Eigenaar opzoeken met GSM nummer

Vragen/antwoorden betreffende recht.

nesta
Lid geworden op: 29 jul 2007, 13:39
Locatie: 9100 sint-niklaas

06 jan 2019, 12:43

Dag iedereen,ik heb van iemand zijn gsm nummer,bij welke instantie kan ik terecht om van de eigenaar zijn naam en adres  te weten,kan een advocaat dit opvragen.?
Groetjes Nesta

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

06 jan 2019, 13:19

als der géén echt misdrijf is , neen

fregat
Lid geworden op: 05 jan 2011, 18:04
Locatie: Waasland

06 jan 2019, 15:12

nesta schreef:Dag iedereen,ik heb van iemand zijn gsm nummer,bij welke instantie kan ik terecht om van de eigenaar zijn naam en adres  te weten,kan een advocaat dit opvragen.?
Groetjes Nesta
Als U nu zelf belt naar betrokkene is dat de snelste weg ! :idea:
Doe wel en zie niet om !
55 Monique

06 jan 2019, 22:49

Fregat ,

Leest verder op forum , nesta heeft problemen met klusjesman , en daardoor wil ze adres en naam bekomen , anders kan ze geen stappen ondernemen ....

Zelf bellen ok , maar als hij nu al niks doet voor nesta  ...

Ze kan wel proberen via de politie aangifte doen en dan telefoon nr doorgeven , en die zullen wel voor haar  opzoeken
, en die kunnen alles opvragen , maar mist de privacy wet geven ze zo niet gemakkelijk adressen door of via vredegerecht die doen dat ook ....En wie is de provider ?????  willen ze u helpen ????? dan moet ze eens langs gaan via de winkel zelf van de providers of ze willen helpen , en wat gegevens meedoen dat ze kan voorleggen ....Begin maar te zoeken , en opzoeken via internet de eerste vier cijfers van gsm nr kan ze misschien snel vinden wie de provider is .Je kan ook traceren via internet op nr zelf opzoeken .....Maar telkens op forum voorstellen doen Nesta moet stappen ondernemen .....

Waarom advocaat , kost handen vol geld ....
Ben je beter via vredegerecht , en kost geloof ik 40 euro  (gratis is voorbij vredegerecht ) Maar als ze die persoon vinden en wordt in zijn ongelijk gesteld zal hij de kosten moeten vergoeden ....Als je schade lijdt dat hoger ligt dan 5000 euro , kan vredegerecht u niet meer helpen is in voege sinds 10/2018 ....

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

07 jan 2019, 14:26

Tik dat nummer eens in in Google. Misschien komt er wat uit.

frits1955
Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48

07 jan 2019, 18:17

Als iemand ooit eens zijn mobiel nummer vermeld heeft op een organisatie of aankondiging of whatever op internet zal zijn adres misschien ook wel verschijnen. Als het een klusjesman is heeft hij allicht ook al wel eens ergens een vorm van reclame gepubliceerd met contactinfo.

Archimedes
Lid geworden op: 11 aug 2012, 08:10

08 jan 2019, 16:13

Tweemaal aanbieding ontvangen via sms op gsm om drugs aan te kopen. Gemeld aan de politie, maar zelfs die slaagt er niet in om de eigenaar van de gsm terug te vinden.
Geld maakt niet gelukkig, maar als je er veel hebt, is het wel gemakkelijk.

benq
Lid geworden op: 10 dec 2005, 19:23
Locatie: Antwerpen

08 jan 2019, 16:49

Archimedes schreef:Tweemaal aanbieding ontvangen via sms op gsm om drugs aan te kopen. Gemeld aan de politie, maar zelfs die slaagt er niet in om de eigenaar van de gsm terug te vinden.
Dat is normaal, de politie kan niets meer doen wegens wet op de privacy
genoeg gewerkt nu genieten van mijn zeer groot ambtenaar pensioen :lol:

Archimedes
Lid geworden op: 11 aug 2012, 08:10

08 jan 2019, 19:47

Het had niets met privacy te maken, maar met het gebruik van niet geregistreerde (en alzo eigenlijk illegale) prepaidkaarten.  Juist om niet opgespoord te kunnen worden.
Geld maakt niet gelukkig, maar als je er veel hebt, is het wel gemakkelijk.
55 Monique

10 jan 2019, 10:52

Archimedes 

Denk toch dat beetje achterloopt , iedere kaart is nu wel geregistreerd , of anders worden die afgesloten is al heel poosje zo .....Spreek me niet over uit indien je kaart zou beschikken buitenland 

Moet om de 18 maanden  daar op betalen als je met zo kaart werkt om te bevestigen zo niet sluiten ze die af .....

Privacy wet laat niet meer toe van gegevens door te geven ....

Heb ik zelf mogen ondervinden , wij hebben waterschade en vroeg adres rede kon mede eigenaar niet aanschrijven .
En ik kreeg die niet van onze syndicus ....

Dan heb ik stadhuis opgebeld met de vraag , kon wel met bewijs van syndicus adres bekomen ....

Ofwel naar vredegerecht en heb die ook opgebeld en zouden dat voor mij regelen en zat ik direct bij juiste personen , om alles te regelen   .....

Enige optie is Politie of vredegerecht ....En die mensen regelen dat wel .....
Laatst gewijzigd door 55 Monique op 10 jan 2019, 11:05, 1 keer totaal gewijzigd.
55 Monique

10 jan 2019, 10:58

benq 

Wat zeg je nu toch als jij klacht indient , moeten ze dat toch wel aanvaarden bij de politie , en die sturen dat door naar parket ....Kunt trouwens online indienen , elektronische identiteitskaart ....

Als zij opdracht krijgen van Parket zullen ze wel snel naam en adres  krijgen via provider .....Maar die moeten eerst toestemming geven ....



Is ook weer iets nieuw dat ik lees ....

Dat ze naar RVA gaat op eigen gemeente of stad , punt uit klusjesmannen moeten toch wel door organisatie ingeschreven zijn zoals Mevr Rutten doorgeeft , of erkend nr zelfstandige kruispuntbank van ondernemingen
Zij moeten altijd vast nr of gsm nr doorgeven aan zo organisatie .....
Laatst gewijzigd door 55 Monique op 10 jan 2019, 11:11, 1 keer totaal gewijzigd.

Archimedes
Lid geworden op: 11 aug 2012, 08:10

10 jan 2019, 11:10

Het is niet omdat de wet iets bepaalt, dat iedereen zich daaraan houdt. 
Ik ontving een eerste sms en ging daarmee naar de inspecteur van politie. Ik kreeg wel de indruk dat men dat niet zo maar ging klasseren.
Enkele weken daarna ontving ik weer een soortgelijke sms. Ik terug. Daar wisten ze me te vertellen dat het nummer behoorde aan een illegale prepaid kaart en alzo niet op te sporen.
Als het mogelijk is om aan een vals paspoort te geraken, dan zal het ook wel mogelijk zijn om zulke kaart te bemachtigen. Of andere zaken die niet toegelaten zijn, toch ?
Geld maakt niet gelukkig, maar als je er veel hebt, is het wel gemakkelijk.
55 Monique

10 jan 2019, 11:18

Archimedes 

Vind maar raar meer kan ik daar niet over kwijt ....
Ok als parket geen opdracht heeft om verder onderzoek , dan ga ik zeker niet tegenspreken ....

Maar die telefoonkaarten daar ben ik nu 100% zeker van dat die worden afgesloten als zij dat niet opvolgen  , 
en daar moet je iedere 18 maanden op betalen geef je daar geen gevolg aan worden die afgesloten .

Vraag me af hoe ze aan bij die klusjesman is terecht gekomen , ik zou al niemand binnen laten die ik niet ken en niet weet vanwaar die is en zo , daarmee is ook alles gezegd ....