Cursus website maken

Vragen/antwoorden betreffende het maken van je eigen website.
Tarzan

01 feb 2005, 20:01

Dat heb ik al ondervonden ja .

Zal dan maar in kladblok beginnen !

Bedankt voor de tip !

:wink:

Van Loon
Lid geworden op: 29 nov 2004, 21:23
Locatie: Antwerpen - België

01 feb 2005, 20:24

Alle begin is moeilijk, maar als je in kladblok begint dan versta je een beetje hoe het uiteindelijk allemaal werkt, en dat is juist het plezantste. Je kunt op één minuut een website maken , maar daar heb je niets aan, men geeft u eigenlijk een voorgeprogrammeerd ding, waar je zelf het een en 't ander moogt invullen. Met kladblok leer je html code schrijven, en als je dat dan goed kent kan je nog altijd overschakelen naar het een of ander gratis programma dat u het schrijven van html kan vergemakkelijken. Met word van Office2003 kan dat ook, maar eigenlijk kan ik u nu al afraden van daarvoor word niet te gebruiken. Word voegt namelijk een heleboel dingen toe die door sommige andere programma's dan weer niet kunnen gelezen worden. Dan ben je bijna verplicht om altijd bij programma's van Microsoft te blijven. Sukses ermee!
Tarzan

02 feb 2005, 20:19

Nogmaals bedankt voor de tips !

Ben al aan blz 10 van de cursus!

:lol: :wink:

zandkorreltje
Lid geworden op: 13 feb 2005, 16:39
Locatie: zandvoort

14 feb 2005, 11:17

Beste Pascal,

Ik heb er nog een beetje moeite mee maar ik ben
ook 65 jr. maar ik heb heel veel cursussen gezien
maar ik vind dit toch wel het allerbeste en het meest
begrijpelijk, mijn complimenten.!!

m.vr.gr.zandkorreltje
Gast

20 apr 2005, 00:55

Om als leek een degelijke website te maken kan men toch beter werken met een programma zoals Namo of Dreamweaver, ik wordt horendul van al die tags en heads :lol:

erikdb
Lid geworden op: 04 mei 2005, 22:46

04 mei 2005, 22:53

Als je dan toch een website gaat maken, waarom dan niet meteen eentje waar je een heleboel bezoekers op krijgt en waarmee je nog iets kan verdienen. Ik heb een eBook (da's een boek dat je op de computer kan lezen of printen met Acrobat Reader) waarin een systeem uitgelegd wordt hoe je je website moet maken zodat er (zeer) veel bezoekers naartoe komen. Het is wel in het Engels en het is nogal dik (200 bladzijden). Als je me een mailtje stuurt op erik_de_beir@hotmail.com met de vraag naar dit boek, dan mail ik je een exemplaar terug.

Groetjes,
Erik.
Laatst gewijzigd door erikdb op 11 nov 2005, 00:36, 1 keer totaal gewijzigd.

krisenrita
Lid geworden op: 08 feb 2005, 17:36
Locatie: Canjayar, Spanje

13 jun 2005, 21:26

hola,
alles is inderdaad mooi uitgelegd maar wat doe je als je provider (bvb telenet) belet om bij een andere provider (bvb tiscali) je website te plaatsen of te updaten?
Misschien kan je ook eens uitleggen hoe we dit probleem kunnen omzeilen? Moeten we gebruik maken van een tweede telefoonlijn waarop een modem is aangesloten om dan via een ftp-programma (bvb ws_ftp95) alles door te sturen of zijn er inderdaad nog andere mogelijkheden? :wink:
Kris, http://krisenrita.spymac.net
Kris

feronia
Lid geworden op: 14 feb 2005, 11:28
Locatie: In de Flevopolder

13 okt 2005, 15:38

Gelukkig een begrijpelijke cursus om een eigen website te maken.
Ben nu aan hoofdstuk 10 en probeer zoveel mogelijk alles te begrijpen en te onthouden. Zie dat de cursus er al twee en een half jaar opstaat. Hopelijk blijft dat nog even zo, anders moet ik die lessen uit gaan printen. :wink:
Grt Feronia

timon
Lid geworden op: 23 mei 2003, 11:38
Locatie: kuststreek

04 nov 2005, 00:04

Mijn eerste website was volledig in kladblok gemaakt,met de les uit seniorennet.
Daar heb ik de html code geleerd,en ben blij dat ik met dat ben begonnen,nu is hij gewoon overgezet naar een data becker lite voor het gemak van de lay outs.

timon
Lid geworden op: 23 mei 2003, 11:38
Locatie: kuststreek

04 nov 2005, 00:06

Mijn eerste website was volledig in kladblok gemaakt,met de les uit seniorennet.
Daar heb ik de html code geleerd,en ben blij dat ik met dat ben begonnen,nu is hij gewoon overgezet naar een data becker lite voor het gemak van de lay outs.

animefan
Lid geworden op: 12 nov 2005, 14:45

12 nov 2005, 14:50

Ik maak voor de eerste keer een html site en begrijp het niet zo goed. U zou zeker zeggen neem dan een html cursussen maar dat kost geld en daarom mag ik het niet nemen. Ik had een vraagje: ik krijg me tekst niet midden in het pagina. Ik heb wel het code geprobeert die op u site stond maar dat lukte niet. En telkens als ik op spatie drukte ging me zin door op een nieuwe regel. Dus het leek alsof ik op enter drukte dan op spatie. Heeft 'spatie'soms ook een code?? en hoe moet ik me tekst op me pagina krijgen?
Kunt u me aub helpen?????(of iemand anders als zij het goed begrijpen) :oops: :lol:
kan iemand me helpen met html codes??????
Ik maak voor de eerste keer een html site. En ik heb echt hulp nodig.

Jobe
Lid geworden op: 09 mar 2006, 19:43

09 mar 2006, 21:54

Ik ben een dagelijkse gebruiker van Dreamweaver.

Helaas kan en mag ik geen copie aanleveren. Trouwens je kunt Dreamweaver maar 1 maal installeren.

Je kunt Dreamweaver gratis gedurende 30 dagen proberen. Downloaden op de site van Macromedia.

Ik denk niet dat er een Nederlandse versie bestaat.

Als iemand zoekt naar een WYSIWYG programma voor het maken, probeer dan eens het gratis NVU (wel een Nederlandse versie beschikbaar)

Als ervaren Webdesigner heb ik geleerd dat een goede kennis van HTML en CSS absoluut noodzakelijk is.
MEt de combinatie van NVU. HTML en CSS kom je al een heel eind...en bespaar je de dure Dreamweaver.

Gegroet

Johan

Webdesign (CSS en Flash): www.web-garden.be

Persoonlijke blog: http://blog.web-garden.be

gielke
Lid geworden op: 18 feb 2006, 10:15
Locatie: "environs de Hasselt"

20 jun 2006, 20:58

NVU is inderdaad een vrij goed wysiwyg basisprogramma, bovendien volkomen gratis én in het Nederlands te downloaden --> http://www.mozilla-nl.org/producten/nvu/

Andere gratis aanraders, maar spijtig genoeg niet in het Nederlands:
* HTML Kit --> www.chami.com. Er is wel een plugin beschikbaar die het hoofdmenu naar het Nederlands vertaalt.
* 1st Page 2006 (kosteloos te gebruiken als je tevreden bent met wat minder functionaliteit en het vervelende start- en afsluitschermpje op de koop toe neemt; dit verdwijnt als je een upgrade doet naar de betaalde versie - tja, je mag een gegeven paard niet in de bek kijken he :wink:). Nu ook met een design modus + instelbaar in verschillende moeilijkheidsgraden ->> www.evrsoft.com

-----

PS. Ik ken er zelf niets van, ik typ alleen over wat mijn echtgenote mij vertelt, zij amuseert zich met het maken van eenvoudige websites voor vrienden en kennissen. :lol: Enne ... ik hoor haar dan meestal alleen grommelen als ze nog eens met Frontpage aan 't knoeien is :lol:...
Gast

28 jun 2006, 07:26

Webmaster,
Bedankt met deze uitgebreide uitleg over hoe men een website moet bouwen evenwel in HTML code.
Ikzelf heb al een website gemaakt met dreamweaver maar de kennis van HTML code is evenwel toch noodzakelijk.
Nu kan ik gerust terugvallen op de overzichtspagina die ik heb afgedrukt.
Groeten
Gast

06 jul 2006, 11:31

Hoe kan ik de tekst trager laten lopen in mijn website die ik erin heb geplaatst met de code Marquee?
groeten