certificaat niet veilig

Vragen/antwoorden betreffende e-mail.

Boke
Lid geworden op: 17 mei 2004, 08:24
Locatie: ergens op deze aardkluit

27 mar 2019, 11:59

Ik werk met een samsung s9 en tot op heden geen probleem met email.
Sinds gisterenavond krijg ik om de haverklap ''een mailtje binnen'' met
de melding
"certificaat niet veilig for (mijn hotmail adres)
Het certificaat is niet afkomstig van een vertrouwde autoriteit.
Als u doorgaat met dit certificaat , lopen uw e-mails en account mogelijk
een risico.

Wanneer ik dan weergave aanklik zie ik dat het uitgegeven is aan
ORname_Jungo: openRG Products Group
Bij geldigheid staat uitgegeven op 03/06/04 verloopt op 29/05/24


Op de laptop krijg ik hiervan niets te zien in mijn email en ook in mijn
hotmail account online zie ik er niks van terug.
Heeft Jungo op de één of andere manier iets met Samsung te maken misschien?

Wat moet ik hier mee ?

Nog even meegeven dat ik deze berichtjes krijg nadat ik gisteravond omwille van een
storing op tv mijn bbox 2 terug heb moeten opstarten. Zou dit hier iets mee te maken kunnen hebben?
Ruim 25 jaar werkzaam als zorgkundige in RVT en WZC.
Gediplomeerd seniorenconsulent, advies en informatieverstrekking aan senioren, jong en oud.

hviaene
Lid geworden op: 05 apr 2004, 17:46
Locatie: Merksem

28 mar 2019, 08:53

Er bestaan verschillende bona fide firma's met de naam Jungo, maar het "certifikaat" is malware. Zie [urlhttps://superuser.com/questions/1301774/recurring-certificate-secutiry-alert-on-windows][/url] en https://sslbl.abuse.ch/ssl-certificates ... 4d1281411/. Verwijder het certifikaat, laat je virusscanner eens los op je PC en hoop dat er geen andere rommel gevonden wordt.

Boke
Lid geworden op: 17 mei 2004, 08:24
Locatie: ergens op deze aardkluit

28 mar 2019, 09:39

U zegt '' verwijder het certificaat'' maar hoe en waar doe ik dat.
Voor zover ik het begrijp gaat het over een mail die tegengehouden wordt omdat het
certificaat als niet veilig wordt beschouwd.
Ik heb alleen de keuze de details te bekijken, doorgaan
(wat ik niet durf aangezien ik niet weet waarover het gaat) of annuleren.
Alleen in het email progr. op mijn android smartphone krijg ik deze melding.
Niet op de laptop en ook niet in mijn hotmail online.

Iemand die mij kan helpen aub, ik ben hier een echte leek in.
Ruim 25 jaar werkzaam als zorgkundige in RVT en WZC.
Gediplomeerd seniorenconsulent, advies en informatieverstrekking aan senioren, jong en oud.

Boke
Lid geworden op: 17 mei 2004, 08:24
Locatie: ergens op deze aardkluit

28 mar 2019, 17:11

Met proximus gebeld, niet opgelost. Die raadde mij aan om contact te nemen met de hotmail
helpdesk.
Kwam dan eigenlijk toevallig tot de constatatie dat mijn mail in hotmail niet werd binnengehaald
op mijn smartphone.

Einde van het verhaal ( tot nu toe ): ik heb mijn hotmailaccount verwijderd van de smartphone en
terug geinstalleerd en nu lijkt alles wel opgelost te zijn. Ik krijg de melding niet meer en mijn mail
werd binnengehaald.
Ruim 25 jaar werkzaam als zorgkundige in RVT en WZC.
Gediplomeerd seniorenconsulent, advies en informatieverstrekking aan senioren, jong en oud.