Schade word niet betaald

Vragen/antwoorden betreffende recht.

nesta
Lid geworden op: 29 jul 2007, 13:39
Locatie: 9100 sint-niklaas

07 dec 2018, 13:35

Dag iedereen,onlangs heeft een bijklusser bij mij thuis werken uitgevoerd,maar volledig verkeerd,het werd na de 3de poging dan toch opgelost,maar deze heeft hier schade aangericht,en wil dit niet betalen,bij nazicht is een bijklusser verplicht om een bijkomende verzekering af te sluiten, maar dit heeft hij niet.waar kan ik terecht om een klacht in te dienen.? ( Politie,vrederechter..... )Het enige dat ik bezit is zijn Gsm nummer en zijn email adres zijn huidig adres heb ik niet, dus ik kan geen aangetekend schrijven versturen.Ik heb reeds  contact opgenomen met een gerechtsdeurwaarder,maar deze heeft niet genoeg contact gegevens van deze persoon om  hem te vinden. Wie kan helpen of mij een goede tip.bezorgen.Bedankt

linden
Lid geworden op: 24 aug 2005, 18:01

07 dec 2018, 14:15

En waar is de factuur die U betaald hebt??
iedere waarheid heeft zijn eigen reden

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

07 dec 2018, 15:07

Goede vraag  8) maar ik denk niet dat een 'bijklusser' factureert 

benq
Lid geworden op: 10 dec 2005, 19:23
Locatie: Antwerpen

07 dec 2018, 16:03

E.T. schreef:Goede vraag  8) maar ik denk niet dat een 'bijklusser' factureert 

:lol:
genoeg gewerkt nu genieten van mijn zeer groot ambtenaar pensioen :lol:

linden
Lid geworden op: 24 aug 2005, 18:01

07 dec 2018, 22:30

Jullie denken het,ik ben zeker dat er geen factuur is.
iedere waarheid heeft zijn eigen reden

wardje
Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Locatie: oostrozebeke

08 dec 2018, 08:20

Ja, als een gerechtsdeurwaarder het niet kan oplossen , denk dat we ver genoeg zijn.
Dat is een ( les) die je geen 2 maal zal oplopen.
T'is jammer maar denk dat je er gaat moeten bij neerleggen.
Als het bij de tweede poging zoals u schreef nog steeds fout liep en u zag de aangebrachte schade had u zijn gegevens (adres) moeten vragen , gaf hij het u niet kon je altijd terecht bij de politie om de door u geleden schade te laten vastleggen , kwam hij de derde keer verwittigde u de politie ,die kwamen ter plaatse en konden de prutser klissen.
Maar geen faktuur ( zwartwerk??) houdt altijd risico's in. :wink:

benq
Lid geworden op: 10 dec 2005, 19:23
Locatie: Antwerpen

08 dec 2018, 08:29

wardje schreef: gaf hij het u niet kon je altijd terecht bij de politie om de door u geleden schade te laten vastleggen , kwam hij de derde keer verwittigde u de politie ,die kwamen ter plaatse en konden de prutser klissen.

Dat is ook niet slim,
als je dit doet kan je zelf vervolgt worden om een zwartwerker te laten klussen bij U.
Jonges toch denk nu toch eens goed na voor je zo een onzin vermeld.
genoeg gewerkt nu genieten van mijn zeer groot ambtenaar pensioen :lol:

wardje
Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Locatie: oostrozebeke

08 dec 2018, 08:39

Onzin ??

IK wil maar duidelijk maken dat je met ( zwartwerk) niet ver komt.
EN daar bij het was nog veel minder slim van naar een gerechtsdeurwaarder te gaan of denk je dat die niet door heeft hoe de vork aan de steel zit.

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

08 dec 2018, 09:16

In deze kan er gerust aangifte gedaan worden door opstarter maar hij of zij moet er zich van bewust zijn dat hij of zij zelf beboet zal worden wegens zwartwerk. Dat laatste gaat er altijd bij zijn.
En inderdaad een bijklusser of zwartwerker in dit geval dient een verzekering af te sluiten maar u als aannemer dient zich er van te vergewissen of deze verzekering  er is. Dus opstarter u draagt altijd mee de verantwoordelijkheid éénder hoe u het draait of keert.

maior domus
Lid geworden op: 25 jul 2014, 00:06

08 dec 2018, 17:41

Prima Vera schreef:In deze kan er gerust aangifte gedaan worden door opstarter maar hij of zij moet er zich van bewust zijn dat hij of zij zelf beboet zal worden wegens zwartwerk. Dat laatste gaat er altijd bij zijn.
Prima Vera, u zegt weer eens iets dat pertinent NIET WAAR is.

Ik heb ooit werken aan mijn huis laten doen door een zelfstandige.
Toen ik (na betaling van het werk) een factuur vroeg, weigerde hij me die te geven.
Ook niet na meermaals aandringen en aangetekend schrijven.
Met andere woorden, hij heeft tegen mijn zin zwartwerk geleverd.
Ik heb dat direct aangegeven aan de belastingcontrole (via mail) met scans van de betalingsbewijzen erbij.
Dezen hebben mij gezegd dat ze het gingen onderzoeken, dat ze geen informatie konden geven over het verdere verloop van het onderzoek.
Vanwege de privacy van de zwartwerker.
En verder hebben ze MIJ gerust gelaten.
Maar ik ben er zeker van dat ze die zwartwerker een rekening gepresenteerd hebben.
Ondank is 's werelds loon

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

08 dec 2018, 19:08

Dan heb jij geluk gehad, ik het het al anders zien uitdraaien met een poetsvrouw in 't zwart. Poetsvrouw noch werkgeefster had een verzekering afgesloten. Poetsvrouw kreeg een ongeval waardoor ze enkele maanden werkonbekwaam was; gevolg zowel poetsvrouw als werkgeefster hebben boetes gekregen maar poetsvrouw heeft een schadevergoeding ontvangen van de werkgeefster voor alle gedorven inkomsten voor de maanden waarin ze niet kon werken. Je zal maar een goeie rechter hebben zeker?

Dus zeg zo maar niet van mij dat ik dingen schrijf die pertinent niet waar zijn. Ook jij hebt dus de volle waarheid niet in pacht.

fregat
Lid geworden op: 05 jan 2011, 18:04
Locatie: Waasland

09 dec 2018, 17:27

nesta schreef:Dag iedereen,onlangs heeft een bijklusser bij mij thuis werken uitgevoerd,maar volledig verkeerd,het werd na de 3de poging dan toch opgelost,maar deze heeft hier schade aangericht,en wil dit niet betalen,bij nazicht is een bijklusser verplicht om een bijkomende verzekering af te sluiten, maar dit heeft hij niet.waar kan ik terecht om een klacht in te dienen.? ( Politie,vrederechter..... )Het enige dat ik bezit is zijn Gsm nummer en zijn email adres zijn huidig adres heb ik niet, dus ik kan geen aangetekend schrijven versturen.Ik heb reeds  contact opgenomen met een gerechtsdeurwaarder,maar deze heeft niet genoeg contact gegevens van deze persoon om  hem te vinden. Wie kan helpen of mij een goede tip.bezorgen.Bedankt
Aangetekende zendingen kunnen ook per E-mail gestuurd worden met dezelfde juridische waarde dan de papieren versie ! Verzender en bestemmeling dienen evenwel geregistreerd te zijn bij het platform dat deze uitwisseling mag verzorgen !
Ik vraag me af   hoe U in het bezit kwam van deze summiere gegevens van uw klusser als het via kennissen is moet toch iemand die persoonlijk kennen ?
Maar denk niet dat ge U illusies moet maken om iets te recupereren .....trouwens betaalde jij reeds voor de geleverde werken ?
Doe wel en zie niet om !