Gastenboek + spam

Vragen/antwoorden betreffende het maken van je eigen website.

astra
Lid geworden op: 05 okt 2003, 14:49
Locatie: Vlaams Brabant

11 jan 2014, 17:25

Hallo,

Op mijn website heb ik een gratis gastenboek van Write2me.nl
Daar komt het laatste jaar veel spam in terecht en moet telkens die berichten verwijderen. Ik heb al adressen geblokkeerd maar kan er maar 30 blokkeren. Voor meer zou ik de betalende versie moeten nemen. En dat zie ik niet zitten.
Ik heb ook al het e-mail adres veranderd maar veranderd niks aan de zaak.
Het is voordien wel jaren goed gegaan. Nu krijg ik er alle dagen binnen.
Ondertussen heb ik wel alle inkomende berichten onzichtbaar gezet zodat ze niet onmiddellijk te zien zijn in het gastenboek. Als er dan eentje tussen zit dat geen spam is zet ik dat berichtje wel zichtbaar.

Mijn vraag is dan ook of het mogelijk is om zelf een gastenboek te maken want ik vrees dat bij al die gratis gastenboeken vroeg of laat er toch spam in terecht kom of ben ik daar verkeerd in?

Beste groetjes,
Astra

coderunner
Lid geworden op: 27 mar 2006, 04:35
Locatie: Aubauke - Aentwaerepe

12 jan 2014, 23:21

Beste astra,

Je kan zelf een gastenboek aanmaken maar wees er dan ook van bewust dat dit hetzelfde kan uitdraaien als gratis/betalende gastenboeken. Eens spammers je gevonden hebben dan is het van dat. Dus veel mee opschieten door zelf eentje te maken ... ik denk het niet ... jammergenoeg.

mvg,
Coderunner
Bedank de perso(o)n(en) die je volledig op vrijwillige basis een antwoord geeft(geven) en/of beantwoord ten minste een reaktie op jouw vraag. Zo weten andere gebruikers EN de moderator dat je "probleem" al dan niet is opgelost. Alvast bedankt.

astra
Lid geworden op: 05 okt 2003, 14:49
Locatie: Vlaams Brabant

13 jan 2014, 01:13

Beste Coderunner,

Het komt dus eigenlijk via de naam (url) van mijn website en dat kan ik niet veranderen. Er zal denkelijk niks anders opzitten dan het gastenboek te verwijderen wil ik van die miserie af geraken.

Inderdaad spijtig, maar het is niet te doen om telkens in het gastenboek dat allemaal te verwijderen want anders zit dat op de kortste keren bomvol.

Hartelijk bedankt voor de info.

Mvg
Astra

Genieterke
Lid geworden op: 15 nov 2002, 01:36
Locatie: Maasmechelen

13 jan 2014, 14:09

Je kunt dit alsnog realiseren door de reactie te laten sturen naar een door jouw bepaald e-mailadres.
Pas na een manuele/visuele controle door de webmaster bepaald deze
of de reactie al dan niet gepubliceerd zal worden.

Het Genieterke :P
ESTE NIX PAX CHRISTE NIX !

coderunner
Lid geworden op: 27 mar 2006, 04:35
Locatie: Aubauke - Aentwaerepe

13 jan 2014, 14:56

@ Genieterke,

Hetgeen jij zegt doet astra nu al ...
astra schreef:... Ondertussen heb ik wel alle inkomende berichten onzichtbaar gezet zodat ze niet onmiddellijk te zien zijn in het gastenboek. Als er dan eentje tussen zit dat geen spam is zet ik dat berichtje wel zichtbaar ...

@astra

Wat je wel eens moet nakijken. maar ik weet niet of dit in je gratis gastenboek mogelijk is, is of er geen optie is die urls in het bericht verbiedt/blokkeert. Zo ben je al van heel veel spammers verlost daar die steeds urls in hun berichten meegeven.

mvg,
Coderunner
Bedank de perso(o)n(en) die je volledig op vrijwillige basis een antwoord geeft(geven) en/of beantwoord ten minste een reaktie op jouw vraag. Zo weten andere gebruikers EN de moderator dat je "probleem" al dan niet is opgelost. Alvast bedankt.