fixatie plaat bij polsbreuk

Vragen/antwoorden betreffende gezond leven en/of uw gezondheid

Floppy
Lid geworden op: 02 feb 2005, 17:55
Locatie: Zele

21 feb 2019, 15:22

Bij een polsbreuk gebruikt men dikwijls een fixatie plaat(met vijzen). Heeft er iemand een idee hoe dik zo een plaat is ? Een millimeter, tienden van een millimeter ?
GROETJES.
Ook een waarheid--Na zonneschijn komt regen.

flowerlady
Lid geworden op: 18 sep 2006, 23:23
Locatie: in ons mooie Haspengouw

05 mei 2019, 17:43

Floppy ,wat heeft het voor belang hoe dik deze plaat is ?? als je ze moet hebben wordt ze geplaatst !!
ik heb wel geen ervaring met een plaat maar wel met een Radiuspen in mijn gebroken pols ,en ik weet dat die wel een 10a 12 cm lang is ,maar die zit erin en blijft erin ,nu toch zeker al 10 jaar geleden in gasthuisberg geplaatst ,en na die operatie geen gips meer,en mocht daar dadelijk alles mee doen !! toen ik bij de huisdokter de draadjes ging laten verwijderen ,zei hij dat hij al heel veel polsbreuken had gezien ,met en zonder operatie ,maar dat deze allereerste polsbreuk was die hij zag zonder gips !!!Ik antwoordde hem dat ik dan op de goede plaats was gevallen ,dus in Leuven ,en daar dan de nieuwste behandeling had :D :D
vriendelijke groetjes
Medion Akoya ,Windows 10,avg- avg firewall
ram:6 gb hd 1 thb.64 bits ,telenet

gigi2
Lid geworden op: 12 dec 2004, 13:45
Locatie: wilsele

09 aug 2019, 20:39

beste,
mijn vriendin is gevallen op natte plek rond zwemdok in Turkije ook polsbreuk hebben daar operatie gedaan en een pin of plaat gezet nu heeft ze nog altijd pijn en is gedaan van 3 juni !! heeft ook plaaster gekregen denk ik . moet kine doen en kan met die arm en pols bijna niets doen
gigi2