In de Vier Seizoenen reeks 14 Lente 2019

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

anjelierken
Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29

22 mar 2019, 22:32

Hallo iedereen,

Wij zijn deze namiddag ook eens gaan wandelen, was inderdaad te mooi weer om binnen te blijven.We deden een gekende wandeling en op het einde stappen we altijd eens binnen in een cafeetje waar Spaanse woef altijd verwent wordt met hondensnoepjes.Nu was het al een tijdje geleden en ik dacht zou Spaanse woef nog wel weten waar het precies is.Dus liet ik hem op het laatst aan de lange leiband lopen en … om de hoek sloeg hij de juiste straat in, recht het café binnen ( want de deur stond open) :D .Hij was eerder binnen dan wij, en iedereen kijken :D .Recht naar de toog en smekend kijken voor het snoepje :D .De bazin herkende hem onmiddelijk :D .Ja, ja die is hier eerder geweest :D .

HVT: bedankt voor de verhuis, we kunnen weeral een tijdje verder.

Morgen een beetje in de tuin werken, ik zit achter met mijn werk.De laatste weken zijn ook druk geweest met vader en ukkemeisje.

Dames, tot morgen allemaal.

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

23 mar 2019, 06:58

Goede morgen seizoentjes,

ben een uur geleden uit mijn bed gesommeerd door zijn majesteit.
de "aangetekende" zending bleek niet meer of minder dan een pin te zijn van de fanclub Iron Maiden. zenuwen voor niets dus. heb een aanvraag gedaan bij familiehulp en heb een afspraak met de sociale dienst van mijn mutualiteit op 16 april. ze gaan zien wat ze kunnen doen.
de KGB van moeder zei dat de nummers niet klopten van de overschrijving, dus donderdag terug en heel mijn bankkaart gegevens opschrijven als ze nog iets moet storten dan moet de bank het maar zelf doen!
calamares waren rubber vanbinnen en kreeftenstaartjes nog rauw, dus de enige die lekker warm gegeten hebben zijn ventje en de kat met een stukje gebraden zalm. vandaag alleen de krant: heb donuts mee van de carref. verder heb ik nog "grr"-boutjes en frituursnacks. zondag gaan we chinees eten.
Fijne zaterdag! @ Clive: veel shopplezier!
Cats Rule!

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

23 mar 2019, 08:50

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes,

De grote strijk is net achter de rug, alles ligt keurig in de manden. Leg ik morgenochtend weg.
Matice komt altijd als ik aan het strijken ben, knal achter mij liggen met een speel. Zijn bal had ik hem afgepakt toen ik bezig was. Daar speelt hij veel te wild mee, hij dribbelt zijn bal en gaat hem dan constant vangen. En om de zoveel minuten vliegt de bal onder een kast. En daar we hem geleerd hebben, niet zelf iets onder een kast onderuit te halen, is dat onze taak. Dus geen bal tijdens de strijk.
Wou deze ochtend weer stiekem zijn pluchen kalkoen mee naar buiten nemen. Mag niet, dat is binnenspeelgoed, hij heeft een ganse ( kleine) wasmand buitenspeelgoed staan met alles erin wat zijn hartje verlangt. Alleen zijn knuffels al, gaan een hele verhuis zijn als we naar zee gaan. Krijgt natuurlijk niet alles mee; maar zijn 3 slaapknuffels , die moeten echt wel mee.
Hebben een kleine zak voeding voor hem gekocht, dat is handiger om mee te nemen dan de grote zakken die we normaal hebben. Eet- en drankbakje moeten ook mee + zijn gewone lijn en zijn looplijn van 10 meter .En zijn handdoek + badmantel. En dat zal het zo wat zijn, zoals gezegd , een hele verhuis. Och , als hij maar gelukkig is, dan is alles ook goed voor mij.

Zo, ik ga douchen want ik word om 12.00H bij de manicure / pedicure verwacht.

Liefs en een dikke knuffel aan jullie allen en een heel prettig weekend.

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

23 mar 2019, 09:19

Afbeelding

Goede morgen alle vrienden... vandaag niet veel zon denk ik.
Het is grijs maar droog dat is ook al veel...
De temperatuur zal ook geen 20° halen zonder de zon...
Vandaag een rustige dag... de was draait al en kan straks buiten
m'n broodje zit ook in de bakmachine, en straks de vaatwasser
laten draaien.... (het uiterste halen uit de voordelige elektra :mrgreen: :lol: )

M-M, clive, anjelierken en Helena
Ik wens jullie allen ook wie ik niet vernoemd heb een gezellige dag
nu nog even de dagelijkse huistaken en straks de Primavera kijken
Milaan-/-San Remo vertrekt vandaag...dus meefietsen... :wink:
als mijn middagwandelingetje gedaan is....

Groetjes allen en tot later..
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

23 mar 2019, 11:05

Ook hier wordt geprofiteerd van het voordeel tarief: vaatwasser, wasmachine en seffens nog ene klein strijkje. Tegen maandag moet alles weer schilderproef en dus vrij en uit de weg zijn. Strijkijzer opgeborgen, strijkplank uit de weg...

Ik ga nog wat lapjes aan een haken denk ik.
Als het licht het toelaat tenminste.

De was hangt buiten, ik hoop dat hij toch een beetje droogt, want het is heel windstil.

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

23 mar 2019, 16:26

Goede namiddag alle leuterkes
Hier ook de was en de strijk weggewerkt,
ondertussen staat de koers op...
Nu is alles opgeruimd en ikke blij... :lol:

Ook een mooi werk gedaan Helena.. ook blij zeker :lol:

Voor alle seizoentjes een gezellige dag verder...
ik heb het strijkgerief opgeruimd en nu ga ik verder
naar de koers kijken...Milaan San Remo... 300 km
groetjes iedereen en tot morgen... :)
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

23 mar 2019, 18:09

Afbeelding
Goedenavond Seizoentjes,

Anjelier, heb deze ochtend over jou heen gelezen, sorry. En lees dus nu pas van Spaanse Woef in het café. Hilarisch, de mensen zullen hebben opgekeken.
Waren in Oud - Turnhout na het shoppen iets gaan drinken en daar waren ze ook zo hondvriendelijk. Matice kreeg zonder vragen meteen een kom water en een kommetje hondensnoepjes, dan smelt ik.
Moeten straks nog naar een walking dinner. Gaan het echter niet te laat maken want morgenochtend worden we om 08.30H al op de hondenschool verwacht.
Wens jullie allemaal nog een fijne avond en voor later een zachte slaapwel. Liefs.

zwanenmeer
Lid geworden op: 10 mar 2008, 20:01

23 mar 2019, 22:12

Dag seizoentjes allemaal ,
:-) Ja , ik ben eindelijk in de lente topic geraakt .. ;-)
Vrijdag was het hier ook super mooi weer 20° .. zalig ..
Vandaag ook nog buiten wat onkruid uitgedaan / gras maaien moet nog heel even wachten want ik moet nog benzine gaan halen voor de maaier ..
In het huis van overleden gebuur is het alle dagen kloppen en boren en slijpen .voor de renovatie ........ dat gaat nog even duren ......
MJ : vol goede moed vooruit ... met geduld en boterhammen , zoals OMa C altijd zegt ..
Clive : fijn dat jullie zo kunnen genieten en Matice ook .. Je zal een fijne vakantie hebben aan zee ..
OMa c : petje af dat je altijd zo mee fietst ... inderdaad ; het is beter om zoveel mogelijk in beweging te blijven .. //
MM veel moed en ook voor ALLE seizoentjes ... Proberen te genieten zoveel als het kan ..Verder een goede nachtrust voor iedereen .. en morgen : gezond weer op ..
en het beste moet altijd nog.... komen
"je leeft maar één dag: VANDAAG "

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

24 mar 2019, 07:07

Goede morgen seizoentjes,

zalig geslapen. Gimly eten gegeven. straks nog de pannen en borden afwassen van vrijdag en gisteren want we gaan vandaag uit eten. het ziet er naar uit dat het weer ook zal meewerken en dat is natuurlijk beter voor de knoken. kan ik maandag mss dan rustig op mijn gemak de ramen wassen als het zo'n weder blijft. alles zelf een beetje bijhouden tot de mannen voor de badkamer geweest zijn. tegen die tijd heb ik mss al een andere hulp. want tot 24 april? En wat als ventje weer in een van zijn "buien" schiet? ons moeder heeft de tuinset via een andere manier besteld. via Roland denk ik. ventje had echter een opklaptafeltje in hout op het oog, want de kgb- bank van moeder zei dat de betaling verkeerd ingevuld was. oei, Gimly is naar boven om daar even te miauwen. Pappie moet mogelijks ook op volgens de poezenlogica. ik ga nog een koffie nemen, water laten lopen voor die afwas en dan me bezig houden met de boerderij en de criminal cases.
Fijne zondag allen!
Cats Rule!

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

24 mar 2019, 09:06

Afbeelding

Een zonnige zondagsmorgengroet :lol:
voorlopig een mooie blauwe lucht...
Daar gaan we van genieten .... zeker weten :wink:

M-M, clive, zwanenmeer en alle andere maatjes
een fijne zondag... :wink:

Alle seizoentjes een gezellige dag vandaag....hopelijk krijgen we
een beetje mooie temperatuur....zodat we buiten kunnen :)
Ik heb verder niks te vertellen ...ik ga nu naar de regenkamer....:lol: tot later :lol:
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

24 mar 2019, 10:22

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes,

We zijn net terug van de hondenschool. Geen wasmachine slijkwas vandaag, heb enkel mijn regenlaarsjes moeten afwassen , die staan al terug te blinken. Het was nog wel frisjes deze ochtend vroeg, maar het zonnetje scheen al en het was droog. Heerlijk weer dus. Matice had echter maar weinig zin vandaag oefeningen te doen, moest alles 3 keer zeggen. Deze week nog veel oefenen in de tuin, want hij kan het, maar was koppig vandaag en wou niet. Hij zal met de verkeerde poot uit bed zijn gestapt :D .
Zo, ik ga nog wat licht HH doen, dan is alles weer netjes en dan ga ik stoofvlees maken, kan die goed lang sudderen. Maak er puree bij en een witlofslaatje of halve abrikozen.
Daar ik een jeans aan heb en een sweater en niet onder de modder zit, moet ik mij niets anders aandoen.
De walking diner gisteren was zeer lekker, maar veel te veel volk. Waren om 23.00H thuis en moest me dan nog verzorgen, lag om 23.30H in bedje en deze ochtend ging het alarm om 06.00H af . Volgende week geen hondenschool, want dan zijn we er niet.

Zo, ik ga niet alle namen noemen, maar wens iedereen een leuke en zonnige zondag. Liefs.

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

24 mar 2019, 15:37

Afbeelding

of een kopje thee... :wink: voor allen...laat het smaken... :wink:

Afbeelding

Een fijne dag is het, :wink: heb mijn wandelingetje gedaan
en nu bij een kopje thee nog even zien wat er op tv is...
anders zal het lezen of puzzelen worden, buiten op het terras kan het nog...
Allen een aangename dag verder en tot morgen,
dit bakje gaat toe...voor vandaag... :wink:
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

anjelierken
Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29

24 mar 2019, 17:07

Hallo iedereen,

Clive:ja, de mensen in het café keken nogal.Er waren ook enkele hondjes , maar hij liep gewoon door, gelukkig maar :D .Sinds ik met de spuitbus oefen, is het fel verbeterd.Als ik ermee ga wandelen , doet hij het bijna niet meer, bij manlief nog wel.Heb hem ook al gezegd van die spuitbus mee te nemen.
Hopelijk hebben jullie volgend weekend even mooi weer als nu.Is ginder wel prachtig.

Deze middag forel gebakken, begint die boter-olie daar te spatten.Enkele spatten in mijn gezicht, heb er direct zweedse kruiden aangedaan, en de pijn is weg en je ziet het niet.

Dames, tot morgen allemaal.

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

25 mar 2019, 06:35

Goede morgen seizoentjes,

zalig weertje gisteren. lekker gaan eten. heeft ons gesmaakt. heb nog over voor vanmiddag. Vanavond gehaktbal brochettes en ventje gaat om eten voor heel de dag naar de beenhouwer.
Iemand van de collega's heeft ook een spaanse woef geadopteerd. Luna zal ze heten, wat me meteen een vraag aan anjelier doet stellen: Anjelier: hoe heet die kruidenzalf en waar is dat te krijgen?
Clive: wanneer vertrekken jullie naar de nederlandse zee? ik denk dat Matice meer bagage gaat hebben dan jullie.
ik heb voor 1 keer een bijna lege agenda! buiten donderdag en vrijdagmorgen heb ik geen verplichtingen.
Gimly voelt zich niet lekker. is al van 27 feb. geleden. dat wordt de mop klaarzetten en de opzuigdoekjes.
buurman v. belde gisteren aan. buurvrouw had een doos kattenzand op proef gekregen. ze hebben ook zo'n anti-steentjes mat. Is heel gemakkelijk hè: zei buurman. zal die moeten mengelen met de twee andere soorten die ons heerschap gebruikt. En ik ben woensdagmorgen van corvee om de bak te legen.
vandaag gewoon de living opfrissen. dan kan ik boven me bezig houden met de was en de plooi. Is normaal voor de maandag als taak.
Er is wel een beetje veel wind naar mijn smaak.
als alles goed gegaan is zijn we met onze boederij 1ste geworden.
Nog een kopje koffie en dan wachten op telefoon van ventje, dan ampul vit D innemen ( gisteren vergeten)
Fijne dag allen!
Cats Rule!

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

25 mar 2019, 08:23

Afbeelding

Goedemorgen Seizoentjes,

Anjelier, als ik ga wandelen met Matice heb ik geen spuitbus nimmer nodig, maar vind wel dat hij nog veel blaft in de tuin, daar moet echt nog aan gewerkt worden. Op de hondenplein had hij gisteren 1 keer geblaft en heb hem toen afgeleid met zijn tutter, één van zijn lievelingspeeltjes en klein genoeg om in mijn zak te steken.

Oma-C, bedankt voor al dat lekkers, het heeft me gesmaakt :D .

Muddy Maddy, we vertrekken vrijdagochtend vroeg. Buren passen op het huis en de politie komt ook langs, heb dat gevraagd in een mail en bevestiging gekregen. En ja , het is heel wat wat ik voor Matice moet inpakken. En voor mij ook, want moet me ' s avonds omkleden voor het diner. Gelukkig zijn we met de auto en moeten we niet op het aantal kilo's te letten zoals met het vliegtuig. Pak pas donderdag in, want dan weet ik pas welk weer het gaat zijn.

HVT, Grootvake is vandaag jarig. Een moeilijke dag voor jou. Heel veel sterkte.

Liefs en een dikke knuffel voor jullie allemaal.