Hoekje:"De oase van rust 2018-2019".

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

meme-rietje
Lid geworden op: 13 okt 2003, 19:51
Locatie: Zuid-West-Vl.

21 feb 2019, 08:30

goeie morgen iedereen
de zon komt er lichtjes door
ik zit op wacht
er komt iemand van de watergroep
voor een nieuwe water conteur te plaatsen
tussen 8h. en 12h.30
dus wachten maar :lol:
Afbeelding
Groetjes van meme-rietje,
het is gemakkelijker op te geven dan door te gaan

vera-maria
Lid geworden op: 12 feb 2019, 19:39

21 feb 2019, 08:53

Goedemorgen iedereen!
Me weeral moeten aan en afmelden en weer aanmelden eer ik een reactie kan plaatsen 😖
Grappig plaatje Meme-rietje, ja Corry zou Pascale weg zijn hier bij sennet?
Heb niet goed geslapen heb een verstopte neus en een hardnekkige kriebelhoest! De hoest is zo hardnekkig dat ik er moet van kokhalzen, ben dan opgestaan om een lepel siroop te nemen en het verbeterde dan toch iets!
Ons mama komt om de veertien dagen op donderdag samen met één van mijn zussen hier eten maar ze belde daarstraks ze kan deze middag niet komen, ze heeft de dokter gebeld ze kan gene weg van de pijn in hare rug, en ik wil niet naar haar gaan want ik zit zelf met een hardnekkige verkoudheid en ben bang dat ik haar zou besmetten! Gelukkig gaat mijn zus dan naar mama en kan zij haar medicatie halen en ook haar boodschappen doen!
Straks ga ik naar de markt vis halen en ook bloemen en plantjes voor in huis!
Ik ga eerst mijn huis swifferen en dan richting badkamer, daag...
Afbeelding
You only have one life...live it!

Ritavdm
Lid geworden op: 12 feb 2019, 18:39
Locatie: Groot Ieper

21 feb 2019, 09:11

Goeie donderdagmorgen

't ziet er weer best te doen uit buiten, ervan profiteren want er komt heus wel nog ander weer aan.

De kinderziektes zullen blijkbaar nog ff duren, 't wordt zoeken en proberen.
Ooit komt het goed en ondertussen modderen we maar aan en hebben we een gespreksonderwerp :wink: .

In jou plaats zou ik ook niet naar de mama op bezoek gaan Veve, die oudjes zijn veel vatbaarder voor verkoudheden dan wij hé.

Corry, 'k heb dat ook al ondervonden dat we niet met meerderen op exact hetzelfde ogenblik kunnen posten.
Wat zou dat worden moest het hier weer eens druk worden zoals vroeger een periode ?

Strijken staat nu op het programma.
Oud maar niet Out

Ivette
Lid geworden op: 24 nov 2005, 17:36
Locatie: gits

21 feb 2019, 09:22

Ik ga aan mijn appeltaart beginnen want deze namiddag komt een bevriend echtpaar uit Dadizele op bezoek .
We leerden elkaar kennen in 2001 in Cantabrië waar ik dus nu op 1 september weer naartoe trek.
Hij heeft veel kleren van mijn man gekregen die hem goed pasten en die hij nog vaak gedragen heeft.
Het zijn altijd innige vrienden gebleven die me zeer dierbaar zijn!

Maandag had ik een appeltaartje gekocht , de appelschijfjes lagen wel schoner gerangschikt maar verder eet ik liever (zonder stoefen) mijn eigen appeltaart.
Ik ben niet zo'n versierder van eten, geen dresseren van een bord en het is er niet mee verbeterd sinds ik
alleen moet eten! Wel kook ik graag vers alles wat ik graag eet!
Dus ik ga starten, gelukkig mag appeltaart nog iets warm opgediend worden (liefst zelfs)
Doeiii
Ivette

corry
Lid geworden op: 08 mar 2005, 10:15
Locatie: Wenduine

21 feb 2019, 10:48

Een groet moet kunnen, schrijf niet veel, is al moeilijk genoeg om het te doen.

Veveke, oogdruppels een lapmiddeltje voor mij, neemt de oorzaak niet weg.

Zit weer in de zetel te bekomen van een beetje intense huistaken, suikerval, zweten hartkloppingen en misselijk worden, Staf is verder aan het doen.

Hoop dat alles snel weer rond en niet meer vierkant draait.

Corry
ik tel alleen de zonnige dagen.

piepje
Lid geworden op: 05 feb 2005, 18:00
Locatie: naast bos

21 feb 2019, 15:52

ruik appeltaart
ruiten zijn gepoetst
Corry vlug beter
was nog ingelogd hopelijk blijft het
:) :x
Hou van mensen,zoals ze zijn!
Er zijn geen anderen

omadina
Lid geworden op: 11 dec 2005, 19:34
Locatie: Meulebeke

21 feb 2019, 17:33

Goede namiddag, ja al bijna avond.

Ik was hier vanmorgen al eens binnen geweest, maar blijkbaar was er weer en kink in de kabel.

Om 9u30 werd ik al verwacht voor ons favoriete spelletje, oei, was precies nog niet goed wakker, de eerste set verloren met 6-2, de tweede stonden we dan wel 4-2 voor, maar dan was het eerste uurtje al voorbijgevlogen.... het tweede uur kwam een speler niet opdagen en dan heb ik nog maar een uurtje erbij gedaan, omdat een vriendin het zo mooi vroeg, en dan wel gewonnen 7-5, dan nog tegen twee mannen.

Zo was het wat later voor het middageten, maar het heeft dan dubbel gesmaakt.

Ivette, morgen wil ik ook graag eens naar de markt, hier is dat op vrijdagvoormiddag. Ik heb enkele jaren terug eens een pull met rolkraag gekocht op de markt, ook voor weinig geld, en die is nog steeds mooi, al heb ik hem al veel gewassen. Anders koop ik ook graag vis en groenten op de markt.

Rietjes, mooi foto's van jullie wandelingen door de natuur. Jullie zijn echte wandelaars. Ik stap ook graag, maar zulke lange wandelingen, dat vraagt toch wel wat training.

Het is mooi weer in februari, en in het weekend heb ik mijn fiets al eens getest, de teller staat toch al op 42 km, amai mijn achterwerk deed wel een beetje pijn, zadelpijn , maar dat is al over, volgende keer zal het wel beter zijn.

Vévé, ik zal maar verder je vertrouwde naam gebruiken hoor, geniet maar van je drukke leven en van de optredens !

Voor jullie allemaal, kijken jullie voetbal vanavond, zowel Genk als Brugge spelen Europees voetbal. Ik zal wel eens gaan loeren...

Verder nog vele groetjes, zal maar proberen versturen.
omadina
Mama, oma, wat maakt het uit !
Het leven is mooi, zolang er zon, muziek en kinderen zijn !

vera-maria
Lid geworden op: 12 feb 2019, 19:39

22 feb 2019, 08:43

Goedemorgen allemaal!
Het blijft toch haperen hé heb me weer moeten aan en afmelden en weer aanmelden alvoor ik een reactie kon plaatsen 🧐
Corry hoop echt dat het rap mag beter worden, meiske toch.
Omadina hou het natuurlijk maar bij Veve, we zijn het zo gewoon!
Zoals gezegd ban ik gisteren naar de markt geweest en heb vis groenten en bloemen en plantjes voor in huis meegebracht...
Afbeelding
Mijn zus is dan komen eten en we hebben na het eten als ventje weer werken was heel gezellig gebabbeld! Dan ben ik naar de zangles geweest en gisterenavond met een vriendin naar een chocolade workshop van Markant.We hebben zelf pralines gemaakt en een chocoladefiguurtje, was heel leuk om doen!
En straks ga ik in bad en deze namiddag weer mijn kleindochtertje afhalen van school en deze avond dan naar de zangrepetitie en zo geraakt mijn dag weer gevuld!
Wens jullie nog een fijne dag en tot later, daaag...
You only have one life...live it!

meme-rietje
Lid geworden op: 13 okt 2003, 19:51
Locatie: Zuid-West-Vl.

22 feb 2019, 09:26

goeie mistige vrijdag allemaal
deze namiddag is het koffieklets met vriendin
ene heeft afgehaakt moet op kindjes passen
mooie bloemmekes veve
Afbeelding
Groetjes van meme-rietje,
het is gemakkelijker op te geven dan door te gaan

omadina
Lid geworden op: 11 dec 2005, 19:34
Locatie: Meulebeke

22 feb 2019, 10:17

Goede morgen allemaal !

Alles is weer netjes, ja ben al bezig geweest met wat poetsen.
Ik ben wel blij dat ik nu kleiner woon, al heb ik soms nog heimwee naar mijn huis met tuintje...
maar dat is verleden tijd, ik woon hier goed, dicht bij winkels en op wandelafstand van de zee, en de cinema. Ja , ik ga wel graag eens naar de film, maar als het mooi weer is vind ik het jammer om binnen te zitten.

Nu ga ik boodschappen doen, ook eens tot aan de markt, zal mijn trolly maar meenemen, die loopt op wieltjes, anders heb je vlug te zware zakken om te dragen.

Hier aan zee ook nog mistig, hou daar niet van, maar wat wil je het is nog maar 21 februari.
Corry, ik hoop echt dat je je al wat beter voelt, doe het maar rustig aan maatje !

Groetjes voor jullie allemaal !
omadina
Mama, oma, wat maakt het uit !
Het leven is mooi, zolang er zon, muziek en kinderen zijn !

Ritavdm
Lid geworden op: 12 feb 2019, 18:39
Locatie: Groot Ieper

22 feb 2019, 11:04

Goeie voormiddag !

Dikke erwtensoep buiten, hopelijk wordt het na de middag toch iets beter anders zal het een thuisblijfdagje worden.
Nagenieten op wat gisteren was dan maar .
Een pittig fietsritje van thuisadres naar Bar Bernard en terug (Jadi :wink: ) met flink wat wind goed voor net geen 50 km
maar
het loonde de moeite

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Menu : witloofrolletjes, puree
Oud maar niet Out

majoker
Lid geworden op: 13 okt 2005, 22:48
Locatie: Geel

22 feb 2019, 16:17

Dag maatjes,
Hier een flauw zonneke , temperatuur is goed.

Oma- Dina , een huis met een tuintje veel werk , k'zou het ook missen .
Toch een bloempje of plantje vind je wel plaats voor.
Markten is hier ook met de trolley.

Meme-rietje ,geniet van de koffie en de vriendin.

Veve , ik heb nog geen probleem gehad ,wel gezien dat ik op de laptop uitgelogd ben.
Mooi boeket.
Drukke dag ,tof.

Piepje laat de appeltaart smaken.

Yvette appeltaart voor het bezoek, je zal het wel gezellig hebben.

Rietjes mooie streek, inderdaad nagenieten.

Corry, moet moeilijk zijn zo ,ken het zelf niet maar zag het regelmatig bij Jan .
Zag het aankomen en kon meestal ingrijpen.

Ik ben bezig met de peperkes te zaaien ,Jan schrijft de etiketten meer kan voorlopig niet.

Hij is herstellende van een zware longontsteking ,is thuis van maandag.
7 dagen intensieve ,6 dagen kamer, het was te druk en de patienten die het beste beterden werden naar huis gestuurd.Nu nog aansterken , reken maar op 6 maanden .

foto opdracht dieren
Afbeelding

Groetjes Joke
Laatst gewijzigd door majoker op 22 feb 2019, 17:39, 1 keer totaal gewijzigd.
ken je zelf,deel je kennis.

corry
Lid geworden op: 08 mar 2005, 10:15
Locatie: Wenduine

22 feb 2019, 16:58

Goede middag

Heb veel gedaan zonder onderbreking van suikerval, straks naar de dokter voor schildklier, zal hem er eens over aanspreken.

Joke, het is niet de eerste keer dat Jantje het aan zijn longen heeft, gelukkig terug thuis. Moet toch heel erg zijn geweest. Spoedig herstel .

Om nog eens aan de klaagmuur te staan, lage rugpijn. weet de reden, doe meer dan vroeger, Stafke kijkt de kat uit den boom, voor hem moet het allemaal niet meer . Heeft ook zijn reden, bloedwaarden dalen en brengen vermoeidheid mee, zo worden we samen ouder.

Veveke, wat een mooi boeket in de juist vaas gezet.

Omadina, je hebt je draai daar gevonden, een tuin gaan wij ook missen, toch zijn de vooruitzichten om daar geen zorg voor te moeten dragen goed. We weten niet wanneer een appartementje vrij komt, mag nog even duren.

Rietjes, weldra de fiets van stal, mooie foto’s, geniet er telkens van.

Ivette , je bent een kranige dame altijd met een goed verhaal dat leest als een trein, bij mij is het een bommel. Weet niet hoe jullie een stoptrein noemen.

Ga stoppen, had het bij de buren weer vlaggen plaatste een bericht, gelijktijdig ook iemand, gelukkig had het in de gaten.

Tot later, morgen komt de mama van onze kindjes op bezoek,kindjes zijn naar de scouts mogen niet weten dat mama hier is, zouden tegen T. kunnen zeggen zonder bijbedoelingen van hen maar het is verboden nog contact met ons te hebben.
Gelukkig zien we hen nog regelmatig via hun papa.

Groetjes

Corry
ik tel alleen de zonnige dagen.

Ivette
Lid geworden op: 24 nov 2005, 17:36
Locatie: gits

22 feb 2019, 18:22

Afbeelding

Dit is dus mijn lekkere appeltaart. Ik ben geen bakker maar die lukt me altijd!

Veve dit is een supermooi bloemenfestijn zoals Corry zegt in de juiste vaas! Ik heb daar geen verstand van, zie bloemen graag op een ander maar kan zelf geen schone tuil samenstellen noch planten of bloemen houden!

Deze middag lekkere halve kip met verse groenten gegeten om Valentijn met Okra te vieren.
Wel jammer dat er (oude?) olie op de rode bietjes was, die olie smaakte erg door, niemand was er zot van!
Er was lekkere taart met advocaat en koffie toe.
Dat dansen achteraf is er voor mij wel teveel aan maar ja we waren met 76 hé!!!
Nu ga ik naar Blokken kijken, tot later!
Ivette

Ritavdm
Lid geworden op: 12 feb 2019, 18:39
Locatie: Groot Ieper

22 feb 2019, 19:02

Mjamiemajmie.... die taart ziet er heel aantrekkelijk uit.

Aangezien de mist zich niet gewonnen wou geven deze middag hebben wij buitenactiviteiten geschrapt voor vandaag.
Iets minder aangenaams gedaan : ziekenbezoek en dan toch nog een klein toertje in Roeselare stad.

Voor straks :

Afbeelding
Oud maar niet Out