Aanpassing tarieven bank

Vragen/antwoorden betreffende recht.

Irke
Lid geworden op: 10 mei 2017, 15:58
Locatie: Limburg

27 okt 2018, 21:44

In een bericht lees ik dat de tarieven van ING-bank gaan aangepast worden.
Jaren aan een stuk heeft die bank een basiszichtrekening met 2 bankkaarten gratis aangeboden.
Nu gaat men sleutelen aan dit "gratis".
Het komt er op neer dat zo een rekening die door één persoon gebruikt wordt verder volledig gratis blijft.
Wordt de rekening echter door twee personen gebruikt (een koppel bijvoorbeeld) dan gaat men hiervoor 10 euro moeten betalen en indien men cash geld afhaalt in een kantoor anders dan ING, gaat de 0.50€ kosten.
Dit lijkt me toch niet zo een gelijke behandeling van personen.
Wat denken jullie?

benq
Lid geworden op: 10 dec 2005, 19:23
Locatie: Antwerpen

28 okt 2018, 08:28

Daarom ben ik al jaren, vele… vele jaren bij Argenta,
het enige – euro van de rekening dat wij zien is dat wij zelf uitgeven.
En ja wij hebben 2 kaarten voor dezelfde rekening gratis.
Neemt niet weg dat zij binnenkort ook moeten?
We zien wel.
genoeg gewerkt nu genieten van mijn zeer groot ambtenaar pensioen :lol:

vagelis
Lid geworden op: 29 okt 2007, 18:46

28 okt 2018, 09:36

ook visa-kaart gratis bij argenta. bij ing van 20 nr 22 euro/jaar !
ik ben als rode wijn die wordt ook "zwaarder" met de jaren !

pcekspeer
Lid geworden op: 06 aug 2010, 12:44
Locatie: 3530 houthalen limburg

28 okt 2018, 10:47

Irke schreef:In een bericht lees ik dat de tarieven van ING-bank gaan aangepast worden.
https://www.tijd.be/ondernemen/banken/i ... 62549.html

ING België verhoogt vanaf volgend jaar nog een paar andere tarieven.
Zo betalen houders van een Groene Rekening daar voortaan 40 euro per jaar voor, in plaats van 36 euro.
Voor een Visa Classic kredietkaart vraagt ING voortaan 22 euro per jaar, 2 euro meer dan voordien. 

Noem eens iets wat je "dagelijks" nodig hebt dat niet in prijs stijgt?

2003:
https://www.nieuwsblad.be/cnt/nbna15022003_006

https://www.test-aankoop.be/geld/betale ... andingpage
PC Win7 Prem SP1/64bit/RAM4GB/HD1000GB/IE11//FFox
63.0.3 64bit /Chrome64bit//MSE+Win firewall/WLMail/Gmail/thunderbird/OpenOffice4.1.5/BSA+Micr.SafetyScan+MSRT.-Web Of Trust (WOT)-Spywarebl 5.5--Superantispyw/MBAM/AdwCleaner/JRT/Win10/Ixquick/

Irke
Lid geworden op: 10 mei 2017, 15:58
Locatie: Limburg

28 okt 2018, 16:14

Peckspeer, ik zou het zo onmiddellijk niet weten.
Maar daar gaat het mij niet over.
Wat ik niet correct vind is dat wanneer een alleenstaande zo een rekening opent, zij of hij hiervoor geen kosten moet betalen, ook niet voor het gebruik ervan terwijl indien een koppel zo een rekening opent men wel jaarlijkse kosten en gebruikskosten dient te betalen.

pcekspeer
Lid geworden op: 06 aug 2010, 12:44
Locatie: 3530 houthalen limburg

28 okt 2018, 16:24

Irke schreef:Peckspeer, ik zou het zo onmiddellijk niet weten.
Maar daar gaat het mij niet over.
Wat ik niet correct vind is dat wanneer een alleenstaande zo een rekening opent, zij of hij hiervoor geen kosten moet betalen, ook niet voor het gebruik ervan terwijl indien een koppel zo een rekening opent men wel jaarlijkse kosten en gebruikskosten dient te betalen.
Vraag eens aan je bankje waarom ze dat doen?
1 rekening op 1 pers. heeft minder verrichtingen dan eentje met meerdere pers...
Ook bij u in de keuken.
Enig idee welke kosten eraan verbonden zijn bij het bijhouden van 1 enkele rekening...?
Jaren geleden al mocht de "stopwatch" haar glorierijke inburgering verder zetten in de banksector...tot op de seconde na nauwkeurig...
Enkele jaren geleden besloten banken zelfs om alle loonrekeningen te schrappen, want ze brachten te weinig op...
Een bankje, en al zeker niet de ING, is nooit een liefdadigheidsinstelling geweest en zal het ook nooit worden.
Vergelijk de intrestvoeten van spaarboekjes de dag vandaag met vroeger...
Uw spaargeld is het minste van hun interesse.
Immers, ervaren ze wat moeilijker tijden, springen alle regering pijlsnel ter hulp, met...miljarden.
Die jij ook mag bijpassen. Uit vrije wil.
*Me Too*
:wink:
PC Win7 Prem SP1/64bit/RAM4GB/HD1000GB/IE11//FFox
63.0.3 64bit /Chrome64bit//MSE+Win firewall/WLMail/Gmail/thunderbird/OpenOffice4.1.5/BSA+Micr.SafetyScan+MSRT.-Web Of Trust (WOT)-Spywarebl 5.5--Superantispyw/MBAM/AdwCleaner/JRT/Win10/Ixquick/

wanton
Lid geworden op: 22 feb 2006, 18:51
Locatie: HEIST , bij-den-Berg

28 okt 2018, 19:02

Vroeger was het intrestverschil de voornaamste bron van inkomsten voor een bank  :  men ontving meer voor zijn kredieten dan hetgeen men moest betalen. Er zijn de voorbije jaren periodes geweest dat dat verschil zeer miniem was. Iedereen met een woonkrediet heeft zijn intresten laten aanpassen naar het laagste tarief ooit. Gelijk hebben ze, maar de bank zag zijn winst verdwijnen. Wanneer (binnenkort?) toch ooit de intresten terug zullen stijgen, gaat niemand vragen dat het tarief van zijn woonkrediet wordt verhoogd. Terwijl de banken meer zullen moeten betalen voor de deposito's van hun klanten. Prettig vooruitzicht. 
Dit maar om één verklaring te proberen geven dat de banken ander inkomsten moeten zoeken - om te overleven en te voldoen aan de Europese voorwaarden. Kosten verminderen zoals kantoren sluiten is er ook bij. 
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

elvee
Lid geworden op: 06 okt 2010, 17:32

01 nov 2018, 18:49

Wat ING betreft, eerst hebben zij nieuwe klanten gelokt met de gratis Lion Account zichtrekening.  Nu rekenen zij beheerskosten vanaf 1 januari e.k.  Bovendien worden kosten aangerekend wanneer men geld afhaalt aan de automaat van andere banken.  Als er geen ING kantoor is in de woonplaats, is dit meestal het geval. 
De beheerskosten, die worden niet aangerekend in geval van één rekeninghouder.
Mensen die niet anders kunnen dan een rekening te nemen met twee rekeninghouders, zoals gepensioneerde werknemers met een "gezinspensioen", moeten die wel betalen, en worden dus gediscrimineerd.
Wij belastingbetalers hebben de banken moeten redden tijdens de bankencrisis.  Zijn zij dat al vergeten ?

pcekspeer
Lid geworden op: 06 aug 2010, 12:44
Locatie: 3530 houthalen limburg

01 nov 2018, 19:12

elvee schreef: Mensen die niet anders kunnen dan een rekening te nemen met twee rekeninghouders, zoals gepensioneerde werknemers met een "gezinspensioen", moeten die wel betalen, en worden dus gediscrimineerd.
2 Afzonderlijke rekeningen.
Klaar.
PC Win7 Prem SP1/64bit/RAM4GB/HD1000GB/IE11//FFox
63.0.3 64bit /Chrome64bit//MSE+Win firewall/WLMail/Gmail/thunderbird/OpenOffice4.1.5/BSA+Micr.SafetyScan+MSRT.-Web Of Trust (WOT)-Spywarebl 5.5--Superantispyw/MBAM/AdwCleaner/JRT/Win10/Ixquick/

Charlie Maru
Lid geworden op: 24 dec 2011, 17:33

01 nov 2018, 19:38

pcekspeer schreef:
elvee schreef: Mensen die niet anders kunnen dan een rekening te nemen met twee rekeninghouders, zoals gepensioneerde werknemers met een "gezinspensioen", moeten die wel betalen, en worden dus gediscrimineerd.
2 Afzonderlijke rekeningen.
Klaar.
:?: :?: :?:

Welke onzin is dat nu weeral :?:

pcekspeer
Lid geworden op: 06 aug 2010, 12:44
Locatie: 3530 houthalen limburg

01 nov 2018, 20:11

Pensioen komt toe op Argenta: kostenloos.
Je trft naar 2 aparte rekeningen bij de ING, zo kan je bij de geliefde maar duurdere bank blijven...

Je kan het ook laten toekomen per postassignatie, die de bode uitbetaalt.
Niet thuis? Geen erg:
https://www.onprvp.fgov.be/NL/futur/ret ... fault.aspx

Wanneer? 2018:
https://www.onprvp.fgov.be/NL/profes/pa ... fault.aspx

En stort je het weer op de ING...

Wil je hoge banktarieven vermijden?
https://www.test-aankoop.be/geld/betale ... andingpage

Pas op: iedere bank kan op elk moment de tarieven verlagen, tsja, daar sta je dan...weeral minder betalen..?
PC Win7 Prem SP1/64bit/RAM4GB/HD1000GB/IE11//FFox
63.0.3 64bit /Chrome64bit//MSE+Win firewall/WLMail/Gmail/thunderbird/OpenOffice4.1.5/BSA+Micr.SafetyScan+MSRT.-Web Of Trust (WOT)-Spywarebl 5.5--Superantispyw/MBAM/AdwCleaner/JRT/Win10/Ixquick/

benq
Lid geworden op: 10 dec 2005, 19:23
Locatie: Antwerpen

02 nov 2018, 08:29

Sorry,
Altijd maar liggen zagen, zagen en nog is zagen,Doe de moeite om over te stappen.
En als je bij deze bank geld afhaalt bij de concurrentie rekenen zij geen extra onkosten aan.


Afbeelding
genoeg gewerkt nu genieten van mijn zeer groot ambtenaar pensioen :lol:

elvee
Lid geworden op: 06 okt 2010, 17:32

02 nov 2018, 10:54

Het is geen kwestie van zagen, maar van elkaar te informeren en te helpen.

corine
Lid geworden op: 25 nov 2005, 10:40

06 feb 2019, 16:32

Allemaal onze centen afhalen , en thuis in de kluis steken ! Wat zouden de banken dan piepen ?

Heel lang geleden , in de lagere school , weet je nog " de algemene spaar en lijfrente kas " geloof ik. En iedereen kreeg 3% en niets te betalen , en nu ,,,,,,,,,,,,, je weet het wel .
De directeur ,  en de anderen  , hoeveel per maand ? 

 Geld naar de bank doen , en nog moeten bij betalen ook !!

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

06 feb 2019, 17:57

corine schreef:Allemaal onze centen afhalen , en thuis in de kluis steken ! Wat zouden de banken dan piepen ?

Heel lang geleden , in de lagere school , weet je nog " de algemene spaar en lijfrente kas " geloof ik. En iedereen kreeg 3% en niets te betalen , en nu ,,,,,,,,,,,,, je weet het wel .
De directeur ,  en de anderen  , hoeveel per maand ? 

 Geld naar de bank doen , en nog moeten bij betalen ook !!
Eens eventjes nadenken! 100.000 bedienden en een pak meer de straat op! Is het dat wat je wilt? Met plezier hun dopgeld gaan betalen?