebben...
hoop natuurlijk op ander nieuws, anders gaat het van kwaad tot erger gaan.
Sorry.
Cats Rule!

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

12 mar 2019, 13:49

Maar MM toch zo rap zit een mens niet vast hoor!
Komaan kop op!

zwanenmeer
Lid geworden op: 10 mar 2008, 20:01

12 mar 2019, 20:58

Dag seizoentjes allemaal ..

Tja .. hier ook alweer héél veel moeite moeten doen om binnen te geraken . Dat begin ik toch beu te worden hoor .. Er zal wel een reden voor zijn , zeker , om het zo moeilijk te maken ??? :evil:
Tot nu is hier weinig stormschade , behalve een omgewaaide boom in het bosje hier achter het huis ,maar dat kan geen kwaad ..
Nu is er opnieuw wind aan 90 km per uur ... :? :?
Seizoentjes .. hopelijk voor iedereen en goede nachtrust ... Tot een volgende keer ................ ALS ik nog een binnen geraak ..
en het beste moet altijd nog.... komen
"je leeft maar één dag: VANDAAG "

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

12 mar 2019, 21:01

Afbeelding

Goedenavond Seizoentjes,

Muddy Maddy, wedden dat ventje gewoon thuis is.

Kom jullie enkel nog een zachte welterusten wensen. Liefs

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

13 mar 2019, 06:30

Goede morgen seizoentjes,

@ Clive: ja, hoor ventje is thuis. gaat nu vandaag gewoon een halve dag werken en gaat dan twee dagen in verlof om te bekomen. de advocaat gaat de politierechter aanschrijven om de zaak voor de politierechtbank te brengen om te zien wat zij beslissen. Er moet dus procedurefouten gemaakt zijn.
En zo'n zaak kan hèèl lang duren.

Bon, kreeg gisteren laat een telefoontje van het buro. S. komt vandaag niet. reden: complicaties met haar zwangerschap! ik viel uit de lucht! niets tegen mij gezegd, dus ik was een beetje gepikeerd want enige transparantie van haar kant mag ook. Ook geen enkel teken dat ze zwanger is. Een zekere E. komt haar vervangen. Die kon ik niet afzeggen want het buro had haar al laten weten dat ze vandaag bij mij komt. zelfde uren als S. Er kunnen geen ramen gedaan worden ivm nog veel wind. dus gaat die mogen strijken, de bedden verversen en beneden dan in de keuken de dampkap en het opfrissen van de vloer in de living & salon. gisteren dan spaghetti gegeten. moet daar nog snel de afwas van doen. en hier beneden een beetje opruimen. meer doe ik niet. Gimly is niet ziek geweest.
Ons moeder heeft ventje gevraagd om volgende week mij af te zetten. maandag moet ik terug naar dr naamgenoot voor een tweede echo van mijn schouder. hopelijk niet weer een spuitje. mocht ventje zijn twee en een halve dag verlof krijgen, dan gaan we samen op zoek naar een nieuwe dokter. hij was gisteren zo enorm nerveus dat zijn maag raar deed en hij toch een halfje diazepam heeft moeten nemen en een primperan voor zijn maag. door die wind heb ik weer slijmen in mijn keel. dus de dosis rupital verhogen en neusspray gebruiken.
Iedereen bedankt voor de steun en de niet aflatende stroom aan positieve antwoorden die ik echter niet in ventjes koppige hoofd kreeg. Gimly is er nu van overtuigd dat er wèl nog zakjes zijn. nog een koffie en dan afwassen, aankleden en de strijk gaan klaarzetten. Fijne dag nog en bedankt voor de kaarsjes edm
Cats Rule!

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

13 mar 2019, 08:28

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes,

Muddy Maddy, zie je nu wel dat ventje gewoon thuis is. Al die zorgen en gepieker voor niets. En jij krijgt een vervangende poestvrouw, hopelijk is er een klik en is het een goede die werk ziet.

Net gebeld naar de dierenarts. Las gisterenvond dat aan de Duits - Nederlandse grens de Ziekte van Carré is uitgebroken en dat is dodelijk voor hondjes als ze daar niet voor zijn ingeënt. En een besmette hond kan een andere hond besmetten. Maar dierenarts was formeel, Matice heeft die spuit gehad en is dus veilig. Dierenarts zei dat ik me daar terecht zorgen om maakte.
@ Wingerd en Anjelier, wil me echt niet moeien, maar misschien is het verstandig ook eens na te gaan of jullie lieverds daarvoor zijn ingespoten. Sorry hoor dat ik dat vraag.

Vandaag zou Niels 14 jaar geworden zijn. Mis mijn viervoeters nog altijd. Een lief Seizoentje had er ook aan gedacht wat ik erg lief vond. Gelukkig heb ik Matice.

Zo, ga niet alle namen noemen, maar wens iedereen een fijne woensdag. Liefs.

anjelierken
Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29

13 mar 2019, 09:55

Hallo iedereen,

Ukkemeisje is al veel beter, wel nog uitslag maar niet ziek.

Clive: dank je wel voor de goede raad betreffende de ziekte van Carré.Zal eens naar dierenarts bellen want weet het niet.Nochtans gisterenavond zijn we nog naar dierenarts geweest voor de jaarlijkse inentingen.Dierenarts heeft hem per ongeluk nog een spuit tegen kennelhoest gegeven, was het vergeten dat hij die reeds heeft gehad in januari.Ja, dan is hij nu dubbel ingeënt :D .

Met vader gaat het veel beter.Weet niet wanneer hij naar huis mag, ga morgen eens met de dokter praten.Is steeds laat in de namiddag dat je daar een arts kunt spreken.

MM: zie je wel dat het allemaal zo'n vaart niet loopt.En inderdaad , het kan zeer lang duren voor er een uitspraak is.

Dames, tot morgen allemaal.

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

13 mar 2019, 10:09

Afbeelding

Goede woensdagmorgen aan iedereen,
vandaag krijgen we weer rukwinden tot 90km p/u
hou maar alles vast wat kan wegvliegen... :oops:

Een koude wind ook...eindelijk alles bijgelezen
maar kan niet op alles reageren omdat het
weer door de zeef van m'n hoofd is gegaan :roll:

zwanenmeer, als je bent binnengeraakt hier kan je
het adres bovenaan in de adresbalk bij je favorieten zetten
met het sterretje...klik op het sterretje en zet het bij de favorieten
dan kan je het via de favorieten aanklikken en zo makkelijker binnengeraken...
ik doe dat ook als het gewoon niet lukt...'t is maar een tip... :)

clive goed dat je de hondenvrienden waarschuwt voor
zoiets als een hondenziekte... je weet maar nooit... :roll:

M-M je ziet wel dat het goedgekomen is...
gooi die geesten nu maar uit je hoofd...
en succes met de andere poetsvrouw.. :)

Anjelierken, fijn dat ukkemeisje beter is...
ze kan er maar vanaf zijn ze moeten toch door
die kinderziekten, en beter vroeg dan laat :roll:

Alle seizoentjes (ook zonder namen) een aangename dag
hou je vast als je buiten komt... er komen weer rukwinden :oops:
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

13 mar 2019, 20:00

Afbeelding
Goedenavond Seizoentjes,

Oma-C, dank je wel voor het mooie overzichtje.

Anjelier, fijn dat Ukkemeisje en jouw vader weer beter zijn. Spaanse woef zal dan wel in orde zijn met zijn inentingen, zeer zeker voor kennelhoest :) , arme woef, nog een spuitje erbij.

Zwanenmeer, mis jou hier wel . Maar het is inderdaad niet leuk als je zoveel moeite moet doen om binnen te geraken.

Ben rond 14.30H met Matice gaan wandelen, toen regende het een beetje, maar ze voorspelden zelfs onweer voor vandaag. En dat wou ik voor zijn. En in het donker loop ik niet graag. Op het einde van de wijk, waar het
"bosje " is , is een grote parking voor de tram en dat is daar nogal eenzaam ' s avonds. Ga het ook niet zoeken natuurlijk.

Zo, wens elkeen nog een fijne avond. Liefs aan jullie allemaal en een dikke knuffel voor wie er eentje kan gebruiken.