In de Vier Seizoenen reeks 14 Lente 2019

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

19 apr 2019, 08:05

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes,

Muddy Maddy, drukke dag vandaag voor jou .

Gisteren alles dweilklaar gekregen, dus ga ik zeer zeker gedaan hebben met dweilen als de kapster van Matice hier rond 14.00H staat. Moet ook nog de was doen en die kan heerlijk buiten worden gehangen. Ruikt dan lekker fris. De strijk is wel voor morgen.
Deze avond ook de boodschappen nog gaan doen, boodschappenlijstje maak k na het HH en de opruim ervan.
Gisteren littekenzalf gaan halen bij de apotheek = speciaal voor opgelopen brandwonden; moet deze 3 keer per dag aanbrengen. Maar heb ook zo' n blauwe pot Nivea gekocht. Zal wel geen kwaad kunnen. Moet wel nog steeds een handschoen dragen als ik poets.
Ben echt benieuwd hoe Matice zich gaat gedragen tijdens zijn trim-en kappersbeurt. Gaan zijn mooie krullen niet helemaal kortwieken, maar zijn hoofd en pootjes moeten wel echt korter en zijn frou, want het beestje ziet bijna niet meer.
Zo, ik ga niet alle namen noemen en wens jullie allemaal een prachtige vrijdag. Liefs.

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

19 apr 2019, 09:34

Afbeelding


Goede zonnige morgen op deze goede vrijdag
Ik wens allen straks een mooi Paasweekend
hou er rekening mee dat het maandag 2e Paasdag is
als je naar de winkel moet :roll:
Ik ga seffens ook mijn boodschappen doen
want dat is er gisteren overgeschoten

clive , M-M , en alle seizoentjes geniet van het zonnige weer,
werken en poetsen kan nadien nog :lol:

Hier ga ik de was buiten hangen en straks de strijk wegwerken
Fijne Paasgroeten aan alle seizoentjes en tot.... :wink:
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

anjelierken
Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29

19 apr 2019, 22:36

Hallo iedereen,

Clive: Matice zal er op z'n paasbest uitzien :D , hopelijk is de trimbeurt meegevallen.Met ukkemeisje gaat het heel goed, ze eet flink en ze is al 500 gr. bijgekomen volgens zoon.Ze hebben een babyweegschaal en ukkemeisje wordt elke week gewogen.

Oma-C: dat alles goed mag gaan met je zoon.Want ja, het zijn toch altijd zorgen.

Gisteren en eergisteren ukkepuk op bezoek gehad , dan doe ik niks in het huishouden, maar ik voorzie me erop.Gisteren in de namiddag zijn we naar de kinderboerderij geweest, is ook eens plezant.Ukkepuk is van geen enkel dier bang, ging zelfs over de kop van een koe wrijven.Nadien een ijsje gegeten.
Later thuis had ik ineens 2 hondjes ,1 echt hondje en 1 "menshondje".Ukkepuk deed alles achterna wat Spaanse woef deed.Spaanse woef door het raam kijken, ukkepuk ook door het raam kijken, Spaanse woef op de vloer liggen, ukkepuk ook op de vloer liggen, Spaanse woef met zijn lange tong uit zijn bek, ukkepuk ook.Echt grappig :D .

Dames, allemaal een heel fijn paasweekend en tot de volgende.

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

20 apr 2019, 07:36

Goede morgen seizoentjes,

bijna klokje rond geslapen. de nieuwe afstandsbediening doet het niet. :( dus volgende week hem binnen doen tergelijkertijd met tuutje die naar de garage moet. want we hebben tè veel staan + Game of thrones seizoen 8. Jammer dat ik dan twee niet op dvd te krijgen films kwijt ben. ventje was gisteren met zijn telefoon bezig en omdat je de boel nu manueel moet bedienen en hij geen aanstalten maakte om verder te kijken naar een serie, ben ik naar m'n bed gegaan, even wakker geworden toen ventje rond 11 uur naar bed kwam en dan verder geslapen tot nu.
vandaag gaat ventje ramen wassen.( zegt hij.) gisteren heb ik ook niets gedaan, het was zoals Oma C zei: te mooi weer om niet te genieten dus buiten gezeten met een boek. in mijn oud tuinzeteltje. die van ons moeder moet ik nog uit de verpakking halen en zetten.
heb eten in de diepvries tot woensdag. dus alleen de gewone artikelen gehaald. was marseillezeep in reclame 1+1 gratis, dus die ook gekocht want die gaat hier een trein als ik zelf poets. ( ik ruik die met lavendelgeur graag.)
Clive: ik wed dat Matice er nu nog schattiger uit zal zien na zijn trimbeurt. jammer dat je niet langs mijn kanten woont, ik kon je de dochter van vrienden aanbevelen: zij heeft ook een hondenkapsalon.
in Sijsele. Toen de vluchtelingen daar waren, heeft ze zo'n afghaanse vent bevriend, die daar kwam omdat hij zijn hond miste. :cry: ze is dan in die reportage gekomen dat ze gemaakt hadden. Ons moeder had weer ideeën. ( zoals: seffens zwiert ze haar derde man buiten en komt er nog een klein afghaantje enz...) Ik vond dat wel tof van An dat ze via translate app. met die man kon "praten". later toonden ze in de reportage dat hij als bedanking voor hen ( An en haar gezin) gekookt had. echt gerechten van zijn streek.
Bon, ik zit hier 't autooke van B-post af te loeren. anders moet ik mijn krant uit de bus peuteren.
Gimly zit met zijn poten in mijn sneakers. deed dat al met mijn ballerina's toen hij klein was.( maar toen kon hij er helemaal in! :D )
Anjelier: die Koe zal content geweest zijn! :D in nederland doen ze soms aan koe-knuffelen. wil ik wel doen, maar dan moet dat beest eerst in bad! ik heb een gevoelig reukorgaan. Gisteren had Gimly weer 5 zotte min. maar ik rook iets. ja, meneer was naar de bak geweest en kon niet naar buiten.
Fijne dag allen en een vrolijk paasweekend!
Cats Rule!

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

20 apr 2019, 09:22

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes,

Anjelier , ik heb zo moeten lachen met het verhaal van Ukkkepuk en Spaanse Woef, dat moet echt hilarisch zijn.

Oma-C, heb gisteren toch gepoetst hoor, maar had flink door gedaan en was al om 13.30 H klaar.

Muddy Maddy, kan je aan ventje niet vragen of hij ook hier niet de vensters komt wassen . Die zijn alweer toe aan een beurt. Maar ga dat volgende week doen als de Paasboom weg is.

En dan Matice zijn kappersbeurt. De speciaal ingerichte bestelwagen kon op de oprit staan, want ze moest elektriciteit hebben. Water en zo had ze allemaal zelf bij. Ze stelde me gerust dat ze Matice geen moment uit het oog zou laten toen ik haar het verhaal vertelde van de buurvrouw in Hasselt haar hond.
Ze zei dat we zijn vacht goed verzorgden want hij had bijna geen knoopjes in zijn haar. Hij is dus gewassen, getrimd, gekapt en geparfumeerd. Ze is er 2 uur aan bezig geweest. Maar hij is toch zo mooi met zijn nieuwe kapsel, enfin, vind ik, eigen kind, schoon kind. Er werden door passerende mensen foto's genomen van de bestelauto waar alle informatie op stond. We moesten minder betalen dan dat we gedacht hadden en hebben al een nieuwe afspraak bij een 8 weken.

Zo, geniet van deze zonovergoten zaterdag. Liefs aan jullie allen.

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

20 apr 2019, 10:24

Afbeelding

Fijne zaterdag, ik heb weer een wasje inzitten
allemaal plooiwerk deze keer :wink:
Ik ben vanmorgen met zoon mijn bijtertjes
mogen gaan halen voor het weekend...
Woensdagavond gaan ze weer terug naar de tandarts
en vrijdag de laatste pas voor de nieuwe :roll:
vervelend zonder tandjes... ik slaap slecht omdat het kaaksbeen
helemaal inzakt ...Nog even geduld en ik zit in 't nieuw :oops: :roll:

Ik ga niet iedereen noemen, het is al telaat nu
en ik heb pas mijn ontbijt binnen :oops: :oops:
Zoon heeft de laptop weer even op punt gezet
af en tot is dat eens nodig :mrgreen:
Ik wens iedereen een fijne zaterdag
en morgen Fijn lang Paasweekend :wink:
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

20 apr 2019, 12:02

goede middag allemaal

dekbed hangt buiten, was één hangt op en was twee steekt in
de boven is gestofzuigd
er is al één tuinstoel afgewassen
als de vaklui echt buiten zijn zie je maar pas wat er toch allemaal onder het stof hangt
gisteren het terras een beurt gegeven
er zullen verfvlekken zichtbaar blijven :cry:
vandaag nog boodschappen doen
morgen komt de Paashaas of de klokken gelijk je wil
ik hoopte op logeerpoes, maar noppes=>voor drie dagen moeten ze hun plan trekken.

fijne zonnige dag nog allemaal

PS: Mogen we Matice bewonderen?

He tis niet mogelijk, het is niet mogelijk!!!! Leggen ze al eens extra treinen in om naar de kust te gaan: is er weeral een defect aan een seinhuis......Hebben alle treinen vertraging.
Ik denk dat ik gezellig in mijn tuintje ga zitten met mijn boekje.

zwanenmeer
Lid geworden op: 10 mar 2008, 20:01

20 apr 2019, 12:20

Dag aan alle seizoentjes :
ik wens iedereen fijne Paasdagen en hoop dat jullie zo veel als mogelijk kunnen genieten van het mooie weer /
Afbeelding
en het beste moet altijd nog.... komen
"je leeft maar één dag: VANDAAG "

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

20 apr 2019, 21:43

Goede avond en een rustige avond...

Allen een fijne nacht, en morgen weer een mooie dag
meer hebben we niet nodig :wink:

Tot morgen en een slaapwel aan iedereen... :lol:
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

anjelierken
Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29

20 apr 2019, 22:45

Hallo iedereen,

Clive: ja, het was echt hilarisch, eerst had ik het nog niet door, maar daarna was het heel duidelijk.Echt grappig, hij deed het heel goed :D en Spaanse woef die vond het maar raar :D .Volgens zoonlief doet hij het thuis ook, dan doet hij alles na wat ukkemeisje doet.
Toch fijn dat Matice thuis kan getrimd worden, dan ben je erbij.Enkele jaren geleden , in een dierenprogramma, was er ook een trimster met een mobiel trimsalon , die bij mensen thuis hun hond kwam verzorgen.

Oma-C: nog even geduld en je hebt jaren plezier van je tanden.Toen ik indertijd met implantaten begon, heeft het 1 jaar geduurd vooraleer alles in orde was.Wist dit wel op voorhand.
Goed kunnen bijten is belangrijk.Vader klaagt ook over zijn kunstgebit.Hij is vermagert , en het past niet goed meer.

Heb daarnet een biscuit gebakken voor morgen.Ga die morgenvroeg versieren.Was op vraag van zoon.Morgen is het verjaardagsfeestje van de ukkepukjes.

Dames, tot morgen allemaal.

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

21 apr 2019, 05:42

Goede morgen seizoentjes,

VROLIJK PASEN!

vandaag komen bij ons de klokken van de kerk terug. vrijdagmorgen wordt die stilgelegd: dus ook geen uurklok, want ze zijn naar Rome. gelukkig heb ik een alarm op mijn horloge om mijn pillen te nemen of anders de automatische lattestoor van buurman Veranda gaat juist om 8 uur omhoog.
Gimly is naar buiten. de tuinset staat er, maar we hebben er nog niet ingezeten, noch buiten gegeten.
en er zijn ook geen ramen gewassen. Ventje had weer iets in zijn vel. dindag doet hij wel de digi binnen. ipv volgende week. het vlees van de brochettes was kapotgevroren. heb dat nog nooit meegemaakt. en omdat ze gemarineerd waren viel dat niet op. maar qua smaak... :?
vandaag Eend. die zal niet kapotgevroren zijn want ze zit maar drie weken in de vriezer. Ventje natuurlijk direct op datum gekeken. ongelovige thomas...
hij gaat ze klaarmaken. eerst op vel bakken in een ijzeren pan en dan laten garen in de oven. mag iets rosé zijn. Voor 1 keer wist ik gisteren eerder dan moeder dat haar buurvrouw naar spanje is met 3 vriendinnen. ze gaan daar minder mooi weer hebben. waar de dienst pensioenen was, is er nu daar een indoor marktje. Opeens zei vriendin 2 die patè gekocht had: maar we zijn vrijdag en je mag op vrijdag geen vlees eten. alsof de Kardinalen in Rome daar om kijken. Vriendin van onze engelse buurvrouw vertelde ons terwijl ze ons aan het gidsen was, dat ze ooit eens op een vrijdag een pastoor vlees had zien eten en dat ze geschockt was! Toen wij gingen eten in pizzeria Del Pietro ( bestaat niet meer) praatte ze met een garçon dat ze kende en die zei van een bepaalde anti pasta, dat we die niet moesten nemen, ze waren al wat over data en dat was "voor de toeristen". hij heeft ze dan vers gemaakt voor ons. dat waren de gepaneerde rijstballetjes met mozzarella.
Wij zijn vandaag dus 27 jaar samen en gaan er een fles echte bubbly op drinken. Morgen dan weer alcoholvrij.
Gimly zat onder de zetel. hij kan er dus wèl onder!
Straks als het licht is, de afwas doen en een pan spekblokjes afbakken. die zijn voor bij m'n sla met uitjes op azijn, blokjes paprika, spekblokjes, een eitje en stukjes kaas. met een lookdressing.
dan is de sla meteen ook op. vrijdagavond ook sla gegeten.
Zo, ik ga mijn koffie opdrinken en dan kijken wat er nog te doen is op de boerderij. heb gisteren niet veel gespeeld. maar we zijn toch al met 11 leden.
FIJNE PAASZONDAG ALLEN!
Cats Rule!

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

21 apr 2019, 09:22

Afbeelding

Zalige Paasmorgen en met het mooie weer
zal iedereen wel z'n ontspanning vinden denk ik :lol:
Geniet ervan en laat de paaseitjes niet telang
in de zon liggen of ze smelten :mrgreen: :lol:

anjelierken proficiat met de verjaardag van de "ukjes"
je zal het buiten kunnen vieren dat is gezelliger :lol:
en woef is toch niet op zoek naar chocoladen eitjes
dat hij dan nadoet wat ukkepuk doet... :mrgreen: :lol:
En ja als ik weer meer dan 30 jaar met mijn tandjes verder kan
zal ik niet veel last meer hebben, (dan ben ik 107) :mrgreen:
maar zolang hoef ik het niet te trekken hoor :oops:
deze bovenste zijn meer dan 30j oud en de onderste 15j,
ik mag niet klagen tot hiertoe daarom wou ik naar dezelfde tandarts terug :wink:

M-M, ja vlees dat telang in de vriezer ligt dat is uitgevroren
daar zal niet veel smaak meer aan geweest zijn :roll:

clive zal met de nieuwe Matice naar de hondenweide zijn
hij zal er weer heel anders uitzien na de trimming :lol:

Ik wens alle seizoentjes een hele fijne dag
maak er het beste van... groetjes en tot.... :wink:
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

mariajohanna
Lid geworden op: 21 okt 2012, 19:49

21 apr 2019, 10:57

Dag Seizoentjes,
Voor iedereen een fijne Paasdag. Bubbels voor MM, geniet er van !
Anjelierken, fijne dag voor de kindjes : Paaseitjes EN verjaardag vieren ! Hun dag kan niet meer stuk ! 😀 Het zal goed te doen zijn, buiten !
En omaC nieuwe tanden, ja, die verslijten ook, he. Ik heb er alleen bovenaan, en dan nog niet helemaal. Heb er al verschillende moeten laten maken en dat is omdat ik er verkeerd mee bijt. Kan er natuurlijk niet aan doen maar daardoor gaan ze vlugger stuk......
Goed dat jij dat niet voor hebt. Veel geluk ermee 😏
Oei, krijg foon.
Dames, geniet van deze dag en tot .... de volgende....
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

21 apr 2019, 11:50

Vrolijk paasfeest iedereen!
De boodschappen zijn gedaan.
De stoelen staan klaar buiten.
Het terras is afgeborsteld.
Nu nog de tafel dekken en ze kunnen komen.
Pas in de late namiddag, na haar dutje.
Anders is ze "Donderwolkje" zegt haar broer.
Met de eitjes ga ik zolang mogelijk wachten.
Nu even rust.

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

21 apr 2019, 20:28

Afbeelding

Alle maatjes een fijne avond verder
en een rustige nacht voor straks
Alle paaseitjes geraapt.? iedereen weer content
ik heb geen paasklok gezien maar ik mis het ook niet
ik ben geen zoetebek... :oops:
daarom is er meer voor hen die het wel graag lusten :lol:
Tot morgen ... :) als alles goed is :wink:
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".