In de Vier Seizoenen reeks 14 Lente 2019

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

11 apr 2019, 10:16

Het vermelden waard: goed geslapen vannacht.
De keuze in tijd verdrijf is weer veel te groot.
Het gras blijft groeien.
Nivea, uit de gewone blauwe pot, beste middel om littekens te laten vervagen.

Ik moet nog een chauffeur vinden om op de feest te geraken zondag.
Lentefeest voor jongste kleinzoon.
Is een beetje uit de richting.
Zijn geschenk moet ook nog ingepakt geraken.
Het papier heb ik al.

Het was vanmorgen in de keuken 16°C.
Best wel frisjes.

Nog een fijne dag gewenst aan iedereen.

mariajohanna
Lid geworden op: 21 okt 2012, 19:49

11 apr 2019, 16:48

Dag dames, goede namiddag allemaal,
Wat was er veel te lezen, mijn schuld natuurlijk, maar het was hier nogal druk geweest......
Oei, 2 dames op 6 mei een operatie.... Minder leuk, maar 'wat moet, dat moet' ..... Hopelijk een vlugge genezing daarna. En ja hoor, hier staat ook een pot (donkerblauw) Nivea, ik doe dat ook aan mijn voeten, heb gemakkelijk 'wintervoeten', dwz kloven..... Met Nivea komt dat gauw in orde, maar het moet wel 'onderhouden' blijven. Heb trouwens ook de lichtblauwe tube van Nivea, voor handen in te strijken nà de afwas. Heb geen afwasmachine, dus bescherm ik mijn handen zo ook.

Bedankt, omaC, voor de azijntips ! Nu heb ik een speciaal mapje aangemaakt voor alle soorten van tips, enz. Zo zal ik niets meer 'fout' ergens klasseren. :D

En voor MH zondag 'Lentefeest'gebeuren ! Welk weder geven ze? Heb er nog niet op gelet....

Hier is het gras gisteren ook gemaaid geraakt, en manlief is met schoonzoon mee naar de boerenbond geweest voor koolplanten, enz. Er gaat binnenkort 'schot' in komen, in de tuin. Zal wel voor schoonzoon zijn, die wou de hof aanhouden. Hij had ook al slaplantjes bij die hij zelf opgekweekt had, en ze hebben er nog wat meegebracht ook, enfin, ze hebben 'de lente' gezien, ons mannen ! :D

En nu heb ik nog een nieuwtje ! : Deze avond wordt de nieuwe wagen geleverd ! :D Verzekering is ook al in orde, enfin, vanaf morgen gaan we hem 'uittesten' i Dat zal wat geven !

Dit al posten ...... moet nog gauw iets anders eerst doen .... en zo blijven we maar bezig, he !

Tot later allemaal.
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

12 apr 2019, 06:34

Goede morgen seizoentjes,

ben wakker geworden uit een vreselijke nachthengst. mensen die ik jaren gekend heb, nieuwe mensen, noem maar op. Gimly heeft vannacht een tijdje naast me liggen snorren en is dan naar de ingang van de badkamer gegaan. daar lag hij dan ook vanmorgen. had precies geen goesting om mee op te staan. Geen filmploeg vandaag. was gisteren hun laatste professionele draaidag. ventje kwam thuis, verzette hun mini-tutten en zette zijn auto aan cezar, die eind van de maand verhuisd. als we nu pizza of pitta willen, moeten we een eindje lopen. gelukkig zijn er nog veel aan huis geleverd pizza's en frieten! Ja. die heb ik ook al laten komen maar alleen frituursnacks. Ventje wilde gisteren geen friet, maar vanavond wel. met 200 gr scampi in de looksaus.
Gisteren pedicure ondergaan. 25 euro. ze doet nu ook tijdelijke wimperkrulling. blijft 6 à 8 weken goed. kost 60 euro. Zo'n tijdelijke wimperkrulling zou iets zijn voor mij, aangezien je met mascara zelf geen wimper ziet. we zien wel.vandaag de eindrekening van de badkamer gaan betalen. swifferen en grondig moppen. mijn jas ruikt nog altijd ( + de hele gang) naar die geurparels.
ventje moet vandaag naar de garage bellen om te vragen of hij tuutje eerder mag binnen brengen daar ik 's middags gedenerveerd wordt. moet dan een halve dag dagziekenhuis. en Tuutje ondergaat groot onderhoud + nieuwe spiegelkast en herspuiting. zaterdag ons moeder. ventje denkt dat ze zal kijken naar de badkamer, de keuken en een tas koffie zal drinken en weer naar huis zal willen. ja, en daar ga ik een taartje voor halen.
Moet vandaag ook naar D. van boodschappen heb ik koffiecapsules van de aldi nodig ( ik drink die liever) en limoensapflesjes. en ' t een en 't anders van de carref. Gimly heeft niets nodig. hij heeft nog genoeg eten en korrels door die week ziek zijn. Denken van zondag spaghetti te eten. er zit nog een pak in de vriezer en maandag komt de diepvries. heb helaas niets nodig. mailke sturen.
Onze Joyce is nu officieel lichamelijk Joyce. ze bestond al op papier. ik ben echt blij voor haar. het is een prachtmens. of een mens nu in een mannelijke verpakking zit of een vrouwelijke? maakt mij niets uit. het is het binnenste wat telt en dat heb ik al duizend keer ondervonden. gisteren mijn kaartjes kunnen opsturen aan het eind van de straat van de pedicure. en dan was ik nog 5 min te vroeg. Tinneke vond de badkamer ook heel mooi, luchtig zelfs zei ze. ja en met een "fake" plantje.
normaal zou een varen zich goed voelen, maar omdat het melkglas is durf ik niet, dus een "fake" plantje met een "fake" vlindertje. er is op kattensnoetjes goed gelachen met dat zwart gat. zijn gewoon de ogen van een zwarte kat met oranje ogen "floes" gefotografeerd.
ik ga nog een kopje koffie zetten.
Fijne dag aan allen!
Cats Rule!

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

12 apr 2019, 07:59

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes,

Dames , dank je wel voor de tips inzake de littekens.

MJ, proficiat met de nieuwe auto en wat goed dat alle papieren in orde zijn. Manlief en ik wensen jullie een prachtige en veilige testrit.

Muddy Maddy, Gimly terug beter nu dat de filmploeg weg is ?

Vandaag poetsen in de mate van het mogelijke, dweilen moet alleszins gebeuren. Gisteren al veel gedaan, dus zal het vandaag ook wel lukken.

Na het HH met Matice gaan wandelen, haal ik gelijk een frisse neus.

Zo, ga niet alle namen noemen, maar wens jullie allemaal een fijne vrijdag. Liefs.

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

12 apr 2019, 09:03

@ Clive: neen, Gimly is nog steeds ziek. Ik denk dat hij "weet" dat moeder hier zaterdag zal komen en in het verleden toen papa nog leefde en af en toe kwam, was die ook roef weg naar boven. Vinny vond alle bezoek in het begin intressant omdat papa met hem en zo'n muis aan een stokje speelde.
ik weet al wat moeder over Gimly zal zeggen: 'n asosiaal beest. :roll: :?
Cats Rule!

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

12 apr 2019, 09:45

Afbeelding

Goede morgen alle seizoentjes, 't is vrijdag weeral..
de dagen gaan weer veel te snel... :roll:

clive ik hoop dat je verbrande hand spoedig beter is
't is heel vervelend als je maar één hand echt goed kan gebruiken
en straks na de operatie een goede genezing
en niet te vroeg eer vanalles gaan doen..(sorry) :oops:

M-M ben benieuwd wat je mama gaat zeggen van de gedane werken :?
maar het voornaamste is dat jullie er zelf tevreden over zijn :lol:
jullie moeten er wonen hé :roll: en beterschap aan Gimly

M-J, proficiat met de nieuwe wagen, heel veel succes ermee
jullie kunnen weer toerkes doen, en misschien waar eens naar zee
jouw man zal zich echt goed voelen nu... :wink:
fijn dat je de azijntips goed vond, hopelijk kan je er veel nut van hebben
en straks verse zelfgekweekte sla,... laat het smaken :lol:

Helena al een chauffeur gevonden voor het lentefeest op zondag
het begint te korten hé... :roll:

Aan alle seizoentjes een fijne dag en hopelijk een mooi weekend :)
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

12 apr 2019, 09:57

@ Oma C: ik heb geen idee wat ze gaat zeggen. de keuken is goed maar nog een beetje rommelig.
moet zeker zien dat ik geen vaat staan heb als ze komt want dan begint het liedje "afwasmachine" weer :?
verder, tsja: de badkamer is wit ( plafond met spotjes) met lichtgele panelen die bestendig zijn tegen water. vroeger verfde iedereen ( bijna iedereen) zijn badkamer lichtblauw! uitgezonderd mijn papa zijn tante: bruin/groene tegels op de muur en okergeel tapijt! op de vloer met een zitbad, bidet en wc.
warm water is via de pries in de muur steken, wat ze nooit deden, dus wassen met water uit zo'n electrische waterketel. voor zijn koffie, deed papa thermossen mee naar zijn kamer. in het oude huis hadden we geen badkamer en hadden we een buitenwc.... :?
Cats Rule!

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

12 apr 2019, 16:32

Afbeelding

in leesmodus=> spannend

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

12 apr 2019, 16:39

Voor alle seizoentjes een gezellige avond :wink:
Slaap lekker vannacht en tot morgen...

M-M elk z'n goesting hé :lol: :lol:

Helena geniet ervan :lol:
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

anjelierken
Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29

12 apr 2019, 20:00

Hallo iedereen,

Nu heb ik echt tijd gemaakt om hier te komen, is hier al heel de week druk.Ukkepuk is 2 dagen geweest, dan ben ik s'avonds echt moe , en dan nog enkele keren naar vader en moeder.De dagen vliegen voorbij.
De tuin begint stilaan op orde te komen, heb al enkele nieuwe planten aangeplant.

Clive: als ik lidtekens dreig te krijgen, wrijf ik er Zweedse kruiden over, wel gedurende enkele dagen, heb er goede resultaten mee.

MJ: proficiat met de auto.

Dames, tot morgen allemaal.

zwanenmeer
Lid geworden op: 10 mar 2008, 20:01

12 apr 2019, 20:48

Dag seizoentjes allemaal ,
Vooreerst sterkte aan Clive en MM die moeten geopereerd worden ... veel moed ..
MJ : fijn dat jullie terug met de auto weg kunnen .. nu nog beter weer bestellen ..
HVT zondag lentefeest : zal wel fijn zijn , wel fris weer ...waarschijnlijk ..
Vanavond is het hier voor één keer rustig .... :roll: :roll:
ik heb zenuwen aan de maag gekregen van de werken en het lawaai bij de buren/ elke avond van 17 tot 22u / slijpschijf , klopboor en/of andere boren ... en daarbijhorende boenkende "muziek" // :evil: / ik herinner mij dat Wingerd ook zo lange tijd een buurman had , die voortdurend lawaai maakte .... Hoe zou het met Wingerd zijn ??
Gisteren stond een mercedes voor mijn garage geparkeerd en op mijn oprit ernaast, een bestelwagen .... :evil: en dat allemaal zonder eens even te vragen of dat mag ..... Nog even en ik schiet in een Franse colère .... mijn geduld raakt op ..... En ja, dan ben je een "kwaaie" buur voor de rest van de jaren .... leuk hoor ..
Sorry voor mijn gezeur ..........
Ik hoop en wens voor alle seizoentjes : een fijn weekend , in de mate van het mogelijke .....
en het beste moet altijd nog.... komen
"je leeft maar één dag: VANDAAG "

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

13 apr 2019, 08:14

Goede morgen seizoentjes,

Gisteren om scampi in looksaus geweest en tevens de eindafrekening van de badkamer gaan betalen. ( ik sta niet graag in schulden, wie wel?) heb van de gespaarde som ( en een deel van papa) precies 50 euro over. ik had al een voorschot betaald van ruim 2000... nu heb ik er nog 4 van die duizendjes neergeteld. Duur, ja, maar ik ( en later de kopers) gaan er jaren plezier van hebben. nu spendeer ik meer tijd in de badkamer en niet alleen om te strijken, maar gewoon een langere beautyroutine enz.
dus scampi in looksaus gegeten met frietjes van de frietuur: het kleinste bakje dat ze verkopen. alles is op ( wel niet de borden :D ) Gimly is er door, maar we gaan dat niet luidop zeggen, want... ( afkloppen) straks na ontbijt, aankleden en swifferen en grondig moppen.
heb in de Ald* een pizzaplaat gescoord. nu zelf krokante pizza maken. ook hadden ze er van die belvia-stijl BH's en bijpassende slipjes. dus we staan weer in het nieuw, al is het onder de kleren.
de filmploeg heeft zoals er al geroddeld werd, idd twee personen de straat uit gestuurd ( betaald) overbuurman met tuin en de buurman van het app op de hoek. het was tè verdacht dat die net gisteren, toen het filmen gedaan was, opdoken. Jaloers? amehoela. ik weet 1 ding zeker, mijn kat werd ziek van die ploeg en ik zou bij manier van spreken zelf geen vergoeding kunnen krijgen....
dat zootje would- be's doet maar. :?
heb weer gesukkeld om mijn papieren gazet uit de brievenbus te peuteren. ik lees in de week digitaal en nog 2 weken een papieren krant. Tof, heb ik op een zaterdagmorgen veel te lezen, want ventje gaat straks om de andere krant, broodbeleg en broodjes.
Zwanemeer: het spijt me dat te moeten lezen: ons moeder kan daar nog redelijk tegen want de buren bouwen een badkamer op een niet bestaand verdiep. ze zouden er van de zomer in moeten, maar.... ze zijn al 9 weken achter op hun schema.... moeder haar vriendin van het app. maakt zodra ze lawaai maken dat ze ergens weg kan met de bus. ik steek nu mijn oortelefoontjes in en luister naar muziek of ik doe mijn oordopjes speciaal voor heavy-metal concerten in als er hier iemand werken doet. maar dat is niet voor iedereen weggelegd. ik zou een briefje onder de ruitenwissers steken. verder veel sterkte en beterschap voor de maag.
MJ: bedankt voor het kaartje! wij waren het al vergeten dat we 27 jaar tesamen zijn. gelukkig weten we nog op welke datum dat we getrouwd zijn!
ik ga mijn koffie opdrinken.
Fijne dag allen!
Ps: anjelier: hou je de brievenbus deze week in het oog?
Cats Rule!

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

13 apr 2019, 08:15

Goede morgen seizoentjes,

Gisteren om scampi in looksaus geweest en tevens de eindafrekening van de badkamer gaan betalen. ( ik sta niet graag in schulden, wie wel?) heb van de gespaarde som ( en een deel van papa) precies 50 euro over. ik had al een voorschot betaald van ruim 2000... nu heb ik er nog 4 van die duizendjes neergeteld. Duur, ja, maar ik ( en later de kopers) gaan er jaren plezier van hebben. nu spendeer ik meer tijd in de badkamer en niet alleen om te strijken, maar gewoon een langere beautyroutine enz.
dus scampi in looksaus gegeten met frietjes van de frietuur: het kleinste bakje dat ze verkopen. alles is op ( wel niet de borden :D ) Gimly is er door, maar we gaan dat niet luidop zeggen, want... ( afkloppen) straks na ontbijt, aankleden en swifferen en grondig moppen.
heb in de Ald* een pizzaplaat gescoord. nu zelf krokante pizza maken. ook hadden ze er van die belvia-stijl BH's en bijpassende slipjes. dus we staan weer in het nieuw, al is het onder de kleren.
de filmploeg heeft zoals er al geroddeld werd, idd twee personen de straat uit gestuurd ( betaald) overbuurman met tuin en de buurman van het app op de hoek. het was tè verdacht dat die net gisteren, toen het filmen gedaan was, opdoken. Jaloers? amehoela. ik weet 1 ding zeker, mijn kat werd ziek van die ploeg en ik zou bij manier van spreken zelf geen vergoeding kunnen krijgen....
dat zootje would- be's doet maar. :?
heb weer gesukkeld om mijn papieren gazet uit de brievenbus te peuteren. ik lees in de week digitaal en nog 2 weken een papieren krant. Tof, heb ik op een zaterdagmorgen veel te lezen, want ventje gaat straks om de andere krant, broodbeleg en broodjes.
Zwanemeer: het spijt me dat te moeten lezen: ons moeder kan daar nog redelijk tegen want de buren bouwen een badkamer op een niet bestaand verdiep. ze zouden er van de zomer in moeten, maar.... ze zijn al 9 weken achter op hun schema.... moeder haar vriendin van het app. maakt zodra ze lawaai maken dat ze ergens weg kan met de bus. ik steek nu mijn oortelefoontjes in en luister naar muziek of ik doe mijn oordopjes speciaal voor heavy-metal concerten in als er hier iemand werken doet. maar dat is niet voor iedereen weggelegd. ik zou een briefje onder de ruitenwissers steken. verder veel sterkte en beterschap voor de maag.
MJ: bedankt voor het kaartje! wij waren het al vergeten dat we 27 jaar tesamen zijn. gelukkig weten we nog op welke datum dat we getrouwd zijn!
ik ga mijn koffie opdrinken.
Fijne dag allen!
Ps: anjelier: hou je de brievenbus deze week in het oog?
Cats Rule!

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

13 apr 2019, 09:37

Afbeelding

Een zonnige groet van hieruit :wink:
Koud is het nog wel , het had gevroren vannacht :roll:
en het zal geen echte lentetemperatuur worden vandaag :roll:
maar het is toch fijner dan die donkere grijze luchten :)

Eerste wasje hangt al buiten en seffens roept het 2e
er is nog niet veel wind maar 't zal wel drogen

zwanenmeer, als er vroeger (toen ik nog in mijn huis woonde)
iemand voor de oprit stond dan stak ik een beleefd briefje
tussen de ruitenwisser (het was meestal een van de kinderen
van de buren die wisten dat ik geen auto had :roll:)
maar als mijn kinderen kwamen moesten ze soms
in de andere straat een plekje gaan zoeken, ik heb hun dat gezegd
en sedert zetten ze hun auto zo nipt op de scheiding dat je er
met moeite op en af kon rijden op mijn oprit... gewoon pestgedrag....
Daar heb ik nu allemaal gelukkig geen last meer van
ik heb de gewenste stilte en rust....
en iedereen heeft parkeerplaats genoeg :lol:

M-M blij met de badkamer :lol:

anjelierken ... even rust zal deugd doen, te is soms te hé :oops:

Vanmiddag weer jas en sjaal aan en mijn
dagelijkse toerke wandelen, een uurtje is genoeg....
een frisse neus halen :D
en nadien de strijk doen als alles droog is.....

Morgen "Parijs- Roubaix-koers" en meerijden op de kasseien :lol:

Ik wens jullie allen een aangenaam weekend en tot..... :wink:
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

anjelierken
Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29

13 apr 2019, 12:12

Hallo iedereen,

MM: had je gisteravond een pb gestuurd, maar denk dat je die niet ontvangen hebt.Door de nieuwe lay-out is ook het verzenden van berichten veranderd ofwel heb ik iets fout gedaan.
Dank je wel voor de kaartjes, die zaten gisteren in mijn brievenbus.Ik ga die volgende zondag(Pasen) meenemen naar het verjaardagsfeestje voor beide kindjes, en kunnen ze ze zelf openen.Heel fijn dat je daar aan gedacht hebt, mijn hart maakte een sprongetje toen ik de enveloppen zag in de bus.
Met ukkemeisje gaat alles goed, ze eet terug goed.Zoonlief zegt dat ze haar aan het "vetmesten" zijn.Ja, zoon heeft van die typische uitspraken :D Ben wel blij dat ze goed eet, want ze zit onder haar gewicht.

Straks gaan we wandelen, eerst eens kijken op de buienradar, want ze hadden regen voorspeld, alhoewel het hier volle zon is.

Dames, tot morgen allemaal.