Wijzigingen forum

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

*Joy*
Lid geworden op: 24 feb 2014, 13:38
Locatie: Aan zee

22 feb 2019, 22:31

Afbeelding

Sacho, :D

Op mijne Smart Chrome en log me niet uit.
Op mijne W10 IE en log me niet uit
Afmelden doe ik nooit en toch moet ik me aanmelden.

Ach voor mij geen drama hoor …
Fijn weekend hé
Ga offline voor enkele dagen .
Moet wat ontstressen :lol:
Laptop Acer Aspire Intel i5-Win11-16Gb RAM-Windows Defender-Telenet

sacho
Lid geworden op: 03 nov 2014, 19:08

22 feb 2019, 23:00

Ik log me nooit uit, en toch moet ik me inloggen bij verandering van toestel/browser.
Dat heb ik daarmee bedoeld.

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

22 feb 2019, 23:11

Ik gebruik enkel de laptop en toch moet ik me om de zoveel tijd weer aanmelden. Ik wis geen geschiedenis en geen cookies.

*Joy*
Lid geworden op: 24 feb 2014, 13:38
Locatie: Aan zee

22 feb 2019, 23:56

.
Laptop Acer Aspire Intel i5-Win11-16Gb RAM-Windows Defender-Telenet

*Joy*
Lid geworden op: 24 feb 2014, 13:38
Locatie: Aan zee

23 feb 2019, 00:02

sacho schreef:
22 feb 2019, 23:00
Ik log me nooit uit, en toch moet ik me inloggen bij verandering van toestel/browser.
Dat heb ik daarmee bedoeld.
Ok... ik snap je Sacho.
Helena t'is toch raar hé.

Noch een welterusten.
Laptop Acer Aspire Intel i5-Win11-16Gb RAM-Windows Defender-Telenet

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

23 feb 2019, 08:35

sacho schreef:
22 feb 2019, 23:00
Ik log me nooit uit, en toch moet ik me inloggen bij verandering van toestel/browser.
Dat heb ik daarmee bedoeld.
Dat heb ik nu ook en dat was voordien niet het geval.

jadi
Lid geworden op: 25 mei 2006, 17:54
Locatie: de boterstad

23 feb 2019, 08:44

elke morgen probeer ik mijn berichten uit "postvak in " te verwijderen en het lukt NOOIT
't Is goed in eigen hart te kijken nog even voor het slapen gaan.
Of ik van dageraad tot avond geen enkel hart heb zeer gedaan.

socrates
Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Locatie: EUROPA

23 feb 2019, 10:33

Het zal wel aan mij liggen en aan mijn gebrek aan ervaring met deze nieuwe procedures. Het is mij al een paar keer overkomen dat ik een pb opstel,maar vanwege de onlogische manier van handelen, - men moet naar boven scrollen om te verzenden - vergeet het bericht ook effectief te verzenden. Uit de reactie van mijn correspondent blijkt dan achteraf dat mijn bericht nooit werd verstuurd. Is het niet denkbaar om een bericht ,dat helemaal klaar is maar door een vergetelheid niet werd verstuurd, voorlopig op te slaan als een concept ?
IK herhaal ook mijn verzoek om de actieve links zoals kaders en commando's wat meer contrast te geven ?
Met dank bij voorbaat in naam van alle slechtziende leden van Seniorennet;
"Nothing matters very much and few things matter at all".Lord Balfour

redpoppy
Moderator SeniorenNet
Lid geworden op: 23 sep 2004, 09:15
Locatie: tussen Rupel en Schelde

23 feb 2019, 11:10

socrates,

men moet niet naar boven scrollen om te verzenden en er is een mogelijkheid om concept te maken van het pb. Je kan ook de concepten beheren.

zie printscreen:


Afbeelding

op hetzelfde rijtje van verstuur staat ook concept
Luister naar ieders kritiek ,maar behoud uw eigen oordeel (Hamlet)

I :heart: Seniorennet

socrates
Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Locatie: EUROPA

23 feb 2019, 15:12

Bedankt redpoppy, vraag me nog wel af waarom die "sleutelelementen" zo flauw (contrastloo) worden weergegeven. Nu de zone rood omlijnd is zie ik ze ook, maar vanwege mijn slechte ogen moet ik de al grote pagina nog zoomen, dan vallen belangrijke elementen vaak buiten het beeld; Waarom zoveel "lege" ruimte ?
"Nothing matters very much and few things matter at all".Lord Balfour

sacho
Lid geworden op: 03 nov 2014, 19:08

23 feb 2019, 18:03

Sennet slaat tilt zeker.
Elk uur krijg ik een mail van een reactie, maar...... er is geen nieuwe reactie op de onderwerpen.
Nu wachten op 18.42 u :D 8O :?
Afbeelding

*Joy*
Lid geworden op: 24 feb 2014, 13:38
Locatie: Aan zee

23 feb 2019, 18:10

Idem Sacho 🙄
Laptop Acer Aspire Intel i5-Win11-16Gb RAM-Windows Defender-Telenet

sacho
Lid geworden op: 03 nov 2014, 19:08

23 feb 2019, 18:47

Echt een circus geworden.
hahahaha 18.42 u
Afbeelding
Ice

24 feb 2019, 13:44

Jawadde....de onderlinge linken per pagina om te navigeren doorheen heel de website krijgt men blijkbaar ook nog steeds niet op orde...
Als je op de knop 'quote' in een reactie klikte, dan werd je automatisch naar de inlog verwezen alwaar je kon inloggen en dan automatisch terugkeerde naar het tekstvak mét de quote waarop je wou reageren....dat werkt nu niet meer. 8O
Als je, niet ingelogd, klikt op " om met een quote van een reactie te kunnen reageren, dan krijg je weer opnieuw het forumoverzicht in plaats van de inlogpagina...de link achter de quote-knoppen verwijzen dus naar de verkeerde pagina.

Als je inlogt, dan ben je niet overal op de website ingelogd, je moet dus per pagina opnieuw inloggen, anders is de knop 'plaats reactie' niet zichtbaar, bovenaan sta je wél als aangemeld terwijl je onder de balk van Seniorennet als "Niet aangemeld" blijft staan....ook bij het verversen van een pagina waar je nog niet ingelogd was, moet je nog steeds opnieuw inloggen terwijl je wel ingelogd bent in een ander tabblad/pagina van de website??

Het is nochtans niet zo moeilijk om de onderlinge linken-verwijzingen aan te passen in de codes zodat je naar de juiste pagina verwezen wordt doorheen heel de website?
Nu moet je inloggen en telkens de hele weg afleggen naar het onderwerp waar je wil op reageren, dat gaat zo:
Home sennet - aanmelden - inloggen - community - forum - politiek - onderwerp - plaats reactie.
Er is dus wat mis met de navigatie doorheen de website?
Dat kan door een link zijn die in een verkeerde map in de structuur staat of naar een verkeerde pagina verwijst zoals bijvoorbeeld bij de quote-knop.

Ikzelf heb vroeger wat geprogrammeerd met CSS/HTML en de structuur van sennet is blijkbaar een grote chaos geworden, die echter met minimale kennis over programmeren toch snel rechtgezet kan worden? Tenzij er natuurlijk met templates gewerkt wordt en niet zelf geprogrammeerd wordt in code?
Dan begrijp je het belang van structuur niet en kan codes veranderen zonder begrip over wat het precies voor gevolg heeft op de website natuurlijk leiden tot een puinhoop?

https://websitelatenmakenzwolle.nl/website-structuren/

https://nl.m.wikibooks.org/wiki/HTML/Basiscursus/Links

http://www.homepage-maken.nl/htmlcursus/les4.php

Misschien nu eerst eens de structuur, het fundament van de hele website en de navigatie eens aan een onderzoek onderwerpen om de problemen te kunnen oplossen?
Het wordt steeds irritanter...met veel tijdverlies.

Stel, je wil in het forum 'politiek' het onderwerp 'klimaat' lezen zonder ingelogd te zijn.
Dan kom je op pagina 1 van het onderwerp terecht.
Dan moet je klikken op pagina 9 om de laatste reacties te kunnen lezen...onnodig klikken en tijdverlies.
Als je dan een reactie wil plaatsen door 'aanmelden' aan te klikken, dan wordt je naar home/inlogpagina gestuurd - je logt in - en dan kom je automatisch terug op de pagina van het onderwerp 'klimaat' maar je kunt nóg steeds niet reageren want je blijkt niet ingelogd te zijn??
Je staat wél als 'aangemeld' met je nickname bovenaan maar je hebt geen knop 'reactie plaatsen' én op de pagina staat 'niet aangemeld'? :roll:
Uiterst vermoeiend en ik kan mij voorstellen dat forumleden afhaken...

jadi
Lid geworden op: 25 mei 2006, 17:54
Locatie: de boterstad

24 feb 2019, 17:27

hoe is dat in godsnaam mogelijk
Ik doe alles wat ze vragen om mijn privé berichten te verwijderen en toch gaan ze NIET weg..
't Is goed in eigen hart te kijken nog even voor het slapen gaan.
Of ik van dageraad tot avond geen enkel hart heb zeer gedaan.