Cursus website maken

Vragen/antwoorden betreffende het maken van je eigen website.

Moon River
Lid geworden op: 17 okt 2008, 13:51
Locatie: Brugge

27 apr 2010, 12:03

Beste Coderunner,
Wat die "bronweergave" betreft kreeg ik hem nu toch gewoon van zelf.
Na elke les te hebben gemaakt probeerde ik een samenvatting tot en met
onderlijnd, geprint om tezien hoe die lange teksten op een blad komen.
Ik stelde een foutje vast om vetjes te drukken,
nl.: "b> mijn persoonlijke website". Ik heb mijn tekstdocument verbeterd
als <b> mijn ..., opgeslaan, vernieuwen, icoontje geklikt om het voorbeeld te zien maar er is geen verandering gebeurt.
Kan je mij eens uitleggen hoe ik, bij nog dergelijke foutjes, correcties kan
aanbrengen.
Dank bij vpprbaat.
Groetjes, Moon River

coderunner
Lid geworden op: 27 mar 2006, 04:35
Locatie: Aubauke - Aentwaerepe

27 apr 2010, 15:45

Beste Moon River,

Vooreerst wil ik je vragen of je broncode nu automatisch geopend wordt in kladblok (notepad)?

Het kan zijn dat na je aanpassing en het bestand terug bewaard te hebben er toch nog fouten in je broncode staan die andere codes bij het tonen in je browser beletten de aanpassing te tonen. Alle tags moeten dus op de juiste plaats geopend én gesloten zijn én juist geschreven voor een nieuwe tag zichtbaar wordt.

Misschien kan je jouw aangemaakte broncode hier plaatsen, zodat ik kan nakijken of er nog andere fouten inzitten die beletten je verbetering te tonen. Wel zeggen wat volgens jou fout getoond wordt.

mvg,
Coderunner
Bedank de perso(o)n(en) die je volledig op vrijwillige basis een antwoord geeft(geven) en/of beantwoord ten minste een reaktie op jouw vraag. Zo weten andere gebruikers EN de moderator dat je "probleem" al dan niet is opgelost. Alvast bedankt.

Moon River
Lid geworden op: 17 okt 2008, 13:51
Locatie: Brugge

29 apr 2010, 11:36

Beste Coderunner,

Ik hoop dat het ditmaal lukt om mijn bericht bij u te krijgen.
Ik heb reeds verscheiden malen geprobeerd u het gevraagde te sturen, nl.: over de broncode, tekstdocument en icoontje maar dat laatste mag niet.
Mijn broncode komt nu wel degelijk onmiddellijk te voorschijn met kladblok en cursor.
Het andere probleem heb ik ondertussen zelf kunnen oplossen door nog eens traag en aandachtig de cursus te lezen. Bij het opslaan had ik
" nieuw tekstdocument " immers niet overtypt met " index.htm ". Een grote kemel van mij door te vlug te willen gaan.
Wat ik wel nog vaststelde is wanneer ik na het bekijken van het voorbeeld
niet tevreden ben met de schikking en het tekstdocument aanpas, print, opsla, voorbeeld bekijk is het oké.
Wanneer ik nogmaals het tekstdocument open om verder te gaan zie ik de vorige tekst die ik wilde aanpassen en niet de verbeterde.
Hoe komt dat?

Groetjes, Moon River

coderunner
Lid geworden op: 27 mar 2006, 04:35
Locatie: Aubauke - Aentwaerepe

29 apr 2010, 17:42

Moon River schreef:Wanneer ik nogmaals het tekstdocument open om verder te gaan zie ik de vorige tekst die ik wilde aanpassen en niet de verbeterde.
Hoe komt dat?
Beste Moon River,

Wat je juist fout doet kan ik van hieruit natuurlijk niet beoordelen maar wanneer je het bestand na een wijziging terug opslaat, dan selecteer je toch steeds naast "Opslaan als type" >> "Alle bestanden" en geef je toch de bestandsnaam "index.htm" in. (zie schermafdruk)
Afbeelding

mvg,
Coderunner
Bedank de perso(o)n(en) die je volledig op vrijwillige basis een antwoord geeft(geven) en/of beantwoord ten minste een reaktie op jouw vraag. Zo weten andere gebruikers EN de moderator dat je "probleem" al dan niet is opgelost. Alvast bedankt.

audry
Lid geworden op: 29 aug 2007, 22:33

29 apr 2010, 23:53

Beste coderunner

Ik heb weer eens een probleem, bij de index pagina staan er de donderdagritten en de permanenten2010 , en in voorvertoning zie ik de pagina's maar online ziet hij ze niet, en ik vind het probleem niet .
Kan jij mij helpen A.U.B. ??

mvg

A.

audry
Lid geworden op: 29 aug 2007, 22:33

30 apr 2010, 00:09

Beste coderunner

Mijn probleem is opgelost, het probleem zat in het iframe.
Eens ik mijn vraag gesteld heb op het sn dan lukt het wel.

mvg

A.

coderunner
Lid geworden op: 27 mar 2006, 04:35
Locatie: Aubauke - Aentwaerepe

30 apr 2010, 00:10

Beste audry,

Ik heb je probleem opgelost :)

Je hebt in de submap doc nog eens een submap doc aangemaakt en de links naar beide bestanden gaat naar de eerste submap doc.
Ik vraag me af of de aangemaakt submap doc in de map doc eigenlijk wel moet staan.

mvg,
Coderunner
Bedank de perso(o)n(en) die je volledig op vrijwillige basis een antwoord geeft(geven) en/of beantwoord ten minste een reaktie op jouw vraag. Zo weten andere gebruikers EN de moderator dat je "probleem" al dan niet is opgelost. Alvast bedankt.

coderunner
Lid geworden op: 27 mar 2006, 04:35
Locatie: Aubauke - Aentwaerepe

30 apr 2010, 00:18

Beste audry,

Onze berichten hebben elkaar blijkbaar gekruist. Het probleem zat niet in het iframe maar zoals ik hierboven heb uitgelegd. Ik had ondertussen de bestanden reeds in de juiste map gezet en daarom lijkt het voor jou "plots" opgelost te zijn door iets te hebben gewijzigd maar het komt door wat ik juist gezegd heb. :wink:

Lees ook privé-berichtje!

mvg,
Coderunner
Bedank de perso(o)n(en) die je volledig op vrijwillige basis een antwoord geeft(geven) en/of beantwoord ten minste een reaktie op jouw vraag. Zo weten andere gebruikers EN de moderator dat je "probleem" al dan niet is opgelost. Alvast bedankt.

audry
Lid geworden op: 29 aug 2007, 22:33

30 apr 2010, 10:54

Beste coderunner

bedankt, ik dacht dat ik het probleem opgelost had door er iframe_inhoud erbij te plaatsen. Maar soms heb ik wel overbodige mappen staan waar er een ? opstaat , hoe komt dat toch?

mvg

A.

coderunner
Lid geworden op: 27 mar 2006, 04:35
Locatie: Aubauke - Aentwaerepe

30 apr 2010, 15:26

Beste audry,

Vraagtekens op mappen/submappen in FileZille betekent dat deze nog niet geopend zijn geweest en dus nog niet in de cache staan. Wanneer je de map/submap opent, verdwijnen deze vraagtekens.

mvg,
Coderunner
Bedank de perso(o)n(en) die je volledig op vrijwillige basis een antwoord geeft(geven) en/of beantwoord ten minste een reaktie op jouw vraag. Zo weten andere gebruikers EN de moderator dat je "probleem" al dan niet is opgelost. Alvast bedankt.

audry
Lid geworden op: 29 aug 2007, 22:33

30 apr 2010, 18:20

Beste coderunner

Bedankt voor de uitleg , en tot het volgende probleem, hopelijk niet teveel.

mvg

A. :lol:

coderunner
Lid geworden op: 27 mar 2006, 04:35
Locatie: Aubauke - Aentwaerepe

30 apr 2010, 18:34

audry schreef:Bedankt voor de uitleg , en tot het volgende probleem, hopelijk niet teveel.
Beste audry,

Dat is graag gedaan.

Tot de volgende :wink:

mvg,
Coderunner
Bedank de perso(o)n(en) die je volledig op vrijwillige basis een antwoord geeft(geven) en/of beantwoord ten minste een reaktie op jouw vraag. Zo weten andere gebruikers EN de moderator dat je "probleem" al dan niet is opgelost. Alvast bedankt.

Moon River
Lid geworden op: 17 okt 2008, 13:51
Locatie: Brugge

03 mei 2010, 16:37

Beste Coderunner,
Ik wilde absoluut eerst nog eens zelf proberen uittevissen waar ik zou kunnen gemist hebben. Ik denk het gevonden te hebben.
Dit was mijn eerste probatie verkort.
<html>
<head><title>Mijn persoonlijke website</title>
</head>
<Body>
<h1>Mijn persoonlijke website</h1>
<p>U bent hier beland op mijn persoonlijke website</p>
<h2>Begin Pagina</h2>
<p>Van hieruit kan u naar de rest van mijn website surfen.
<h3 align="Center">Welkom</h3>
<p>Hartelijk welkom op mijn website, veel plezier en kom nog eens
een keertje terug!</p>
<p>Op mijn<b>persoonlijke website</b>kan je veel informatie vinden
over<i>mijzelf en mijn interesses</i>.</p>
<h4><u> Info</u></h4>
<ul>
<li> Over mijn hobbies</li>
<ol type="A">
<li> Over sport</li>
<ol type="a">
<li> Fotografie</li>
</body>
</html>
De schikking vond ik niet mooi en veranderde :
-<h3> Welkom </h3>
-nog een spatie vóór en na <b>
Nu heb ik eerst het bestand opgeslaan als "nieuw tekstdocument", alle bestanden en onmiddellijk daarna hetzelfde maar als "index.htm".
"Welkom" kwam links te staan en er was een spatie voor "persoonlijke website".
Dan opende ik opnieuw mijn tekstdocument ter controle en het was de aangepaste tekst, met een grote "oef" als gevolg.
Dat was toch de juiste werkwijze hé Code runner?
In elk geval bedankt voor je geduld met mij.
Groetjes, Moon River

coderunner
Lid geworden op: 27 mar 2006, 04:35
Locatie: Aubauke - Aentwaerepe

03 mei 2010, 17:04

Moon River schreef:Nu heb ik eerst het bestand opgeslaan als "nieuw tekstdocument", alle bestanden en onmiddellijk daarna hetzelfde maar als "index.htm".
...
Beste Moon River,

Ik begrijp het eerste deel van bovenstaande zin niet. Waarom eerst opslaan als "nieuw tekstdocument"?

Wat je daarna schrijft is logisch en normaal de aangemaakte html code in kladblok opslaan als index.html
aangemaakte html code in kladblok >> bestand >> opslaan als >> selecteer achter "opslaan als type" >> "alle bestanden" >> dan achter bestandsnaam invullen >> index.html >> klikken op de knop "Opslaan"
Moon River schreef:In elk geval bedankt voor je geduld met mij.
Dat is met alle plezier gedaan.

Succes.

mvg,
Coderunner
Bedank de perso(o)n(en) die je volledig op vrijwillige basis een antwoord geeft(geven) en/of beantwoord ten minste een reaktie op jouw vraag. Zo weten andere gebruikers EN de moderator dat je "probleem" al dan niet is opgelost. Alvast bedankt.

ultddave
Lid geworden op: 11 mei 2009, 13:59
Locatie: Limburg > Genk

03 mei 2010, 18:17


<html>
<head><title>Mijn persoonlijke website</title>
</head>
<Body>
<h1>Mijn persoonlijke website</h1>
<p>U bent hier beland op mijn persoonlijke website</p>
<h2>Begin Pagina</h2>
<p>Van hieruit kan u naar de rest van mijn website surfen.
<h3 align="Center">Welkom</h3>
<p>Hartelijk welkom op mijn website, veel plezier en kom nog eens
een keertje terug!</p>
<p>Op mijn<b>persoonlijke website</b>kan je veel informatie vinden
over<i>mijzelf en mijn interesses</i>.</p>
<h4><u> Info</u></h4>
<ul>
<li> Over mijn hobbies</li>
<ol type="A">
<li> Over sport</li>
<ol type="a">
<li> Fotografie</li>
</body>
</html>
Ik zie nog 3 fouten staan. ;)
De Paragraph tag (<p>) wordt niet gesloten. Die moet gesloten worden na het woordje "surfen" met </p>.

De Unordened List tag (<ul>) wordt nergens gesloten. ;) Die moet gesloten worden met </ul>, vlak na <li> fotografie </li>.

Ook de <ol> (ordened list) worden nergens gesloten. ;)

Als je tags niet sluit gaat internet explorer 'raden' waar die gesloten moet worden. Soms lukt dat goed. Soms helemaal niet. Dus vandaar dat je die ook altijd goed moet sluiten. Dan ben je zeker dat de layout goed getoond gaat worden.

Mvg,
Dave