In de Vier Seizoenen reeks 14 Lente 2019

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

15 apr 2019, 21:07

Afbeelding
Goedenavond Seizoentjes,

Kom jullie even nog een fijne avond wensen en voor straks een zachte welterusten.
Liefs.

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

16 apr 2019, 08:30

Goede morgen seizoentjes,

weer een beetje uitgeslapen, want vandaag moeten we naar de sociale dienst van de mutualiteit.
vandaag op de menu, rundslever met spekjes. ik weet nog niet of we brood van ' t
stad gaan meebrengen of van in de ongeving. moet zeker om mijn leesvoer.
Gisteren naar de action geweest voor ponsstempels. ik weet niet hoe ik het deed, maar mijn eindbedrag eindigde op .15. goed, want ik hou wel van een effen getal op mijn bankrekening. :lol:
een paar ponstoestelletjes gaan halen, een fles olijfolie met knoflook en vuilniszakken met lavendelgeur. 't wordt zomer hè en dan geurt de vuilnisbak niet zo erg. Gimly's eten gisteren... :roll:
net alsof hij een stinkiepoo had gedraaid. heb gisteren van ventje een ring gekregen van de wish- site. twee horizontale bandjes met steentje en een groot hartje in het midden. een bedankje omdat ik het met hem uithield tijdens die maanden voor de verzekering een advocaat inzette... dat waren ook voor zijn collega's zware maanden. ben eens benieuwd wat de sociale dienst zal zeggen.
dus vandaag de sociale dienst, het verversen van de olie in de frietpan,maken van nieuwe uiensoep,... het gaat redelijk goed nu met de rug, al heb ik nu pijn aan mijn linker schouderblad. :roll: hoop dat het niet weer een nieuwe haard gaat zijn. vanaf donderdag komen er warmer dagen af: zo zei toch een van de Frank(s). Ok, want ik moet dringend mijn ramen wassen en zo hoog kan ik niet.
vroeger was dat geen probleem met de lattestoor, ik trok hem op tot ik niet meer kon, en deed de ruiten beneden zo. aangezien die meestal in het midden bleef opgetrokken was dat "optisch" proper.
ga mijn koffie opdrinken en dan straks me gaan aankleden. en dan zijn we weg.
Fijne dag allen!
Cats Rule!

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

16 apr 2019, 08:41

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes,

Er is maar 1 hoofdpunt in het nieuws, de brand van de Notre Dame. Ben die heel lang geleden gaan bezoeken, was 1 pracht en praal.
Moet vandaag boven poetsen, maar ga me beperken tot de slaap- en badkamer, gang en dressing en dan de strijk van de dekbedden. Wil mijn hand ( brandwonden zijn heel stijf) en mijn arm wat ontzien.
De 2 benedenverdiepingen zijn nog netjes, zelfs naar mijn normen. Wel nog gaan wandelen gaan met Matice na het HH en voor de strijk.

Muddy Maddy nog in dromenland ?

Ik ga niet alle namen noemen, maar wens jullie allemaal een heel prettige dinsdage, liefs en een knuffel voor wie hem kan gebruiken.

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

16 apr 2019, 09:04

Afbeelding

Een mooie zonnige dinsdag aan iedereen
het zou ook een aangenamer gevoel geven vandaag
daar gaan we van genieten zoveel we kunnen hoop ik :wink:

clive lastig hé zo'n stramme hand... kan e het niet insmeren
met nivea (of zoiets)dat maakt het soepeler,
ik zeg maar iets hé ik heb het niet gezien :oops:

M-M een ring gekregen van je ventje.. :wink: mooie attentie :)
geniet vandaag van wat je gaat doen, een fijne dag

Groetjes aan alle seizoentjes en een zonnige dag
tot.... :)
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

anjelierken
Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29

16 apr 2019, 16:59

Hallo iedereen,

Eerst en vooral wil ik hier een seizoentje bedanken voor het zelfgemaakte kaartje voor Pasen.

Daarnet overbuurvrouw op bezoek gehad met mijn paaseitjes.Ik koop elk jaar paaseieren van haar voor een goed doel.

Straks naar de bloemschikles , thema Pasen.Op foto ziet het er mooi uit, wat we gaan maken.Heb hier in huis nog niks van paasversiering.Heb daar precies geen tijd voor, is hier nogal druk de laatste tijd.Ga alleen naar de les, meestal is buurvrouw erbij , maar is nu op vakantie.

Morgen en overmorgen komt ukkepuk, dus doen we niks in het huishouden.

Dames, tot morgen allemaal.

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

16 apr 2019, 20:58

Goede avond alle maatjes
zopas een belleke gehad met zoon die
moest bij de cardioloog z'n uitslag halen
Hij moet de 26ste een "coronaro" laten doen
in het Middelheimziekenhuis in Antwerpen..
dat was even schrikken.... maar we kunnen
alleen hopen dat het daarbij blijft en eventueel een stent :roll:
zo komt er altijd wel iets bij.....
Een goeie nacht straks en tot....
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

17 apr 2019, 06:17

Goede morgen seizoentjes,

niet veel wijzer geworden van ons bezoek aan de sociale dienst, heb wel een nummer voor een andere poetsdienst, moet contact opnemen met de huisartse en familiehulp afbellen voor deze week.
waren in de juiste straat, maar ventje had een verkeerd huisnummer ingevoerd. dus het was een lange wandeling. nadien via de grote straat gewandeld en in de wibra nog wat ondergoed gekocht en naar delhaize.ze hadden geen krabbenpoten, maar denk dat het seizoen er niet voor is. wulken hadden ze ook niet.
Staat nog een afwas van gisteren. moet vandaag ook om eten, al weet ik niet wat. was moe in mijn benen gisteren en mijn voeten "sleepten" dus goed opletten vandaag dat ik wel mijn voeten ophef, of ik lig weer tegen dek. :?
Oei Oma C: de zoon een stent? die bij mijn moeder lukte niet, daarom dat ze vier weken later 5 bypasses kreeg. sterkte, ook aan zoon & schoondochter.
ventje is gaan werken. zit alleen vandaag. heeft pot noedels mee. ik ga uiensoep maken met lookbroodjes voor 's middags want pas morgen geven ze beter warmer weer uit. Ging die uiensoep gisteren maken, maar ja...
er zat een pakje van wish in de bus, iets waar ik al het geld van terug gekregen heb, dat alsnog toegekomen is: een hoofdtelefoontje. ventje mist die uit zijn zakken en ik had een tijdje geleden ene gekocht bij de action. tof, gratis oortjes. volgende maand is er een dvd aan de beurt. Lucifer. Vind die kerel die lucifer speelt 'n toffe gast. en moest gisterenavond iets opnemen maar de afstandsbediening haperde weer. Volgende week weer een nieuwe serie met die gast van de serie Castle als rookie-agent. denk van na de taken eens 't een en 't ander wegvegen want het "lenteseizoen" begint binnen kort op alle zenders. mss nu eens geen herh.
Ga mijn kopje koffie opdrinken. als ventje gebeld heeft, de afwas doen.
Fijne dag allen!
Cats Rule!

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

17 apr 2019, 09:25

Goede morgen alle seizoentjes,
grijs hier, en zo te zien niet veel zon op komst :roll:

M-M dank voor de sterktewensen
ik heb het zelf al 2 x gehad in de 4 laatste jaren....
en het is altijd een rare ervaring... dank voor de duimen :?

Vanmiddag komt de voetenverzorgster, dat zal ook weer
goed doen.... 't is alweer 6 weken geleden, zo zie ik
dat de tijd echt vooruitvliegt :roll:

En morgen moet ik voor de eerste keer bij de tandarts
gaan aanpassen voor en volledig nieuw gebit
Dat is ook afwachten :roll: drukke week voor mijn doen :roll:

Fijne woensdag allen... groetjes en tot....:)
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

17 apr 2019, 09:25

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes,

Oma-C, dat is minder goed nieuws :( . Gelukkig staan de medici al heel ver op dit punt. Kaarsjes branden alleszins al. Wens je hem en zijn vrouwtje heel veel moed en succes en dat geldt ook voor jou natuurlijk.

Muddy Maddy, je hebt dan weinig aan de sociale dienst gehad. Dat is spijtig. En nu ben je waarschijnlijk druk met de vaat.

Anjelier, 2 drukke maar plezante dagen voor de boeg :) . Ukkemeisje nu volledig genezen ?

Heb gisteren niet alles kunnen doen wegens een kleine opstoot en een daarmee gepaard gaand dipje Maar doe vandaag dan maar dapper verder. Heb nu de strijk al achter de rug en de 2 benedenverdiepingen zijn reeds gestofzuigd. Manlief werkt thuis vandaag, maar ik ga boven doordoen waar ik gisteren ben moeten stoppen.
Als ik daar gedaan heb, ga ik wandelen met Matice.

Voor vanavond staat er een varkenshaasje op de menu. Daarna de vaatwasser vullen en de keuken opruimen en afvegen. En dan is mijn lijstje afgewerkt.

Zo, ga plaats maken voor de andere Seizoentjes, liefs aan jullie allen.

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

18 apr 2019, 06:24

Goede morgen seizoentjes,

gisteren de hele dag rondgebeld, aangeraden poetsdienst werkt niet in mijn regio. :?
ok, dan gaan we privè: het poetsburo.
afspraak huisartse net op de dag van mijn consult met dr achternaamgenoot. huisartse 's morgens. moet pantomed hebben. heb al eten in huis voor pasen en paasmaandag. moest in de diepvries zijn voor soepballetjes en vond nog flat iron pepered steak. gisteren gyros. vanavond frietjes.
zal vandaag nog eens kijken in de diepvries wat er voor mij uit te halen valt. moet brief voor ventje in brievenbus gaan steken. vond gene postzegels meer. ik ga kijken waar ze liggen, stoot ik de kartonnen plateau omver waarop ik mijn kaartjes maak en meteen de vierkantjes van de ponsjes op de grond. vuilblik stond boven. iemand ( niet ik) had de zak sodakorrels nààst het frigooke gezet op de grond, waaronder net een warmtebuis van de verwaming loopt. gevolg gat in zak en sodakorrels "gesmolten". heb die dan nog moeten opkuisen met water van de droogkast (emmerke en dweil waren daar al) en 't vuilblik. zeg ik tegen ventje: vergeet je niet van het vuilblik en veger mee te nemen als je naar beneden komt? ja, hoor. heb uit voorzorg 't zelf gedaan. Badjas moest gewassen worden en ik zit hier geurend naar die geurparels. denk dat dit voor sommigen wel iets tè sterk zou ruiken. maar goed. afwas heb ik gisteren gedaan. in de rapte. want... ventje zat in de zetel en bleef er zitten. waar ik nu last van heb is een soort permanente kramp in mijn linkervoet. heb die ingetaped. dus aangezien we nergens naartoe moeten, gaan we vandaag eerst hier opruimen en dan stofzuigen. eens zien hoe de rug is na een stofzuigbeurt. daarna moppen als het gaat. Gimly mag bang/viesgezind zijn. ik wil weten of het gaat. daarna de was plooien van gisteren. dan is vrijdagmorgen de badkamer aan de beurt. gewone emmer met dweil op stoel dan moet ik me niet bukken.
en ventje heeft als taak zaterdag? de ramen wassen. want ze geven nu goed weder uit. weet nog steeds niet of hij zijn afspraak met de garage al verzet heeft. vraag er ook niet naar. het is de eindafwerking van de eerst trimestiële en dan is het zwijgen. ( nog twee jaar, twee maanden en enkele dagen...) bon, ik ga nog een koffieke maken, dan proberen die drie 911's die bekeken zijn ofwel via afstand of via manueel weg te vegen.( afstandbediening moest al gehaald zijn, maar ja...)
Fijne dag allen.
Cats Rule!

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

18 apr 2019, 08:40

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes,

Ben een beetje naar Radio2 aan het luisteren, het gaat over hondenspeelgoed, wat leuk is en wat niet; Maar Matice heeft het meeste al van wat ze voorstellen. Hij "lijdt" hier een echt hondenleven
Gisteren wel alles gedaan gekregen wat ik wou doen. Manlief heeft een dagje ( werk)verlof genomen vandaag. Vandaag alles dweilklaar maken op de 2 benedenverdiepingen en een paar fijne wasjes doen op zijdewasprogramma. Kan ik dadelijk ophangen.
Muddy Maddy, in poetsmodus geschoten vandaag :D Je hebt een heel programma optstaan voor vandaag. Je gaat heel tevreden zijn als je gedaan hebt en het resulaat ervan gaat zien.
Ben morgen benieuwd hoe Matice gaat reageren op zijn eerste trim- en knipbeurt. Trimster/ kapster komt aan huis. Blijf wel bij hem. Want toen we nog in Hasselt woonden = de hond van de buren verongelukt op de trimtafel. Ze hadden hem alleen gelaten op de trimtafel en het beestje is ervan afgevallen en is gestikt in zijn riem waar hij mee vast gemaakt was. En om die reden blijf ik bij hem, wil geen drama.
Zo ga plaats maken voor de andere seizoentjes. Het wordt heerlijk weer, profiteer ervan.
Liefs en een dikke knuffel aan jullie allen.

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

18 apr 2019, 09:24

Goede zonnige morgen aan allen...
beetje in vooruit werken (nog even on kamerjas)
dan kan ik tegen de middag naar de regenkamer
en me klaarmaken om naar de tandarts te gaan
voor het aanmeten van het nieuwe gebit...
bwékes dat vieze pastagedoe in mijn mond... :roll:
maar het moet gebeuren.... zo'n keer of 4 en dan
zou het klaar moeten zijn....begin mei...laat me hopen

Iedereen druk bezig vandaag zoals ik lees...
hopelijk lukt alles zoals gepland.. succes ermee :wink:
tot later....
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

18 apr 2019, 10:31

Iedereen behalve ik dan.
Ik ben nog niet gestart.
Als je tenminste het opruimen van de badkamer en het stofzuigen van de bovenverdieping niet meetelt.
Ik spaar een beetje energie om straks het gazon te maaien.
Gisteren zo goed als niets gedaan.
moest nog uitrusten van dinsdag een dagje op wandel.
We zijn buiten gebleven in plaats naar het mseum te gaan hebben we gewandeld, gegeten en gebabbeld.
Het was zalig weer dus, waarom in een museum gaan rondlopen?
Dat staat er nog wel een tijdje want het is pas nieuw.

Wolkenloze, blauwe hemel met een stralende zon.
Wat willen we nog meer?
Dat dat gazon afgereden is en vooral het gras weggebracht...

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

18 apr 2019, 16:03

Goede middag.... ben net terug van de tandarts...
pppfff al die vieze brij in mijn mond maar het moet hé
hij heeft mijn gebitje daar gehouden dus loop ik
nu zonder tandjes tot zaterdagmorgen dan mag ik
ze terug gaan halen :roll:
Zal niet gemakkelijk zijn om te eten maar ja wat moet dat moet :oops:
erover zagen helpt ook niet. :oops:

Boodschappen zullen voor morgen zijn.. ik ben nu te moe...
Nu ga ik iets fris drinken en nog wat van de zon genieten op m'n terras
Ik ga niet iedereen vernoemen, alle groetjes zijn voor jullie allemaal
amaai....ik zweet ervan heb 2 x 50 minuten gestapt, eens heen en eens terug...
zal goed slapen vannacht hoop ik :wink:
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

19 apr 2019, 06:20

Goede morgen seizoentjes,

Dat het vanavond volle maan is, weten we van onze Gimly die even zijn zotte 5 min. kreeg toen wij boven waren. in volle vaart naar het upperdeck en terug. vond hem toen aan de badkamer op het matje dat aan de ingang ligt. in stukken en brokken geslapen. had hoofdpijn, pijnstiller genomen en voort gesoezeld. en dan was het 5 uur, ben dan maar opgestaan. onze majesteit wou naar buiten. heeft me dat 2 x gelapt. Gisteren ook naar fleur de lys geweest om twee witte rhododenderons.
ze gaan ze bestellen. mag dinsdag een telefoontje verwachten. dan nog potten uitkiezen ook. weet niet of we vandaag om witte keien gaan naar hubo. zit zonder afstandsbediening van de digicorder. het ding is nu helemaal stuk. ventje heeft toch een halve dag en gaat erom op weg naar huis.
want anders is het paasweekend: kijken naar "under the dome" en"game of thrones" nieuws streamen via pc. heb gisteren in mijn diepvries gekeken: heb voor 5 dagen eten erin zitten. vis: vandaag, zaterdag brochettes, zondag eend, maandag flat iron peppered steaks, dinsdag kippenblokjes. dan kan ik een overzicht maken van wat ik eventueel nodig zou hebben. vond een zak sneeuwkrabscharen. was vergeten dat ik die verleden jaar besteld had. nu die gaan wel opgeraken. Vrijdag drukke dag. naar de huisartse en dan 's middags met ventje naar dr achternaamgenoot. met dat ik geen tv kon kijken heb ik mijn boek uitgelezen. ik lag neer en voelde mijn ogen toevallen. had ventje niet gebeld, ik was in slaap gevallen. begonnen in nieuw boek: tik-tak. boven lees ik nu panic room. vandaag na de boodschappen grondig stofzuigen en moppen. is gisteren dus niet gebeurd. wou het risico niet lopen dat ik vandaag zou het gelag betalen.
moet ook nog naar de apotheek en de bank.
Ze geven goed weer uit, dus denk ik dat er wellicht buiten kan gegeten worden aan dat bistrotafeltje dat moeder wil dat we zetten. denk niet dat het groot genoeg zal zijn voor 2 couverts. ach we zien wel. we hebben nog onze groene plastic tafel.
Fijne dag allen.
Cats Rule!