website gehackt

Vragen/antwoorden betreffende het maken van je eigen website.

denlowie
Lid geworden op: 10 mei 2004, 18:05
Locatie: gent

22 apr 2018, 09:33

Niemand kan nog op mijn website de volgende tekst komt er al twee dagen op "This site has been temporarily disabled, please try again later."

Zelf kan ik er ook niet op met core ftp !

Heb een mail verstuurt gisteren naar de provider, tot nu nog geen antwoord.

Weet er iemand wat ik zelf kan doen ???

Ervaring is als een tandenstoker, niemand wil de jouwe gebruiken. (R.Dorgeles)

coderunner
Lid geworden op: 27 mar 2006, 04:35
Locatie: Aubauke - Aentwaerepe

22 apr 2018, 12:19

Beste denlowie,

De tekst die je op je website ziet komt niet van een hacker, die laat meestal een totaal ander bericht achter op je website.
Dit bericht krijg je wanneer er iets niet juist is met de servers van de webhost provider.
Het enige wat je kan doen is de webhost provider hiervan op de hoogte brengen en hun antwoord afwachten.

mvg,
Coderunner
Bedank de perso(o)n(en) die je volledig op vrijwillige basis een antwoord geeft(geven) en/of beantwoord ten minste een reaktie op jouw vraag. Zo weten andere gebruikers EN de moderator dat je "probleem" al dan niet is opgelost. Alvast bedankt.

denlowie
Lid geworden op: 10 mei 2004, 18:05
Locatie: gent

22 apr 2018, 15:03

coderunner schreef:Beste denlowie,

De tekst die je op je website ziet komt niet van een hacker, die laat meestal een totaal ander bericht achter op je website.
Dit bericht krijg je wanneer er iets niet juist is met de servers van de webhost provider.
Het enige wat je kan doen is de webhost provider hiervan op de hoogte brengen en hun antwoord afwachten.

mvg,
Coderunner
Dit is hun antwoord, maar wat kan ik daar aan doen, heb de database php verwijderd !

1. Forum spamming is causing the problem
2. Large table size is causing the problem : phpbb3_search_wordmatch Rows : 99,421,609 Size 4.6 GiB

Checklist:
1. Cleanup affected tables : phpbb3_posts ,phpbb3_topics, phpbb3_users
2. Implement captcha and other strong anti-spam measures.
3. Cleanup other affected table phpbb3_search_wordmatch whose growth is linked to  post_id of phpbb3_posts table.Lesser the spamming affecting post table lesser the growth of phpbb3_search_wordmatch table.
4. Move historical data from affected table(s) to a different table so that current queries fetch less data than needed.
Ervaring is als een tandenstoker, niemand wil de jouwe gebruiken. (R.Dorgeles)

coderunner
Lid geworden op: 27 mar 2006, 04:35
Locatie: Aubauke - Aentwaerepe

22 apr 2018, 17:16

Beste denlowie,

Blijkbaar heb je een forum waar er enorm veel spammers in posten zodat de database overvol geraakt.
Vervang de door de webhost provider aangegeven bestanden en maak een aanmelden form met een degeijke captcha zodat je controle krijgt op wie er post op je forum en spammmers weghoudt.

mvg,
Coderunner
Bedank de perso(o)n(en) die je volledig op vrijwillige basis een antwoord geeft(geven) en/of beantwoord ten minste een reaktie op jouw vraag. Zo weten andere gebruikers EN de moderator dat je "probleem" al dan niet is opgelost. Alvast bedankt.

denlowie
Lid geworden op: 10 mei 2004, 18:05
Locatie: gent

22 apr 2018, 17:38

coderunner schreef:Beste denlowie,

Blijkbaar heb je een forum waar er enorm veel spammers in posten zodat de database overvol geraakt.
Vervang de door de webhost provider aangegeven bestanden en maak een aanmelden form met een degeijke captcha zodat je controle krijgt op wie er post op je forum en spammmers weghoudt.

mvg,
Coderunner
Dit forum is reeds een paar jaar niet meer in gebruik !

Ik heb de map forum kunnen verwijderen via file manager van one com, ik het ook de volledige data base verwijderd en ik kan er nog steeds niet op

Als ik core ftp gebruik krijg ik het volgende antwoord

Started on Sunday April 22, 2018 at 17:37:PM
Resolving ftp.kookgek.be... 
Connect socket #744 to 46.30.211.98, port 21...
220 Welcome to One.com FTP. 
USER kookgek.be 
331 User kookgek.be OK. Password required 
PASS ********** 
530 Login authentication failed 

En je kan one com geen mail zenden alles word via computer gedaan.
Ervaring is als een tandenstoker, niemand wil de jouwe gebruiken. (R.Dorgeles)

coderunner
Lid geworden op: 27 mar 2006, 04:35
Locatie: Aubauke - Aentwaerepe

22 apr 2018, 18:04

Beste denlowie,

Heb je de database zelf ook verwijderd in je control panel van one.com?
Geef die gegevens (wat je allemaal gedaan hebt) door aan one.com (webhost provider).
Wellicht hebben ze je website tijdelijk off-line geplaatst om overbelasting van hun servers te voorkomen en wachten ze nu gewoon af op een reaktie van jou dat je alles hebt verwijderd.

Succes.
mvg,
Coderunner
Bedank de perso(o)n(en) die je volledig op vrijwillige basis een antwoord geeft(geven) en/of beantwoord ten minste een reaktie op jouw vraag. Zo weten andere gebruikers EN de moderator dat je "probleem" al dan niet is opgelost. Alvast bedankt.

denlowie
Lid geworden op: 10 mei 2004, 18:05
Locatie: gent

22 apr 2018, 18:34

Ik heb nu pas hun formulier gevonden om dit te melden, ik heb gemald dat het form is verwijderd en ook de enige database verwijderd heeft
dus ik wacht morgen op een antwoord

Ik zal je zeker inlichten van het verder verloop.
Ervaring is als een tandenstoker, niemand wil de jouwe gebruiken. (R.Dorgeles)

coderunner
Lid geworden op: 27 mar 2006, 04:35
Locatie: Aubauke - Aentwaerepe

23 apr 2018, 14:11

Beste denlowie,

Blijkbaar is alles terug in orde met je website want ik zie ze terug online verschijnen.

mvg,
Coderunner
Bedank de perso(o)n(en) die je volledig op vrijwillige basis een antwoord geeft(geven) en/of beantwoord ten minste een reaktie op jouw vraag. Zo weten andere gebruikers EN de moderator dat je "probleem" al dan niet is opgelost. Alvast bedankt.

denlowie
Lid geworden op: 10 mei 2004, 18:05
Locatie: gent

23 apr 2018, 14:45

Inderdaad heb dit ook juist gezien, maar wat er gebeurt is dat is voor mij toch een raadsel, dit forum is zeker al 4 a 5 jaar gesloten, maar die stond er nog op maar je kon er niet binnen omdat ik de naam van index.html veranderd had !

Allez toch bedankt om me te helpen !
Ervaring is als een tandenstoker, niemand wil de jouwe gebruiken. (R.Dorgeles)

coderunner
Lid geworden op: 27 mar 2006, 04:35
Locatie: Aubauke - Aentwaerepe

23 apr 2018, 15:34

Beste denlowie,

Echte spammers weten steeds een weg te vinden om toch op een forum te geraken ook al heb je de naam van een bestand gewijzigd (de database zelf stond nog op de server). Daarom ook dat de grootte van de database zo groot geworden was. Maar dit is nu opgelost.

Nog veel succes met je website.

mvg,
Coderunner
Bedank de perso(o)n(en) die je volledig op vrijwillige basis een antwoord geeft(geven) en/of beantwoord ten minste een reaktie op jouw vraag. Zo weten andere gebruikers EN de moderator dat je "probleem" al dan niet is opgelost. Alvast bedankt.