In de Vier Seizoenen reeks 13 Winter

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

anjelierken
Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29

09 feb 2019, 17:43

Hallo iedereen,

Zwanenmeer: gelukkige verjaardag.


Vriendin mailde net dat haar pc gehackt is, enkele dagen geleden, heeft nu een nieuw email-adres.
Toch altijd mee opletten, ben daar zelf ook heel voorzichtig mee.

Heb daarstraks wat fruitbomen gesnoeid, is de tijd ervoor.Heb zowat de basisregels toegepast, dus zou moeten in orde zijn.Eigenlijk zou ik eens een snoeicursus moeten volgen.De afgeknipte takken gaat manlief verhakselen.Van de vaste planten ben ik goed op de hoogte, alleen fruitbomen weet ik  niet zo goed.

Manlief is de tafel aan het dekken, op zaterdagavond eten we meestal pistolets met beleg.

Dames, tot morgen allemaal.

Bobijntje
Lid geworden op: 30 okt 2015, 19:48
Locatie: Ergens in Vlaanderen

09 feb 2019, 21:14

@ Zwanenmeer

Afbeelding

Op de valreep :

Wij wensen jou een heel fijne verjaardag!!

Liefs van manlief en mij!!
Geniet nu... niet morgen

zwanenmeer
Lid geworden op: 10 mar 2008, 20:01

09 feb 2019, 22:08

Aan alle seizoentjes  : Hartelijk dank voor de vele mooi wensen :-) :-D 
We hebben samen met de familie gevierd met de kleinkinderen erbij omdat mijn zus ook jarig is in dezelfde week ... Het was fijn ... 
Vanaf morgen mag ik dus goedkoop met de trein reizen  :-D  en dat gaan we ook doen want we gaan naar een concert met muziek van Strauss in de Elisabethzaal  in A'pen ... :-) 

En zo vliegen de dagen voorbij hé .
Veel beterschap aan de zieken en herstellenden ... 

Afbeelding
en het beste moet altijd nog.... komen
"je leeft maar één dag: VANDAAG "

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

10 feb 2019, 07:49

Goede morgen seizoentjes,

Ventje weer vroeg op, Poes weer ambetant. Die is nl gewoon 's ochtends, ook in de weekends zijn eten van mij te krijgen. Gisteren was die niet kalm te krijgen en ik kreeg hèt dan ook toen we naar iets keken en ventje opmerkte dat hij ook 't gevang in zal gaan. Waarom? omdat de politie hem niet gelooft over die spiegel, zeggen dat hij liegt enz. heb hem gisterenavond nog een half pillentje van mij gegeven, maar dat kan ik niet eeuwig blijven doen. Eind deze week nog zo van die uitspraken en ik draai hem de psychiatrie binnen. "burn-out". :?
ventje zit hier nu naar een docu van canvas te kijken over 't klimaat. :?
Heeft al koffie gedronken. ik ook.
vandaag orloffgebraad in de oven met verse kroketten. zou vanavond ook een camenbert in de oven willen doen. Gisteren gingen we gyros als avondeten doen, maar ik moest er dan al om 17 min. voor 6 aan begonnen zijn. 't zal voor van de week 's avonds zijn.
Ons Moeder gaat met d'r 2 vriendinnen 3 dagen op reis naar nieuwpoort. in Mei. eerst met de bus, dan de trein en dan weer een bus. naar zo'n door het ziekenfonds georganiseerd tripke. Ze was beter op cruise geweest, ons moeder. Weet nu wel niet of zij zeeziek wordt. Geen idee of ze vandaag gaat bellen, we zien wel, maar gisteren was het toch al over 9.
Zou volgens onze weermannen en vrouwen deze week een prettige week worden met lentegevoel.
Ik hoop het. Kan dan ook eens beginnen met de outlay van de koer te plannen.
Ons Moeder heeft een tuinset gekocht bij Hubo in afprijzing en volgende week komt Mia hem brengen. Nu kon het er niet bij omdat Mia nog een kapotte bromfiets moest gaan halen. wij hebben ook een nieuwe tuinset nodig daar alles oud en versleten meegegaan is met de container. Maar ik moet nu niet zeuren om er om te gaan naar daar of daar. Wegens ventjes gemoedstoestand. hij wil niet in het weekend rijden omdat zijn spiegel nog niet helemaal hersteld is. :roll: dus zit ik hier dan nog meer geisoleerd. Moet het niet aan een ander vragen.
Enfin, ik ga via mijn omweg de mailbox leegmaken want er zit weer 't een en 't ander in.
Fijne dag allen.
Cats Rule!

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

10 feb 2019, 09:25

Afbeelding
Goede regenmorgen en er is veel wind... 't is net herfstweer  :roll:
maar dat is maar buiten, gelukkig hebben we een dak en verwarming,
en moeten we niet buiten als het niet nodig is.. 't is zondag en dan mogen we niksen of dingen doen die we graag doen

Ik wens alle seizoentjes een fijne dag....
en beterschap aan de zieken of gekwetsten,
en goeie moed aan wie het nodig heeft :?
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

10 feb 2019, 10:59

Afbeelding

Goedemorgen Seizoentjes, 

Wij zijn al een tijdje terug van de puppyschool. Vertrokken om 08.15H . Er was weinig volk, is dan ook geen plezant weer om op een plein te staan. Matice heeft zijn best gedaan. Manlief die aan de kant stond had zich extra warm aangedaan , zelf was ik ook goed ingeduffeld met een thermisch onderhemdje, sweater en een fuchsia donsjasje en dito buff en muts. De jeansen zitten al in de wasmachine wegens modderspatten op kort programma. En de rubberen laarsjes zijn al afgewassen, die blinken weer. 
Moet nog de 2 benedenverdiepingen stofzuigen , boven had ik reeds alles al gedaan na badje en voordat we vertrokken en had gisteren voor het slapen gaan al alles opgeruimd, dus moet ik enkel nog stofzuigen en dan is het licht HH alweer achter de rug. Moet wel nog nieuwe theelichtjes plaatsen. 
Toen we thuis kwamen, alle 2 eerst een andere jeans aangedaan en dan warme cécémel gedronken. 
Heeft gesmaakt. 
Zo, ga eens beginnen. Dan ben ik er met een half uurtje vanaf en is alles terug naar mijn zin. Manlief zegt net de theelichtlichtjes nu al aan te doen, hij vindt dat gezellig op zo'n gure dag als vandaag. 

Ik wens iedereen een hele fijne zondag. Maak het binnen gezellig en kijk maar niet naar buiten. Beterschap aan wie het nodig heeft. Liefs en een dikke knuffel voor allen.

anjelierken
Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29

10 feb 2019, 21:18

Hallo iedereen,

Was druk vandaag.Eerst in de voormiddag bij vader en in de namiddag en avond de kinderen op bezoek, bleven ook eten.Had voor pistolets, sandwiches en beleg gezorgd.

En morgen heel vroeg opstaan , want ukkemeisje is terug ziek en kan niet naar de opvang.Dus blijven we de ganse dag  daar, we kunnen moeilijk altijd over en weer rijden wegens te ver.Zullen dan ukkepuk ook naar school brengen.Die zal dat plezant vinden :D.We denken eraan Spaanse woef ook mee te nemen, zo een ganse dag alleen thuis is te lang, we weten niet wanneer we zullen thuis zijn.

Heeft hier een ganse dag geregend met veel wind.De vijver loopt over, maar is niet erg.

Dames, waarschijnlijk tot overmorgen.

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

11 feb 2019, 06:39

Goede morgen seizoentjes,

allez, ventje dan toch doorgeslapen, ga vandaag naar de apotheker om metasleep voor hem. kan hem niet blijven mijn pillen geven.
kan dan eens vragen of dat vermageringsmiddel dat ze op tv tonen ook effectief werkt.
Last gehad van mijn maag. Eten wilde niet verteren. Om 1 uur gegeten en om 6 uur lag het nog als een blok op mijn maag. heb dan een extra pantomed genomen.
Ventje wil geen beleg mee. heb er nochthans gehaald speciaal voor hem. vanavond dan gyros met rijst.
heb nu tijd om de rijst te koken. moet ook nog een brief van ventje naar de brievenbus doen. Gisteren waaide het erg en was Gimly lastig. ventje denkt dat de kattentijd er zit aan te komen. Collega had er verleden week last van en die zijn allebei "geneutraliseerd". Kater was het eerst begonnen met lastig doen. Kattin volgde.
Hoop dat het vandaag een rustige dag wordt en ik alles gedaan krijg wat ik moet doen.
Had een lijstje gemaakt voor ventje, zodat hij zijn aandacht kon afleiden, maar niets ervan is afgestreept. :? Ik wacht tot volgende weekend en is het dan niet gedaan dan ga ik links en rechts polsen of iemand dat kan doen.
Moet dringend een pedi ondergaan en mijn haar... maar ik stel dat uit tot ventje in een wat beter hum is. Valentijn mogen we toch vergeten. Daar doen we nimmer nooit meer aan mee. heb wel een paar items bij wish besteld, pas volgende maand genoeg om een boxset van 3 seizoenen "lucifer" aan te kopen.
Bij wish een koptelefoontje: omdat als ventje naar bv "the last kingdom" kijkt, ik me kan bezig houden met the sims.  Lezen lukt ook niet met zo'n geweldadige serie op de achtergrond, dan heb ik wel muziek nodig.
Heb ook voor van de zomer en midden in de nacht zo'n masker besteld om licht te weren. dat is als er onweder in de lucht is. slaap dan niet van de flitsen. met het gerommel heb ik geen last.
en heb ook een vloeibare stick lichtpaarse oogschaduw besteld. Moet nu nog een broche voor op mijn poncho. the leaf of lorien kan niet want het is een donkerblauwe poncho met hier en daar wat glitters.
Vandaag de was sorteren in opplooien en in de kast en strijkmand. hoop toch dat ik vandaag geen telefoon krijg dat er woensdag gestaakt wordt bij solidariteit.
Wat ik ook op mijn programma heb, is eens mijn kasten opruimen en alles zetten waar ik weet dat het staat. zal wel volgens de 15/30 regel moeten werken. jammer maar die polyarthrose werkt nu echt niet mee. Dokteres zei donderdag laatstleden, ja, dat hangt allemaal aan elkaar vast. que? natuurlijk! het is een zenuwziekte aan de botten. ( zo stelde dr google het)
ga voor mezelf die camenbert doen, want anders mag ik die wegsmijten. wulken zijn dan voor morgen.
heb ook voor 2 dagen eten voor 's avonds.
Gimly heeft zaterdag mijn kom ijs met caramelsaus, chocoladesaus, slagroom, kersen uitgelikt. Vinny was doller op ijs dan Gim. Maar ja, Vinny at alles wat niet terug at.
Zo, ga nog een kopje uit "george" proberen te wringen en dan de criminal cases doen, bij elk zou het labresultaat klaar zijn. Dan nog de boerderij, maar dat heeft geen haast.
Fijne dag allen.
Cats Rule!

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

11 feb 2019, 08:45

Afbeelding


Goedemorgen Seizoentjes, 

Muddy Maddy, ventje dan toch geslapen, fijn zo. En je hebt nog heel wat dingen op jouw wenslijstje staan  :D
Wij vieren Valentijn in principe ook niet, maar elk jaar ligt er toch een klein geschenkje voor elkaar klaar, maar we gaan bijvoorbeeld niet uit eten of zo. Denk dat ik mijn geschenkje al weet, ik verlies veel oorbellen, vooral die met zo'n gewoon stekertje. Dus geef daar ook niet zoveel geld aan uit; Maar ik heb welgeteld, buiten mijn pareltjes) nog maar 1 paar oorbellen die volledig sluiten. Zei dat overlaatst tegen manlief dat ik eens op een jaarmarkt wat oorbelletjes moest bijkopen. Zaterdag dan, moesten we na de gewone boodschappen nog even in Shopping zijn. Omdat het daar zo druk was, besloten we dat we beiden alleen naar de 2 winkels gingen waar we moesten zijn en dat we op een bepaalde plaats afspraken. Maar gisteren waren onze jeansen vuil geworden op de hondenplein. Wou  die dus in de was steken en bij het leegmaken van manliefs jeans , vond ik een piepklein pakje van een juwelier. Heb dat terug gestoken en gedaan alsof ik niets wist en heb hem dan maar gezegd dat ik de broeken vandaag wel zou wassen, samen  met de gewone was. En nu is het geschenkje eruit  :D :D :D.

Gisterennamiddag na het licht HH een heerlijke rustige namiddag gehouden. Ik was moe, maar Matice was ook uitgeteld. Rustig gelezen en zelfs een klein dutje gedaan. Heeft me goed gedaan. 

Manlief werkt vandaag van thuis uit, dus heb ik alles al gestofzuigd, dan moet ik geen lawaai meer maken als hij  aan het bellen is. Wat nu overblijft van het HH kan in stilte gebeuren. En heb nog een heel lijstje te doen.

Matice had gisteren slecht gegeten. En het viel ons op dat hij na de puppyschool steeds slecht eet. Denk dat dat komt omdat hij zo moe daarvan is. Wou gisterenavond zelfs niet meer gaan wandelen. 

Anjelier, heel veel beterschap voor Ukkemeisje. Vind dat zo zielig als de kleintjes ziek zijn. Hoop dat Spaanse Woef zich amuseert op verplaatsing. 

Oma-C, het is al maandag, hoop van harte dat ook jij jou wat beter voelt. Anders zou ik toch eens naar de dokter gaan hoor ( sorry voor het bemoeien). 

Gisteren een  goede tip gehad van de hondentherapeut en eigenaar van de hondenschool. Matice blaft soms en wij willen hem dat afleren. Nu moeten we telkens als hij blaft, met een spuitbus wat water op zijn snoet spuiten, hebben dat gisteren toegepast en hij blaft ( vooral in de tuin) al heel wat minder. Hij schrikt dan en houdt er meteen mee op. En het is nu ook niet meteen dierenmishandeling, wat water op zijn snoet. 

Zo, ik ga niet alle namen noemen, maar wens elk van jullie een zo' n fijn mogelijke maandag. 
Liefs en een warme knuffel voor wie hem nodig heeft. 

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

11 feb 2019, 10:05

Goede morgen iedereen, hier is de zon erdoor gekomen
en dat geeft direct een ander zicht....
en ik denk ook niet dat het echt koud is zo te zien...
ik ben nog niet buiten geweest, ik wil langzaamaan terug bekomen  :roll:

Alle seizoentjes een fijne dag.. er zouden een paar mooie dagen komen
volgens de weervoorspellers...daar moet je dan maar van genieten als het kan...

anjelierken sterkte voor ukkemeisje, hopelijk is ze snel beter :roll:

Ik ga donderdagmorgen (met zoon) naar de dokter
heb dan ineens ook de 3 maandelijkse bloedafname

Groetjes allen en tot later
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

11 feb 2019, 10:52

Brrrrr, ik ben wel al was gaan ophangen buiten en het is absoluut niet warm.
Straks maar goed induffelen als ik met de bus weg moet.
Heb er niet veel zin in, maar ja, het is nu eenmaal betaald.
Eerlijk, ik haal er echt niet uit wat ik er in steek in al die activiteiten, om zogezegd mijn sociaal leven op peil te houden.
Ik kan daar naartoe gaan en als ik zelf geen contact leg, dan kan ik terug weggaan, zonder mijn mond opengedaan te hebben.
Soit, we zien wel wat het wordt.

De zon schijnt en J. is dapper bezig met stoffer en dweil.
Er hangen al twee wassen op, de derde steekt in.
Ja, nu is het bed verschonen verschoven naar maandag als J. komt, nu er geen K. meer komt.
Dat heb ik dus te danken aan de files dat K. niet meer komt .
Ze moest thuis om twintig voor acht vertrekken om op tijd om half negen hier te zijn.
File van bij haar thuis tot bij mij.
Meestal was haar eerste werk naar het toilet spurten na doorstane emoties.

Dames en dieren tot in de draai.

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

12 feb 2019, 10:44

Afbeelding

Goede morgen iedereen, een hele nieuwe lay-out weerom :roll:
telkens als men de vorige goed gewoon wordt
is het weer anders... ik geraakte eerst niet binnen, altijd "Error"
nu maar hopen dat dit lukt en het erdoor gaat :|

Nog niemand gezien ..? Geen M-M of clive.. :(
Het is even zoeken maar als je binnen bent is het niet zo moeilijk

Voor allen een zonnige dag en tot later
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

anjelierken
Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29

12 feb 2019, 11:24

Hallo iedereen,

Het is hier veranderd, moeten nog een beetje onze weg vinden.
Vind dat steeds vervelend als ze het veranderen, voor mij mogen ze het laten zoals het was.

HVT: denk dat veel mensen met dat sociale probleem zitten.Ik denk dat veel mensen niet durven spreken tegen mensen die ze niet kennen of niet zo goed kennen.Of dat ze niet weten wat ze moeten zeggen.En onze maatschappij is ook niet bepaald sociaal.Weinig aan te doen.
Dit is iets waar iedereen zou moeten aan "meewerken".Heb dat ook al voorgehad, meestal begin ik dan te babbelen en soms komen daar gesprekken uit, maar vaak ook niet.Alles hangt af hoe sociaal de andere is.

Gisteren een dagje bij zoonlief doorgebracht en eigenlijk was de dag vlug om.Manlief is 2x met Spaanse woef gaan wandelen, ik ben naar de winkel geweest voor diepvries pizza's.Had geen zin om s'avonds laat nog te koken.Ukkemeisje heeft wel 2 uur geslapen en ukkepuk zat op school.Ze was al beter met de nodige medicatie.En Spaanse woef was braaf, was rustig in huis en bleef van het speelgoed af.Was de eerste keer dat Spaanse woef bij zoonlief thuis kwam.En voor te wandelen is het ideaal volgens manlief.De tuin van zoonlief grenst aan een natuurgebied met wandelpaden, dus beter kan niet :D .


Dames, tot morgen allemaal.

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

12 feb 2019, 11:42

Goede middag bijna,

Ja Klaas Vaak passeerde veel te vroeg=in slaap vallen voor tv en dan is de nacht navenant.
Plannen voor vandaag dan maar aangepast.
Ik loop hier ook verloren.

Als een mens een interface gewoon is moeten ze weer eens beginnen foefelen.
Dat is om onze krakende hersenen alert te houden.
Die IT mannetjes weten niet van ophouden.
Enfin ja, het zijn zij die er zich extra werk mee op de nek halen, plus hier en daar een vies gezinde senior...

De oogst van zeven jaar proberen sociaal te zijn is zeer mager, Anjelier.
Het zal aan mij liggen zeker.
Dan is jullie oppasdagje goed verlopen.
Gelukkig zijn er nog grootouders!

Straks naar de kine en maar hopen dat ik weer niet gekraakt thuis kom.
De eerste dinsdag zonder gezinshulp.
Ik zou niet weten welke taak ik haar, buiten de boodschappen, zou gegeven hebben.
Straks in het langs rijden naar de kine een en ander meebrengen.
Nu kan ik mijn voorraden aanpassen en gaan halen als het nodig is.

Zo dames nog een fijne dag en veel plezier in het gebruik van de nieuwe lay-out!

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

12 feb 2019, 15:32

Afbeelding

Ja niet simpel allemaal maar we moeten met de tijd mee
en het is niet moeilijk als je binnengeraakt ik geraakte
in de voormiddag wel op enkele topics binnen en op
sommige niet en dat vond ik raar
Nu zijn mijn problemen opgelost... Dank zij de medewerkers :wink:

Een fijne dag nog verder aan iedereen...
ik ga me nog wat bezighouden.... rustig aan... ben bijna weer 100% :lol:
Beterschap en sterkte aan allen die het nodig hebben...

Nu mag het bakske toe en tot morgen allemaal...groetjes :wink:
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".