Antwoordformulier gebruik plaatsen op mijn website+

Vragen/antwoorden betreffende het maken van je eigen website.

levenslustig
Lid geworden op: 24 jan 2006, 10:17
Locatie: Middelkerke

24 jan 2006, 12:17

Mijn website is al een poosje op het net, en ik zou nu graag een systeem inbrengen waarbij bezoekers een antwoordformulier kunnen invullen welke vervolgens (bijvoorbeeld,na klikken op sturen) op mijn email adres terecht komt. Ik weet echter niet hoe ik dit moet opstellen en vervolgens laten werken op mijn site. Ik maak al mijn webpaginas met Microsoft Office Publisher en download ze via mijn ftp programma. Kan iemand me laten weten hoe ik dergelijk formulier kan maken en het laten werken?
alvast bedankt. :roll:

wamukota
Lid geworden op: 13 dec 2004, 22:33
Locatie: Brugge

24 jan 2006, 19:17

Je kunt op de 'helppagina' van je provider meestal informatie vinden welke HTML-code je moet gebruiken om een formulier aan te maken.

Bij welke provider ben je?

-- Alain --

levenslustig
Lid geworden op: 24 jan 2006, 10:17
Locatie: Middelkerke

30 jan 2006, 16:22

Bedankt voor je antwoord en sorry voor mijn late reaktie.
Ik heb Telenet als provider . Kan ik dat daar ook vinden want ik denk dat ze geen htm ondersteunen. Ikzelf heb geen jota verstand van html schrijven, ik maak alle webpagina's met publisher en gebruik hun syteem van copy en paste de nodige htm teksten. dat lukte tot nu toe aardig meer ik heb geen htm code voor antwoordformulieren gevonden.[/b]

wamukota
Lid geworden op: 13 dec 2004, 22:33
Locatie: Brugge

30 jan 2006, 17:02

Voor Telenet kan ik je niet verder helpen, daar ik Scarlet heb, maar wellicht leest een Telenetter dat berichtje en zal die je bijspringen.

In ieder geval zou ik je aanraden om de HTML cursus die hier op seniorennet geplaatst is, te doen.
Zonder enig benul van HTML is het bijna onbegonnen werk om zelf iets aan je HTML code veranderen en als wij dan antwoorden op je vragen, kan je die ook maar half snappen.
Probeer het eens.
Je kunt de cursus vinden op :
http://www.seniorennet.be/Pages/Thuis_o ... ebsite.php

Succes ermee.

-- Alain --

levenslustig
Lid geworden op: 24 jan 2006, 10:17
Locatie: Middelkerke

31 jan 2006, 16:50

Hartelijke dank voor uw antwoord. Nu maar hopen dat er inderdaad een telennetter op de proppen komt.
nogmaals dank voor de aandacht.

roby
Lid geworden op: 16 dec 2004, 16:30
Locatie: SCHOTEN

03 feb 2006, 20:18

Of je dit nu doet met telenet of skynet, het maken van en formulier is altijd gemaakt met html code , je kunt op het internet formulieren vinden om dit te doen, maar een beetje kennis van html is wel noodzakelijk. SCRIPTS OM EEN FORMULIER E MAKEN KUN JE VINDEN OP www.scriptarchive.com

Van Loon
Lid geworden op: 29 nov 2004, 21:23
Locatie: Antwerpen - België

03 feb 2006, 20:50

Ben wel geen klant van telenet, maar van google. Hier staan de cgi-scripts die telenet aanbiedt, invulformulieren staan daar ook bij :
http://www.telenet.be/nl/klantendienst/ ... e/cgi.page

Maar je moet ze wel op de juiste plaats kunnen zetten in de html van uw site, en daarvoor leer je inderdaad beter html. Zie daarvoor
http://home.versateladsl.be/vt632929/#Website_bouwen
Voor gratis programma, kostprijs nul komma nul :
home.versateladsl.be/vt632929

levenslustig
Lid geworden op: 24 jan 2006, 10:17
Locatie: Middelkerke

07 feb 2006, 16:07

Bedankt voor het antwoord en de uitleg. Ik ben volop bezig om beide ideen te proberen. Het lijkt me, in eerste faze, wel te gaan lukken. Ik laat jullie zeker iets weten. Nogmaals .. thks

levenslustig
Lid geworden op: 24 jan 2006, 10:17
Locatie: Middelkerke

09 feb 2006, 09:49

Wel, ik denk dat het gelukt is !! althans zoals ik het kan zien op mijn site toch. Mijn allerbeste dank aan jullie voor de info, het was een grote hulp.
grtn
levenslustig