DIENSTENCHEQUES MAAR GEEN CONTRACT

Vragen/antwoorden betreffende recht.

Annemie250
Lid geworden op: 08 okt 2018, 19:49
Locatie: Eeklo

16 apr 2019, 15:50

Aan allen,

Hier een gelukkige mens (meestal wel!). Ik behou mijn huidige poetshulp en ben mee kunnen overstappen naar haar nieuwe werkgever. Deze morgen heb ik mijn aangetekende brief gestuurd naar de firma waar ze vroeger bij werkte en doe een maand opzeg uit. Dit is wel 4 weken extra betalen, maar ik heb die dame vandaag een extra klus laten doen waar mijn eigen poetshulp niet de tijd voor heeft en mijn strijk laten liggen voor haar, zodat ze haar 4 uren kon vullen. Voor de volgende 3 weken voorzie ik ook nog een paar klussen en daarmee is de kous af. Ik hoop nu verder geen reactie meer te krijgen op mijn opzegbrief, want haar vroegere werkgever sprak van 6 weken vooropzeg, ik heb er 4 weken van gemaakt, want dit stond ook duidelijk in het contract dat ik eindelijk kon inzien ... Als hij toch aandringt voor 6 weken, zal ik hem goed mijn zeg doen, want hij behandelt zijn personeel echt niet op een menselijke manier. Dat is ook de reden dat er terug poetshulpen zijn vertrokken van deze firma.

Aan allen nogmaals dank voor alle steun. Het ga jullie goed! Anne

doggy
Lid geworden op: 08 aug 2006, 16:02

16 apr 2019, 16:56

Op onze gemeente kan men alleen poetshulp krijgen van het OCMW als men niet boven een zeker inkomen gaat en als de poetshulp komt moet men altijd en gans de tijd thuis zijn. Men denkt dat dit via het OCMW goedkoper is, maar dat is het niet. Men betaald er evenveel als wij.
En er is hier een lange wachtrij om poetshulp te krijgen via het OCMW en men denkt dus verkeerd en wie krijgt men dan ??? Maar ja, dat is nu overal hetzelfde zegt men.
Onze poetshulp via dienstencheques is van een privébedrijf en wij zijn 200% kontent van onze poetshulp en die is ook 200% kontent van ons en van de baas.

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

16 apr 2019, 23:57

hier ook 200% tevreden van de poetsvrouw met dienstencheques via een bureau
al zeven jaar mijn trouwe hulp
zegt wel eens ja en doet dan toch neen, maar kom...

Paca
Lid geworden op: 28 sep 2006, 01:58
Locatie: Suzhou

22 apr 2019, 18:42

Het klinkt waarschijnlijk wat naïef maar zijn poetshulpen, betaalbaar met dienstencheques, altijd afkomstig van een "sociale organisatie (OCMW bvb)"/"vzw(hihi!)" ... of bestaan er ook "zelfstandige" poetshulpen die men kan betalen met dienstencheques? Ni vu, ni connu!

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

22 apr 2019, 18:52

Paca schreef:
22 apr 2019, 18:42
Het klinkt waarschijnlijk wat naïef maar zijn poetshulpen, betaalbaar met dienstencheques, altijd afkomstig van een "sociale organisatie (OCMW bvb)"/"vzw(hihi!)" ... of bestaan er ook "zelfstandige" poetshulpen die men kan betalen met dienstencheques? Ni vu, ni connu!

Hoe kom je daar bij altijd afkomstig van 'sociale organisatie'? Raadpleeg internet eens, veelal zelfstandige firma's en interimkantoren.
Laatst gewijzigd door Prima Vera op 23 apr 2019, 08:36, 1 keer totaal gewijzigd.

Paca
Lid geworden op: 28 sep 2006, 01:58
Locatie: Suzhou

23 apr 2019, 00:31

Tja ... ik zal waarschijnlijk de tijd missen dat de meeste poetsmensen, bij particulieren, handje contantje betaald werden. Dat is wat ik eigenlijk bedoelde met "ni vu, ni connu".

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

23 apr 2019, 08:36

Paca schreef:
23 apr 2019, 00:31
Tja ... ik zal waarschijnlijk de tijd missen dat de meeste poetsmensen, bij particulieren, handje contantje betaald werden. Dat is wat ik eigenlijk bedoelde met "ni vu, ni connu".
Die tijd is al véle jaren voorbij hoor en maar goed ook. Nu hebben de poetsvrouwen tenminste een pensioen achter de hand en als er iets gebeurt, zijn ze goed beschermd. En er zijn er nog die in't zwart werken, maar heel weinig nog. Je hoort het niet vaak meer.

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

23 apr 2019, 08:58

En als ze dan nog komen mag je je pollekes kussen
Sinds ze beschermd zijn, hangen ze het wel eens uit bij tijd en wijle
Vooral de gezinshulpen, daar is altijd wel iets mee.
Als ze geen zere rug hebben, dan zij hun kinderen ziek.
Als het dat niet is, dan hebben ze bijscholing of vergadering.
Ofwel willen ze dichter bij huis werken.

Ik weet één ding, als ik die opzeg dan ben ik tenminste van één ding zeker:
Dat ze niet komt!

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

23 apr 2019, 11:47

Helena van Troje schreef:
23 apr 2019, 08:58
En als ze dan nog komen mag je je pollekes kussen
Sinds ze beschermd zijn, hangen ze het wel eens uit bij tijd en wijle
Vooral de gezinshulpen, daar is altijd wel iets mee.
Als ze geen zere rug hebben, dan zij hun kinderen ziek.
Als het dat niet is, dan hebben ze bijscholing of vergadering.
Ofwel willen ze dichter bij huis werken.

Ik weet één ding, als ik die opzeg dan ben ik tenminste van één ding zeker:
Dat ze niet komt!
Ik denk dat die problemen zich voornamelijk situeren bij de organisaties zoals OCMW's e.d. Daar hoor je dat héél veel. Vroeger jaren ook via OCMW en ook nooit meer hoor. Ik heb nu meer dan 10 jaar ééntje van een poetsfirma én ben daar meer dan 100% tevreden van. Is alleenstaande mama en heeft 4 kinderen. De keren dat zij afwezig is op een jaar is hoogstens 1 tot 2x en ik zal zeker niet overdrijven daar in. Dat is echt ééntje uit de 100.00.

doggy
Lid geworden op: 08 aug 2006, 16:02

23 apr 2019, 12:01

Wij hebben er ook enen uit de honderd

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

23 apr 2019, 16:01

Toevallig is dat een onafhankelijke dienst...

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

23 apr 2019, 20:29

Helena van Troje schreef:
23 apr 2019, 16:01
Toevallig is dat een onafhankelijke dienst...

Het kan overal voorkomen nietwaar?

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

23 apr 2019, 23:49

spijtig genoeg wel

Annemie250
Lid geworden op: 08 okt 2018, 19:49
Locatie: Eeklo

29 apr 2019, 17:00

Hallo iedereen,

Hier ben ik opnieuw. Ik heb een afgestempelde en aangetekende brief verstuurd op 16 april. De nieuwe poetshulp van mijn oude firma kwam voor de eerste keer op diezelfde dag, dinsdag 16 april. Mijn aangetekende brief vermeldt:
'Hierbij onze aangetekende brief om onze opzeg te geven vanaf vandaag, 16 april en die eindigt op 14 mei, want volgens uw kontrakt (dat we nooit konden inzien, want nooit ontvingen) is er een minimale opzeggingstermijn van één maand met ingang van de postdatum van het aangetekend schrijven. dat ik

Zijn contract vermeldt letterlijk het volgende:
'Zowel de gebruiker als het dienstenbedrijf kunnen met een aangetekend schrijven waarbij een minimale opzeggingstermijn van één maand met ingang van de postdatum wordt gerespecteerd, de overeenkomst opzeggen. De opzegtermijn begint te lopen vanaf de eerste dag van de maand die volgt op de maand tijdens welke de opzeg werd gegeven.'
Zijn die 2 zinnen niet tegenstrijdig met elkaar? Nu beweert hij het volgende:
Dus de opzeggingsperiode loopt van 01/05/2019 tot en met 31/05/2019.
Graag nog even commentaar hierop als het enigszins kan, waarvoor dank bij voorbaat. Met vriendelijke groeten, Anne