Nieuw bankkaart, betalen zonder pincode

Vragen/antwoorden betreffende geld en werk.

boeffer
Lid geworden op: 07 feb 2012, 21:58
Locatie: In mijn zetel

23 feb 2019, 00:04

Vandaag van Fortis zo'n nieuw bankkaart aan gekregen. Voor kleine betalingen........versta daar weinig van, mss naast een module houden om zo te betalen.
Ik had al ergens gehoord dat 't tot 50€ gaat zo betalen. En ik maar denken dat het enkel via een een smartphone gaat. (de toekomst haalt mij in!)
W10 Wondershare Filmora Video Editor,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, de slijtageslag duurt langer dan de waarborg

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

23 feb 2019, 08:34

Jij bedoeld wss een bankkaart war zo van die gebogen lijntjes op staan, die naast een kastje moeten gehouden worden. Draadloos betalen wordt dit genoemd en gaat tot 25 eur. Als je dat niet graag hebt, kan je aan je bank vragen om die module te schrappen. Gaat het bedrag boven de 25 eur dan moet je evengoed je pincode nog invoeren. Zelf gebruik ik het niet graag ik ben eerder verknocht aan de oude manier van betalen, de kaart gewoon in de gleuf steken.

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

23 feb 2019, 11:17

Je moet er wel rekening mee houden dat als je zo'n kaart verliest, de "vinder" er verschillende keren voor € 20 mee kan gaan shoppen, :D op uw kosten 8O

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

23 feb 2019, 11:44

E.T. schreef:
23 feb 2019, 11:17
Je moet er wel rekening mee houden dat als je zo'n kaart verliest, de "vinder" er verschillende keren voor € 20 mee kan gaan shoppen, :D op uw kosten 8O
Inderdaad en wie de gewoonte heeft om geregeld zijn bankkaart te verliezen kan maar beter aan zijn bank vragen om deze module uit te schakelen.
55 Monique

23 feb 2019, 15:29

E.T. en Prima Vera

Bedankt voor informatie ( is ook uitgesloten voor mij )
Liever op de oude manier :) bankkaart ... Had al op mailbox gekregen 8O , nog niet beantwoord die mail .

boeffer
Lid geworden op: 07 feb 2012, 21:58
Locatie: In mijn zetel

23 feb 2019, 17:35

Sorry, 't is een Mastercard, de afrekening achteraf of volgende maand. (3 x gelezen)
Tenzij er een Bancontact-functie opzit rechtstreeks aan je rekening en niet telkens de onkosten van ca 10€. Staat niet vermeld(nog eens lezen).
W10 Wondershare Filmora Video Editor,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, de slijtageslag duurt langer dan de waarborg

Charlie Maru
Lid geworden op: 24 dec 2011, 17:33

23 feb 2019, 19:04

boeffer schreef:
23 feb 2019, 00:04
Vandaag van Fortis zo'n nieuw bankkaart aan gekregen........

Sorry, 't is een Mastercard,.....
Nieuwe trend bij de banken.... :?: :?:
Aan het overstappen van Visa naar Mastercard......

Bij KBC onlangs ook nieuwe Mastercard gekregen ter vervanging van Visa......
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier

nete
Lid geworden op: 30 apr 2006, 09:50
Locatie: Lochristi, België

18 jun 2019, 13:32

Waarom blijven knoeien met grootbank kredietkaarten die je moet betalen ipv er twee te kiezen die je samen tot maximaal 290 euro per jaar OPBRENGEN ?????

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

18 jun 2019, 19:34

Boeffer opgepast met die kaarten, want iemand met kwade bedoelingen kan daar aan zonder dat je het weet.
Dawrs door je handtas heen, we hebben de proef op de som genomen bij de beenhouwer...
Je koopt best een beschermend metalen hoesje ervoor.
Je hebt er daar dure en goedkope in.

dafke
Lid geworden op: 23 feb 2005, 12:43
Locatie: maaskant

20 jun 2019, 08:09

Helena van Troje schreef:
18 jun 2019, 19:34
Boeffer opgepast met die kaarten, want iemand met kwade bedoelingen kan daar aan zonder dat je het weet.
Dawrs door je handtas heen, we hebben de proef op de som genomen bij de beenhouwer...
Je koopt best een beschermend metalen hoesje ervoor.
Je hebt er daar dure en goedkope in.
Als je kwade bedoelingen hebt moet je ook een betaalterminal hebben 8O

nete
Lid geworden op: 30 apr 2006, 09:50
Locatie: Lochristi, België

20 jun 2019, 10:02

TeddyR schreef:
19 jun 2019, 12:56
nete schreef:
18 jun 2019, 13:32
Waarom blijven knoeien met grootbank kredietkaarten die je moet betalen ipv er twee te kiezen die je samen tot maximaal 290 euro per jaar OPBRENGEN ?????
Kun je daar een beetje uitleg bij geven?
Is er een bank waar ik kaarten van kan krijgen die me geld opbrengen?
Deze: https://www.beobank.be/nl/particulier/b ... onEALw_wcB

Ik heb de purperen VISA (voor online aankopen) en de witte Mastercard (voor betalingen in winkels)
Je hoeft geen zichtrekening bij Beobank te hebben.
Je krijgt bij de maandafrekening drie weken de tijd om je uitgaven te betalen (beste bewijs dat het geen foefelaars en graaiers zijn). Betaal je in stukjes terug dan rekenen ze wel interest aan, dus dat vermijd je best.
Als je bv. 1000 euro uitgegeven hebt dan moet je de daaropvolgende maand 10 euro minder betalen bij die afrekening. (bij de witte kaart krijg je bij uitgaven van boven de 100 euro wel maar 0,5% cashback).
Per kaart betaal je jaarlijks 5 euro. Na 500 euro uitgaven heb je die al terugverdiend.

Je moet natuurlijk alles in rekening brengen: sommige kredietkaarten zijn méér verzekeringskantoor dan kredietkaart, wat je navenant betaalt natuurlijk. Maar voor sommige mensen kan zo'n kaart wel interessanter zijn. Maar er zijn talloze kredietkaarten die 20 euro kosten en niks geven, dat is dus puur graaien.
Je moet natuurlijk ook van het meestal vastgeroeste vooroordeel afstand nemen dat, een bank die NIET graait, per definitie verdacht is.

En ja, er staat ook zo'n contactloos betalen teken op...

nete
Lid geworden op: 30 apr 2006, 09:50
Locatie: Lochristi, België

20 jun 2019, 17:47

TeddyR schreef:
20 jun 2019, 13:14
Je krijgt bij de maandafrekening drie weken de tijd om je uitgaven te betalen
Dat heb ik niet graag! Ik hou niet van krediet en of uitgestelde betalingen...ouderwets ,oké :wink:
Door alles altijd direct te betalen kom ik op het einde van de maand niet voor verrassingen te staan.
Natuurlijk OK, vrije keuze hé.

tuinhuis
Lid geworden op: 01 feb 2015, 09:24
Locatie: leuven

08 jul 2019, 11:27

Wij zijn ook van de oude stempel en moeten geen kredietkaart hebben : direct boter bij de vis. Ik ben totaal geen voorstander van die bankkaarten voor contactloos betalen. Tot nu toe is de bankkaart die ik meest gebruik nog niet contactloos maar ik vrees dat eens die vervangen wordt, het ook zo'n geval zal zijn voor contactloos betalen. Ik vind het een nadeel dat, als je een kaart voor contactloos betalen verliest of als die gestolen wordt, de dief/vinder meermaals aankopen tot 25 euro kan betalen op kosten van de gedupeerde. Is het zoveel moeite om de kaart in de gleuf te steken en de pincode in te tikken ? Ik hou niet van al die extra technologische veranderingen en vind nu al veel zaken te ingewikkeld voor ons. Ik heb de indruk dat mijn man en ik 'niet mee kunnen' met al die moderne toestanden.'t Is nochtans niet dat we te dom zijn om te helpen donderen.

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

08 jul 2019, 11:42

Als je bank je zo'n nieuwe kaart opstuurt met dat contactloos betalen erop, kan je deze functie laten afzetten.

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

08 jul 2019, 11:42

boeffer schreef:
23 feb 2019, 00:04
Vandaag van Fortis zo'n nieuw bankkaart aan gekregen. Voor kleine betalingen........versta daar weinig van, mss naast een module houden om zo te betalen.
Ik had al ergens gehoord dat 't tot 50€ gaat zo betalen. En ik maar denken dat het enkel via een een smartphone gaat. (de toekomst haalt mij in!)
Normaal tot 25 eur en als je het niet wenst kan je dat via je on-line gewoon blokkeren zodat die wifi niet meer werkt.