Camerabewaking

Vragen/antwoorden betreffende recht.

Raymond1
Lid geworden op: 29 feb 2008, 09:11
Locatie: Hoofdstad van de Smaak

13 feb 2019, 18:52

Kan iemand mij wat informatie bezorgen over het plaatsen van een camera aan de ingang van de gemeenschappelijke ondergrondse garage van een appartementsgebouw ? Let wel, de stoep of de openbare weg worden niet gefilmd !
De poort kan van buiten uit slechts geopend worden d.m.v. een afstandsbediening of een klavier met individuele codes.
Meer bepaald zoek ik antwoorden op o.a. de volgende vragen :
- Mag zulke camera geplaatst worden ?
- Welke procedure moet gevolgd worden om deze te mogen plaatsen ?
- Waar moeten de opgenomen beelden bewaard worden ?
- Wie mag de beelden bekijken ? De syndicus ?
- Ik neem aan dat de algemene vergadering van de eigenaars daarover moet oordelen. Welke meerderheden zijn daarvoor vereist ?
- Hoe wordt de privacy van de bewoners veilig gesteld ?
- Kunnen bewoners ( eigenaars of huurders) zich verzetten tegen de plaatsing ?
De camerawet heb ik al eens doorgenomen, maar die geeft geen antwoord op deze specifieke vragen.
Elke info is hartelijk welkom.
DESKTOP - LAPTOP
Windows 10 32 bits - 64 bits
Harde schijf C: 1Tb - 1 Tb
Harde schijf D: 160 Gb - 750 Gb
RAM: 4,00 GB - 16 GB
Edge / Internet Explorer 11 32-bit / - 64 bit
Mozilla Thunderbird
Windows Defender-Windows Firewall - CCleaner
55 Monique

15 feb 2019, 16:08

Beste is wat je kan doen , naar de politie bellen en die hebben mij te woord gestaan wat mag en niet mag ....Of een bedrijf dat komt plaatsen die weet ook wat mag en niet mag is ook optie ,

wardje
Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Locatie: oostrozebeke

15 feb 2019, 17:03

Het blijft de basisregel dat men zijn bewakingscamera's richt op de plaats waar men zelf verantwoordelijk voor is, en als een gedeelte van de plaats die er aan grenst op de beelden verschijnt, deze tot een strikt minimum moet beperkt worden.
De bevoegdheid tot het plaatsen van een camera ligt bij de algemene vergadering en de syndicus die dit moet uitvoeren.
Hangt de camera binnen de private kavels moeten derden inderdaad worden verwittigd dat ze kunnen worden gefilmd en dit kaderend binnen de privacy -wetgeving.
Het is aan te nemen dat iedereen van het appartement moet akkoord zijn want het is een gemeenschappelijke garage , de syndicus kan eventueel op aanvraag van de bewoners eens zijn oor te luisteren leggen bij de politie.
Als er een totale overeenkomst is, en er geen andere gedeelten gefilmd worden zal dat wel geen probleem vormen , maar er moet een algemene concencus zijn.
55 Monique

15 feb 2019, 18:41

Wardje

Zo iets vraag ik niet aan Syndicus voor camera , sorry ik doe dat voor mijn eigen , en de politie heeft alles perfect gezegd wat mag en niet mag ...
Als je daar iets moeten aan vragen duurt jaar en dan mag je niet vergeten dat voor vergadering nog eens indienen of je kan wachten tot jaar daarop :evil: :evil: ...Heb echt mijn buikje van vol met Syndicus samenwerken .... Heb jou nog onlangs hier gezegd 15 maanden met die waterschade nog niks geregeld en die kunnen ook maar tot op bepaald punt gaan syndicus ...
Laatst gewijzigd door 55 Monique op 17 feb 2019, 00:15, 1 keer totaal gewijzigd.

voorn
Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Locatie: Antwerpen

16 feb 2019, 15:39

Wie is verantwoordelijk voor een dakterras of gewoon terras?
De betegeling de eigenaar
De chappe en balustrade de gemeenschap

Als men camera bewaking wil in een gemeenschappelijk deel beslist de algemene vergadering dit.
Het syndicus bureau zorgt er voor dat er offertes op de vergadering zijn.
De betrokken firma zorgt voor het documenten
het beeldscherm wordt geplaatst bij de concierge of in een ruimte in een afgesloten kast
Bij ons staan 4 camera's. De garage richting PMD en Karton containers
De hall richting inkomhall en beide kanten van de benedengang.
Wij hebben dit geplaatst wegens sluikstorten,nachtelijke hinder.
De bewaartijd is één week
Ik doe het medebeheer van een gebouw van 177app.Sta in voor het technisch in orde blijven het personeel en de betaling der facturen.
55 Monique

17 feb 2019, 00:01

Voorn , heb u privé bericht gestuurd ...

Je bent de geschikte persoon die van alles op de hoogte is (Syndicus ) :D
Heb dat al gelezen .

voorn
Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Locatie: Antwerpen

17 feb 2019, 20:08

De wet op de algemene vergaderingen is sinds pas aangepast.
Ernstige gebereken kunnen nu niet meer door de algemenevergadering geblokeerd worden.
Bij ons was er al een buddget van 2500€ vrij te beslissen door de syndicusbureau en de de medebeheerder.
BV een de kappen boom die gevaar veroorzaakt. Een lek naar een app via het terrras van de bovenbuur. enz
55 Monique

17 feb 2019, 20:27

Voorn bedankt , zal daar morgen nog eens voor bellen , al voor ik papieren opstuur .
55 Monique

18 feb 2019, 10:41

Voorn Bereikbaar ? altijd een medewerker die niet op de hoogte is ...

Heb daarnet mail verstuurd met de vraag eerlijk antwoord op deze vragen ...
In afwachting ,hoop dat ze vandaag nog de mail beantwoorden ? twijfel geval .

Raymond1
Lid geworden op: 29 feb 2008, 09:11
Locatie: Hoofdstad van de Smaak

18 feb 2019, 14:40

Beste Monique,

Wat is de bedoeling van uw inbraak in mijn geposte vraag ?
Als gij een vraag hebt is het misschien best zelf een posting te starten !
DESKTOP - LAPTOP
Windows 10 32 bits - 64 bits
Harde schijf C: 1Tb - 1 Tb
Harde schijf D: 160 Gb - 750 Gb
RAM: 4,00 GB - 16 GB
Edge / Internet Explorer 11 32-bit / - 64 bit
Mozilla Thunderbird
Windows Defender-Windows Firewall - CCleaner
55 Monique

18 feb 2019, 15:14

Raymond1

inbraak in mijn geposte vraag ?
Heb net de zelfde vragen als jij , ben daar niet in thuis , en welke dat je best neemt ...
Ik ga firma laten langs komen dat staat vast .