opzeggen krant abonnement.

Vragen/antwoorden betreffende recht.

swasasje
Lid geworden op: 09 mei 2005, 21:40

23 nov 2018, 21:55

Hallo,

Ik wil mijn krant opzeggen, op het eind van mijn contract(?)
 
Binnen iets meer dan een maand stopt mijn abonnement, nu wil ik dit opzeggen.
Op mijn laatste betalingsuitnodiging staat dat dit telefonisch kan, tijdens kantooruren.

Ik heb al 3 maal het nummer gebeld, en dan kom ik in een keuzemenu waarvan het desbetreffende nr moet intoetsen. 

Ik heb al wachttijden van méér dan 10 minuten, maar het muziekje hoor ik, maar geen gesprekspartner!

Nu heb in een site gevonden, van die krant, maar als ik het via die site doe, moet ik eerst € 5,99 euro storten!!!

Kunnen ze mij verplichten, of kan ik gewoon stoppen met mijn abonnement te betalen?

Grts,
Swa

wardje
Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Locatie: oostrozebeke

24 nov 2018, 08:09

Ga eens naar deze site/

https://www.opzeggen.be/krant-tijdschrift

Kijk onder welk tijdschrift je valt , download de brief , ondertekenen en opsturen (al dan niet aangetekend aan jou de keuze)

pcekspeer
Lid geworden op: 06 aug 2010, 12:44
Locatie: 3530 houthalen limburg

24 nov 2018, 12:57

@swasasje

Over welke krant heb je het, of ligt dat moeilijk?

De staat helpt je:
https://economie.fgov.be/nl/themas/cons ... pzeggen-bv

Afzender
[Naam]
[Adres]
[Postcode en woonplaats]
[E-mail] [telefoon]

Aan [Naam Firma]
Klantendienst Consumenten
[Adres]
[Postcode en plaats]

Aangetekend/niet aangetekend
Betreft: verzoek tot opzegging van een abonnement op kranten of tijdschriften
Geachte heer/mevrouw,
Op [datum ] heb ik een abonnement van bepaalde duur afgesloten voor de looptijd van [aantal maanden].
Op [datum ] heb ik een abonnement afgesloten voor de looptijd van [ aantal maanden] met stilzwijgende
verlenging voor eenzelfde duur.

Opzegging:
Hierbij zeg ik de overeenkomst op tegen [ vervaldag] en respecteer ik de contractuele opzeggingstermijn van [aantal]
weken/maanden.

Ik verzoek u schriftelijk mij de opzegging van mijn abonnement te willen bevestigen.



Hoogachtend
[naam en handtekening]
PC Win7 Prem SP1/64bit/RAM4GB/HD1000GB/IE11//FFox
63.0.3 64bit /Chrome64bit//MSE+Win firewall/WLMail/Gmail/thunderbird/OpenOffice4.1.5/BSA+Micr.SafetyScan+MSRT.-Web Of Trust (WOT)-Spywarebl 5.5--Superantispyw/MBAM/AdwCleaner/JRT/Win10/Ixquick/

popov1
Lid geworden op: 17 jan 2008, 10:16

24 nov 2018, 17:16

heb mijn krant ( nieuwsblad ) opgezegd nadat mijn storting vor het abonnement reeds gedaan was.
ze hebben daar geen probleem van gemaakt en het bedrag terug gestort na aftrek van de reeds ontvangen kranten