Hoekje:"De oase van rust 2018-2019".

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Ritavdm
Lid geworden op: 12 feb 2019, 18:39
Locatie: Groot Ieper

17 mar 2019, 13:55

Goeiezondagmiddag



Gisterenavond zijn we dus naar die Borelle-wandeling geweest.
Best leuk maar 'k denk dat het toch eenmalig zal zijn;
6 km slenterend wandelen met af en toe een stop om een stropop (de lente) te verbranden, een leuk gegeven maar dan moet het ook goed georganiseerd zijn en daar ontbrak het aan. Er waren teveel aanwezigen en te weinig discipline.
Toch enkele beelden :
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Deze voormiddag dan hebben we ons beentjes weer gestrekt voor 13 km door het kleinste stadje van Vlaanderen :

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Voor de rest van de dag : zetelhangen met mijn boek en mijn theepot :wink:

WIe oh wie zet mijn plaatjes rechtop ?
Oud maar niet Out

vera-maria
Lid geworden op: 12 feb 2019, 19:39

17 mar 2019, 16:18

Goede namiddag allemaal!
Alles bijgelezen...schone prentjes en schone foto’s gezien en leuke verslagen gelezen!
Wat een weertje hier...hagel en een ijzig koude wind...kortom momenteel geen weer om een hond door te jagen...

Afbeelding
Wij hebben daarstraks al in de regen gelopen, dachten van een fikse wandeling te maken maar een hagelbui heeft ons weer richting onze auto geblazen en nu zal het voor de rest van de dag zetelhangen worden!
Gisterenavond kwam mijn metekind nieuwjaren en mijne man had weer lekker gekookt...eerst was er een parelende aperitief vergezeld van warme oesters, warme Sint jacobschelpjes en ook een koud hapje van verse tonijn...dan een romige soep van waterkers...en dan kabeljauw met zoete paprika in een roomsausje en gebakken krieltjes uit de oven...en dan taart mmm griesmeeltaart met abrikozen!
Vandaag zijn we al naar een aperitiefconcert geweest( heel mooi) en daar zijn we mijn man zijn jeugdvriend tegen het lijf gelopen, die is zijn ganse leven proffesionele muzikant geweest, vandaar ook zijn interesse in klassieke muziek en opera, en deze middag zijn we gaan eten op restaurant, en dan waren we van plan om te gaan wandelen, we hadden ons dikke jassen mee in de auto maarja zoals hierboven al vermeld is dat letterlijk in het water gevallen!
En nu kijkt Gé koers op tv en ik ga straks eens beginnen lezen in mijn nieuw boek!
Wens jullie allen nog een aangenaam vervolg van deze zondag en tot later, daag...
You only have one life...live it!

Erika1
Lid geworden op: 18 jan 2004, 01:26
Locatie: Limburg - Houthalen

17 mar 2019, 19:06

Ritavdm schreef:
17 mar 2019, 13:55
Goeiezondagmiddag
Wie oh wie zet mijn plaatjes rechtop ?
Afbeelding

Afbeelding
Brood dat men deelt, smaakt beter.

meme-rietje
Lid geworden op: 13 okt 2003, 19:51
Locatie: Zuid-West-Vl.

18 mar 2019, 08:39

goeie morgen iedereen
vandaag uitstap met KVLV
bezoek “living Tomorow” en VRT “Van Gils en gasten”
ben benieuwd
iedereen een fijne dag gewenst
Afbeelding
Groetjes van meme-rietje,
het is gemakkelijker op te geven dan door te gaan

omadina
Lid geworden op: 11 dec 2005, 19:34
Locatie: Meulebeke

18 mar 2019, 09:55

Goede morgen,

Genoten van jullie mooie foto's, Rietjes veel bewondering hoor, of hebben jullie die harde hagelbuien niet gehad, en de windvlagen. Tussenin was het dan weer zonnig, dat wel.
Ik heb dan toch een fietstochtje gemaakt, goed aangekleed was het wel te doen.

Ik kom jullie allemaal een fijne maandag wensen, en ga maar eens boodschappen doen.
Groetjes,
omadina
Mama, oma, wat maakt het uit !
Het leven is mooi, zolang er zon, muziek en kinderen zijn !

Ritavdm
Lid geworden op: 12 feb 2019, 18:39
Locatie: Groot Ieper

18 mar 2019, 10:56

Goeie voormiddag

Naar wekelijkse gewoonte (vuil of niet) de benedenverdieping gekuist.

Nee hoor omadina wij hebben geen drupje gehad op onze wandeling, wel heel veel wind en in de namiddag heeft het dan wel fel geregend met een hagelbui er tussendoor.

Meme-Rietje, weeral op stap :lol: .
Gelijk heb je hoor je hebt je lang genoeg met liefde opgeofferd voor je ventje. Geniet er nu maar van.
'k zal eens kijken hoor vanavond naar Van Gils of ik je zie zitten.

Deze namiddag hebben we onze eerste groepsfietstocht, het wandelseizoen is afgesloten voor wat de maandag betreft dan toch.

Menu : thaise soep, varkenslapje met appelmoes.
Oud maar niet Out

vera-maria
Lid geworden op: 12 feb 2019, 19:39

18 mar 2019, 17:21

Hallo allemaal!
Mooie dag vandaag wel koud maar droog!
Heb er al een fikse wandeling opzitten, en nu efkes naar mijn leerboek van notenleer kijken want deze avond heb ik weer les!
Deze morgen ook al gans mijn huis gekuist allez mijne beneden haha is hier gelijkvloers!
Anders niet veel te vertellen, wens jullie allen nog een fijne avond en tot later daaag...
Laatst gewijzigd door vera-maria op 18 mar 2019, 17:24, 1 keer totaal gewijzigd.
You only have one life...live it!

corry
Lid geworden op: 08 mar 2005, 10:15
Locatie: Wenduine

18 mar 2019, 17:24

Hier ben ik weer, was jullie kwijt, kon niet meer inloggen, ten einde raad hulp gevraagd.

Dank U wel Sven

Tot in den draai vanaf morgen weer dagelijkse gewoonte

Corry
ik tel alleen de zonnige dagen.

Ritavdm
Lid geworden op: 12 feb 2019, 18:39
Locatie: Groot Ieper

18 mar 2019, 17:27

Joepie Corry is terug :lol: :lol:

48 km op de fiets, niet mis hé voor een eerste rit van het nieuwe seizoen.
Oud maar niet Out

piepje
Lid geworden op: 05 feb 2005, 18:00
Locatie: naast bos

18 mar 2019, 18:33

goede avond
hier ook alles gepoetst
ambetant he corry de weg kwijt
Afbeelding
Hou van mensen,zoals ze zijn!
Er zijn geen anderen

meme-rietje
Lid geworden op: 13 okt 2003, 19:51
Locatie: Zuid-West-Vl.

19 mar 2019, 06:36

goeie morgen iedereen
gisteren was weer een super dagje
maar deze morgen om 5h. kwam ik waker
geen adem verstopte neus
een hele pijnlijke keel, kan niet slikken
had 5' nodig om mijn glas met dafalgan uit te drinken
en nu kan mijn neus niet kuisen maar hij druppelt gelijk een lekkende dakgoot
heb nog altijd niet gekeken naar Gilles en co
dus weet niet of ik te zien ben
en mijn kop staat er nu niet naar ook
en nu zetelen in de relax
Groetjes van meme-rietje,
het is gemakkelijker op te geven dan door te gaan

omadina
Lid geworden op: 11 dec 2005, 19:34
Locatie: Meulebeke

19 mar 2019, 08:23

Goede morgen,

Mémérietje, oei, dat is minder, een grote verkoudheid te pakken. Verzorg je maar goed, want ik hoorde gisteren dat de griep ook nog altijd in het land is.

Rietjes, hier beging het fietsseizoen begin april. Ik denk me ook in te schrijven; er zijn verschillende clubjes in Koksijde, en ik ben naar een vergadering geweest en het programma gezien, ze doen ook een beetje de Westhoek, en tot over de Franse grens, telkens op woensdag.

Deze morgen ga ik dus weer maar een uurtje tennissen, het laatste uurtje van het winterseizoen.
Als ik terug ben zal het zomerseizoen al begonnen zijn, ze starten ook met spelen op de buitenterreinen op 1 april. Ik kijk er wel naar uit om er eens twee weken tussenuit te zijn. We hebben goede afspraken gemaakt, en een vriendschap van 23 jaar kan wel tegen een stootje.
Ik neem mijn Ipad mee, dus probeer ik zeker iets te laten horen.

Corry, gelukkig ben je ook weer binnen geraakt, 't was sukkelen in het begin,goed dat je hulp gevraagd hebt.

De zon lacht hier al door mijn vensters, deze namiddag wil ik zeker ook nog eens gaan wandelen langs onze Noordzee.

Ach ja, ik heb nog een vraagje, G wil graag werken met service-cheques, maar hij moet zich nog registreren. Ik wil daarbij wel helpen, maar hij wil nog graag papieren cheques, ja een beetje ouderwets hé. Bestaat dat nog of zijn het nu enkel electronische ? Dank voor een antwoordje hoe dat probleem op te lossen.

Ik wens jullie allemaal een mooie zonnige dag,
omadina
Mama, oma, wat maakt het uit !
Het leven is mooi, zolang er zon, muziek en kinderen zijn !

corry
Lid geworden op: 08 mar 2005, 10:15
Locatie: Wenduine

19 mar 2019, 08:25

Afbeelding

Goedemorgen

Rietepetietje, spoedig beter worden zodat je weer op den draai kan gaan, je doet het met een gevoel van dit kunnen ze niet meer afpakken, of je gelijk hebt !

Hier kabbelt het een beetje , gisteren een wandeling in de duinbosjes gedaan, vandaag gaan we ook buiten, het is windstil. ALLE HENS AAN DEK ! 😂

Het was zondag een gezellig samenzijn , met 12 aan tafel. Hoop ooit 16 te kunnen schrijven.

Het loopt hier noch niet gesmeerd, sennet heeft kinderziektes, toch raar zo jong is deze site toch niet.

Alleen IPad laat me toe vaste pc is nog altijd onmogelijk.

Groetjes, geniet van het zonnetje, schijnt hier voluit.

Corry
ik tel alleen de zonnige dagen.

vera-maria
Lid geworden op: 12 feb 2019, 19:39

19 mar 2019, 09:49

Goedemorgen allemaal!
Prachtig weer momenteel blauwe hemel en geen wolkje aan de lucht, het heeft ook gevroren deze nacht!
Corry hier met de IPad ook geen problemen meer met mijn nieuwe account maar op mijn vaste pc geraak ik alleen binnen met mijn oude account.
Meme-rietje verzorg je maar goed, heb het niet gezien Van Gils en gasten maar ik zal eens kijken op mijn app van VRTnu daar kan ik het nog bekijken!
Omadina papieren cheques zijn duur en worden uitzonderlijk nog eens gebruikt bij grote aankopen heeft mij onlangs een vriendin vertelt die bij een bank werkt. Het gemakkelijkst is toch wel electronisch betalen vind ik en dat kan je overal tegenwoordig!
Word een rustig dagje vandaag, ik haal misschien eens mijn naaimachine boven...ik ben enkele kilo’s kwijt en een paar broeken hangen nu wat los aan mijn poep en ik vind dat niet schoon, dus dat word prutswerk aan de naaimachine!
Wens jullie allen nog een mooie dinsdag en tot later daaag....
Laatst gewijzigd door vera-maria op 19 mar 2019, 13:46, 1 keer totaal gewijzigd.
You only have one life...live it!

Ritavdm
Lid geworden op: 12 feb 2019, 18:39
Locatie: Groot Ieper

19 mar 2019, 11:27

Goeiemorgen

Vandaag Lente !!! Laat maar komen, vanmorgen lichtjes gevroren maar 't wordt beslist een mooie dag.

Wandelen deze namiddag ????
'k denk dat het er niet van gaat komen er staan wat werkjes (strijken, auto wassen, koken voor morgen in Zw...) op het programma, alhoewel... we zien nog wel :lol:

Meme-Rietje, je hebt toch niet bij mijn W gezeten, die snottert ook dat het geen doen meer is.
IK heb gisterenavond ff naar Van Gils gezapt maar je niet gezien, tja ik kon niet het hele programma uitkijken want er was Sport op de andere zender hé :?

Zou Ivette naar de markt zijn ? of vond ze het te koud vanmorgen ?

Oma-Dina, Veve, ik denk dat het hier over dienstencheques gaat hé. Ik heb daar geen ervaring mee, maar denk wel dat de papieren versie nog bestaat hoor.

Menu : wok van groentjes, vis en noedels
Oud maar niet Out