Fijn stof, CO² en regeltjes

Vragen/antwoorden betreffende gezond leven en/of uw gezondheid

Danny.
Lid geworden op: 15 mei 2003, 21:42
Locatie: Vlaams Brabant

20 feb 2019, 08:27

Hello iedereen, de laatste tijd horen we niets anders dan problemen met het klimaat en de opwarming, ik ben er mij van bewust dat dit een probleem is.

Maar als ik zie dat we straks niet meer met onze wagen gaan mogen rondrijden, en zelfs nu reeds niet meer in bepaalde steden binnen mogen, en dat we straks geen houtkachels gaan mogen gebruiken, en nog tal van andere beperkingen, dan stel ik mij toch grote vragen wat dat zal helpen.

Gisteren, 19/02/2018, zag ik op TV op een Franse zender (ik heb het kanaal niet genoteerd), hoe ze in Afrika (o.a. Ghana, zie https://www.google.be/search?source=hp& ... 7fvgrJJBEw) omgaan met afval, en vooral elektronische afval die vooral uit Europa komt. Die afval, en vooral het plastiek, wordt daar gewoon in open lucht opgestookt. Welke stoffen worden daar niet gewoon de lucht in geblazen? En als het regent stroomen gewoon allerlei giftige stoffen de oceaan in.

En wij zouden in de toekomst geen "vuurtje stook" meer mogen.

Groetjes

Danny
Windows 11 Home 64-bit, Ram 8GB, Medion Akoya E23403 All-In-One, Microsoft Defender

wardje
Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Locatie: oostrozebeke

20 feb 2019, 08:56

T'is een globaal probleem en Europa gaat dat niet alleen oplossen.
T'is dweilen met de kraan open. Wat hier verboden wordt , word elders toegelaten.
Al die regeltjes brengen natuurlijk geld op voor de Staatskas of Gemeentekas via boetes.
Neem nu "vuurtje stook", in Vlaanderen mag het niet in vogelvlucht wonen wij 30 km van Henegouwen en daar hebben ze er geen probleem mee, als in Belgie al 2 wetten zijn voor " vuurtje stook", wat probleem is het dan niet om gans het continent achter één gedacht te krijgen?
Dat klimaatprobleem gaat niet opgelost worden door alle donderdagen te gaan betogen, neem aan dat ze de politici een signaal willen geven, maar dan wordt spijbelen na vele betogingen geen klimaatprobleem maar een brosprobleem.
Stel dat iedere werkende bvb de vrijdag niet werkt en gaat betogen voor het klimaat , hoelang zou het duren voor ze in de regering op hun achterste poten gaan staan om nog maar van de werkgevers te zwijgen.
MaLoReg

20 feb 2019, 09:08

Daar moet je zelfs niet voor naar Africa-toer maar eens rond in Zuid Europa.

kitten
Lid geworden op: 15 apr 2004, 18:19
Locatie: Deurne/Antwerpen

21 feb 2019, 13:48

Juist M , ik was laatst in Basilicata, dat is het zuidelijke stuk Italië tussen teen en hiel. Daar vind je zomaar in het open veld, bergen afval , daar gedumpt door de afval maffia. Er ligt een flinterdun laagje zand over en er staat een bordje met een doodshoofd, das alles, soms ligt het wat te smeulen en soms zie je er kinderen in rommelen, geen enkele controle.
Natuurlijk helpt elk klein inspanningetje dat wij leveren, maar ik heb soms het idee dat het dweilen is met de kraan open.

Jockey
Lid geworden op: 08 dec 2009, 23:19
Locatie: Wuustwezel

21 mei 2019, 16:56

Danny. schreef:
20 feb 2019, 08:27
Hello iedereen, de laatste tijd horen we niets anders dan problemen met het klimaat en de opwarming, ik ben er mij van bewust dat dit een probleem is.

Maar als ik zie dat we straks niet meer met onze wagen gaan mogen rondrijden, en zelfs nu reeds niet meer in bepaalde steden binnen mogen, en dat we straks geen houtkachels gaan mogen gebruiken, en nog tal van andere beperkingen, dan stel ik mij toch grote vragen wat dat zal helpen.

Gisteren, 19/02/2018, zag ik op TV op een Franse zender (ik heb het kanaal niet genoteerd), hoe ze in Afrika (o.a. Ghana, zie https://www.google.be/search?source=hp& ... 7fvgrJJBEw) omgaan met afval, en vooral elektronische afval die vooral uit Europa komt. Die afval, en vooral het plastiek, wordt daar gewoon in open lucht opgestookt. Welke stoffen worden daar niet gewoon de lucht in geblazen? En als het regent stroomen gewoon allerlei giftige stoffen de oceaan in.

En wij zouden in de toekomst geen "vuurtje stook" meer mogen.

Groetjes

Danny
Dat is juist het hypocriete aan gans de toestand Danny. Moesten we nu al eens beginnen met onze eigen rommel zelf te recycleren maar neen, ik koop een elektrische auto, krijg een premie om dat ik men vervuilende wegdoe, doch die gaat naar Afrika daar gewoon verder vervuilen... Is men nu zo dom of is daar zoveel geld mee gemoeid?
Weet je,je kan perfect ruzie maken en toch vrienden blijven...

Artesia
Lid geworden op: 11 feb 2004, 11:37
Locatie: ergens ten velde

22 mei 2019, 15:25

Zo te lezen kunnen velen het onderscheid tussen milieu en klimaat niet maken :roll:
Klimaatschommelingen zijn zo oud als de aarde zelf en zijn niet bestuurbaar door mensen.
Alleen de airco in huis en auto is met een knop te regelen.
Die klimaatroepers zijn handpoppen van bepaalde politieke strekkingen wiens enig doel is geld uit de zakken te halen van naieve burgers die bezorgd lijken te zijn om de elvendertig generaties na hen.