Massa e-mails

Vragen/antwoorden betreffende e-mail.

Papacharlie
Lid geworden op: 20 jan 2004, 13:25
Locatie: Boom

14 dec 2018, 18:13

:cry: Sinds een paar weken krijg ik dagelijks tientallen e-mails binnen. Soms wel drie tot viermaal dezelfde mail tezamen. Gaat praktisch altijd over <je hebt gewonnen of vul onze enquête in> nergens is het mogelijk om uit te schrijven. Ik ben het echt beu. Heeft er iemand een gedacht wat daaraan te doen valt ? Kan daarvoor ergens klacht ingediend worden of niet ? 
Doe voor goed en kijk niet om

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

14 dec 2018, 19:11

misschien zie je het niet staan , waar je kan uitschrijven
stuur zo eens de mails door naar mij bv. dan kan ik eens kijken waar die uitschrijving staat
mijn mailadres is
mijn naam @ seniorennet.be
(naam is : verhaegen)

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

14 dec 2018, 20:18

mail aanklikken en als ongewenste mail aanklikken
ik weet niet welk mailprogramma je gebruikt ?

ook bij je provider als je daar inlogt bij uw mailacount kan je die als spam aanmerken
zodat hij bij uw provider al verwijderd wordt en niet meer doorgestuurd wordt naar uw mailprogramma op de comp

Papacharlie
Lid geworden op: 20 jan 2004, 13:25
Locatie: Boom

15 dec 2018, 09:06

Ik gebruik Thunderbird als e-mail programma op mijn Pc. Op mijn iPad weet ik het niet juist. Mijn provider is Telenet. Op Pc de mails aanduiden als ongewenst, worden ze gemerkt door een logotje maar worden niet automatisch verwijderd. Op de iPad gebeurt er niets.
Tot nu toe heb ik nog niets gekregen, zal wel gebeuren in de loop van de dag.
Van zodra er mails binnen komen, stuur ik je er 2 of 3 door.
Beste dank bij voorbaat. 
Doe voor goed en kijk niet om

dafke
Lid geworden op: 23 feb 2005, 12:43
Locatie: maaskant

15 dec 2018, 10:15

Met uitschrijven moet je ook nog opletten want daar kan een link onder zitten en het helpt trouwens bijna nooit Bij Windows staan ze bij junk maar op mijn Android tablet komen ze gewoon bij mijn emails binnen

Papacharlie
Lid geworden op: 20 jan 2004, 13:25
Locatie: Boom

15 dec 2018, 10:19

dafke schreef:Met uitschrijven moet je ook nog opletten want daar kan een link onder zitten en het helpt trouwens bijna nooit
Inderdaad, en ik denk zelfs dat het zo gebeurd is bij mij. Vanaf toen nog meer e-mails. 
Doe voor goed en kijk niet om

Papacharlie
Lid geworden op: 20 jan 2004, 13:25
Locatie: Boom

15 dec 2018, 10:22

verhaegen schreef:misschien zie je het niet staan , waar je kan uitschrijven
stuur zo eens de mails door naar mij bv. dan kan ik eens kijken waar die uitschrijving staat
mijn mailadres is
mijn naam @ seniorennet.be
(naam is : verhaegen)
OK, ik stuur je dadelijk zo een mailtje door.
Doe voor goed en kijk niet om

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

15 dec 2018, 11:03

vroeger hielp dat inderdaad niet het uitschrijven
maar tegenwoordig wél
omdat ze het verplicht zijn
maar men moet wél gedult hebben
bij de ene kan het op één dag , bij een andere duurd het één maand

benq
Lid geworden op: 10 dec 2005, 19:23
Locatie: Antwerpen

15 dec 2018, 11:16

verhaegen schreef:vroeger hielp dat inderdaad niet het uitschrijven
maar tegenwoordig wél
omdat ze het verplicht zijn
maar men moet wél gedult hebben
bij de ene kan het op één dag , bij een andere duurd het één maand
Denk je nu echt dat dit helpt,
bij betrouwbare zoals AVEVE en Colruyt enzovoort wel maar bij andere helpt dit niet,
het is zoals dafke zegt niet op reageren wegens verborgen linken.

Al eens aan gedacht dat de boosdoener uw gsm of smartphone is als je die heeft tenminste of die van uw vrouw, vriendin of bijzit?
genoeg gewerkt nu genieten van mijn zeer groot ambtenaar pensioen :lol:

hovel
Lid geworden op: 31 mei 2005, 15:37
Locatie: Spanje

15 dec 2018, 15:59

verhaegen schreef:vroeger hielp dat inderdaad niet het uitschrijven
maar tegenwoordig wél
omdat ze het verplicht zijn
Als het SPAM is zeker niet uitschrijven. De kans bestaat dat het nog erger wordt.
Enkel uitschrijven bij websites die je kent, bvb waar je ingeschreven hebt of waar je gebruik van gemaakt hebt. bvb mediamarkt , amazon etc...  En dan nog moet je oppassen dat het niet gaat om valse e-mails die doen alsof ze van legitieme websites komen.

Deze e-mails verwijderen en niet op reageren.

Charlie Maru
Lid geworden op: 24 dec 2011, 17:33

15 dec 2018, 18:07

Zoals hovel hierboven zegt: Als het echt "SPAM" is, dan ben je er aan voor de moeite als je op links gaat klikken en ben je in de kortste keren "gesjareld"...... dat werkt een beetje zoals een sneeuwbal, met alle gevolgen vandien.

Papacharlie
Lid geworden op: 20 jan 2004, 13:25
Locatie: Boom

16 dec 2018, 11:15

Charlie Maru schreef:Zoals hovel hierboven zegt: Als het echt "SPAM" is, dan ben je er aan voor de moeite als je op links gaat klikken en ben je in de kortste keren "gesjareld"...... dat werkt een beetje zoals een sneeuwbal, met alle gevolgen vandien.


Ok, met alle gevolgen van dien. Maar heb je dan ook een oplossing daarvoor, want dat is eigenlijk wat ik zoek.
Doe voor goed en kijk niet om

Charlie Maru
Lid geworden op: 24 dec 2011, 17:33

16 dec 2018, 13:08

Papacharlie schreef:
Charlie Maru schreef:Zoals hovel hierboven zegt: Als het echt "SPAM" is, dan ben je er aan voor de moeite als je op links gaat klikken en ben je in de kortste keren "gesjareld"...... dat werkt een beetje zoals een sneeuwbal, met alle gevolgen vandien.


Ok, met alle gevolgen van dien. Maar heb je dan ook een oplossing daarvoor, want dat is eigenlijk wat ik zoek.
Als uw mailadres voorkomt in spamlijsten op het internet, zet zich dat voort zoals de pest.
Afzender of IP gaan blokkeren heeft weinig zin, want de meeste spammails worden telkens verstuurd vanaf een ander IP en/of adres.

Enige wat je kunt doen is een nieuw mailadres(alias) aanmaken en het oude laten verdwijnen.
In het vervolg ook zien waar je dat adres overal achterlaat.

sacho
Lid geworden op: 03 nov 2014, 19:08

16 dec 2018, 19:00

verhaegen schreef:vroeger hielp dat inderdaad niet het uitschrijven
maar tegenwoordig wél
omdat ze het verplicht zijn
maar men moet wél gedult hebben
bij de ene kan het op één dag , bij een andere duurd het één maand
Ja dat helpt maar geduld is een deugd.
Het kan soms een jaar duren. Markeren als ongewenst en domein blokkeren.

benq
Lid geworden op: 10 dec 2005, 19:23
Locatie: Antwerpen

17 dec 2018, 08:45

De enige oplossing is zoals Charlie Maru zegt en dat is een nieuw e-mail adres aanmaken en het oude verwijderen bij uw provider

MAAR  

dit heeft dan ook zijn gevolgen voor andere instanties zoals ontvangen van mails zoals bv; ziekenkas, verzekering enzovoort…
Of je moet meerdere mail adressen hebben. 

En heb je nu al eens gezien in uw gsm of smartphone dat uw locatie en ontvangen van marketing op uit staat? 
Indien neen uitschakelen en indien ja heb je onlangs nieuwe gratis apps gedownload,
hier bij moet je akkoord gaan om deze app te gebruiken en zonder dat je het weet krijg je marketing advertenties.
Dus die apps ook controleren.
genoeg gewerkt nu genieten van mijn zeer groot ambtenaar pensioen :lol: