Nieuwsberichten.....

Vragen/antwoorden betreffende gezond leven en/of uw gezondheid

prego
Lid geworden op: 31 jul 2005, 22:53

16 feb 2019, 17:17

Beste mensen,

We worden dagelijks overstelpt met nieuws op T.v ,krant of internet die soms hallucinante proportie's aannemen.....😟
Schrijnende beelden van kinderen in oorlogen, of zelfs verwaarlozing hier te lande,,agressie,vervuiling enz......Moeten we dat alles weten terwijl we machteloos moeten toekijken en de verantwoordelijken niets ondernemen......?
Ik heb me gedurende mijn carrière steeds ingezet voor de kwetsbare mens en hoe ouder ik nu word hoe minder ik er nog tegen kan om met deze toestanden geconfronteerd te worden..... Hoe gaan jullie hiermee om alles te verwerken,je kan ook niet wegkijken,het wordt je soms echt opgedrongen,ook in terzake of de afspraak... ?

gigi2
Lid geworden op: 12 dec 2004, 13:45
Locatie: wilsele

09 aug 2019, 20:41

beste,
dat is waar , al de miserie blijft maar komen , we kunnen er ginder niets aan doen .
Ik kan daar ook niet naar kijken .vele geotjes
gigi2

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

10 aug 2019, 11:56

Hoe ik daar mee omga?
Ik kijk allang niet meer naar al die programma's.
Niet dat ik niet geraakt ben door de miserie van die mensen.
Maar wil ik gezond blijven dan kan ik beter niet naar het nieuws kijken en naar al die duidingsprogramma's .
Trouwens lees eens een krant van twintig, dertig jaar geleden.
Je zou denken dat je er een van vandaag leest.
Jaren geen tv gehad. Was heel rustig hier.
keken we dan al eens bij mijn moeder was het dikwijls nieuws als we aan tafel zaten.
Smakelijk een afgehakte voet in een schoen en wat verder de bijhorende arm....
Degoutant.

littlestar
Lid geworden op: 16 jan 2008, 19:42

11 aug 2019, 11:07

Ik kijk naar positieve programma's, grappige, reizen, dieren die geholpen worden, … Al dat negatieve is ook niet aan mij besteed. Er is in mijn omgeving meer dan genoeg om me zorgen over te maken en al dat geweld op tv in films, series, daar kijk ik ook niet naar. Zap maar eens vijf minuten, hoeveel moorden en vechtpartijen heb je dan gezien? Niet verwonderlijk dat veel mensen de realiteit niet kunnen onderscheiden van de filmwereld.

Groetjes
Littlestar

doggy
Lid geworden op: 08 aug 2006, 16:02

11 aug 2019, 11:32

Het was hier vroeger nog veel erger dan nu (vergeet o.a. de 2 oorlogen niet) en ook elders in de wereld. Wat er in de wereld gebeurde wisten we voordat de televisie er was niet.
Naar al die miserie zal ik nooit kijken. Als het in het nieuws komt efkes zappen. En er zijn nog films, feuilletons, quizprogramma's en andere programma's waar men kan mee lachen. Het is hier bij ons ook al genoeg geweest.
Diegenen die wel naar de miserie en het verdriet van andere mensen kijken hebben er precies plezier in en kunnen over niets anders praten. Dat zal hier bij ons in huis niet gebeuren en wij begrijpen ze zelfs niet.

wardje
Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Locatie: oostrozebeke

11 aug 2019, 11:39

Begrijp jullie reactie, maar je kan toch niet je hoofd in het zand steken en doen of er niets is gebeurd , we kunnen er niet altijd rechtstreeks iets aan veranderen maar toch, en heb er zeker mijn plezier niet in, maar maak mij er ook niet al te druk om , maar ben content als ik weet hoe het reilen en zeilen gaat , onrechtstreeks probeer je er toch een beeld van te vormen.
Maar respecteer jullie mening maar we kunnen (gelukkig maar) niet hetzelfde gedacht hebben.

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

11 aug 2019, 11:56

Helena van Troje schreef:
10 aug 2019, 11:56
Hoe ik daar mee omga?
Ik kijk allang niet meer naar al die programma's.
Niet dat ik niet geraakt ben door de miserie van die mensen.
Maar wil ik gezond blijven dan kan ik beter niet naar het nieuws kijken en naar al die duidingsprogramma's .
Trouwens lees eens een krant van twintig, dertig jaar geleden.
Je zou denken dat je er een van vandaag leest.
Jaren geen tv gehad. Was heel rustig hier.
keken we dan al eens bij mijn moeder was het dikwijls nieuws als we aan tafel zaten.
Smakelijk een afgehakte voet in een schoen en wat verder de bijhorende arm....
Degoutant.
Ik geef je volledig gelijk.

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

11 aug 2019, 17:27

Misschien wel naar zulke programma’s kijken om terug met de voetjes op de grond te komen en te beseffen hoe goed wij het hier wel hebben. Het kankeren op alles en nog wat hier ten lande zou misschien ook wat meer afnemen en ons doen beseffen dat ’de ideale wereld’ slechts een utopie is, ook voor ons landje.

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

11 aug 2019, 19:16

Hoe goed we het hier hebben, dat weet ik ook wel zonder al die gruwelijkheden te moeten aanzien.
De dag dat dat hier zo wordt dan is het nog tijd om het te ervaren.

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

11 aug 2019, 19:33

Hoe goed we het hier hebben, dat weet ik ook wel zonder al die gruwelijkheden te moeten aanzien.
Eén van de weinige dan.