het niet afgeven van document 281.10

Vragen/antwoorden betreffende geld en werk.

janieburton
Lid geworden op: 18 jan 2009, 18:50

10 jun 2019, 00:40

Na de problemen ivm de vakantie heeft mijn partner een ander probleem.

Haar baas, die feitelijk met een andere zaak bezig is en daar meer intresse in heeft, heeft tot nu toe nog altijd het document 281.10 voor het invullen van de belastingen nog niet gegegeven.

Ze heeft dit al verscheidene malen gevraagd.

Ik kan onze belastingen niet invullen.

Wat als zij het document niet tijdig krijgt voor de datum dat de aangifte moet ingedient zijn?

Onze aangifte indienen en een bijkomende brief bijvoegen?

Ik weet dat de werkgever verplicht is om dat document te geven maar wat als hij het niet doet of te laat geeft?

Ze heeft haar loonfiche van de maand maart maar vorige vrijdag ontvangen( hij laat ze wel opmaken door het sociaal secretariaat maar laat de loonfiches niet opzenden naar zijn werknemers). Moet de loonfiche niet gegeven worden binnen een bepaalde tijdspanne na het einde van de maand

Moet men voor alles naar de vakbond gaan bij een kleine zelfstandige?

wanton
Lid geworden op: 22 feb 2006, 18:51
Locatie: HEIST , bij-den-Berg

11 jun 2019, 17:19

Neem zelf rechtstreeks contact met het sociaal secretariaat. Het gaat om persoonlijke gegevens, die moeten meegedeeld worden.
Als je inlogt bij Taks on web, kan je het document opvragen onder de hoofding ' mijn documenten'. Hij zal het waarschijnlijk al wel afgeleverd hebben bij de fiscus.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

janieburton
Lid geworden op: 18 jan 2009, 18:50

29 jun 2020, 21:21

Dit jaar weer prijs.

Werkgever van mijn partner heeft weer geen document 281.10 afgegeven.

Seppe123
Lid geworden op: 05 jan 2015, 10:53

29 jun 2020, 21:57

Als je de belastingen aangeeft op tax on web staan er al veel gegevens ingevuld, ook inkomsten. Dan heb je dat formulier niet nodig. De belastingen weten beter dan jij wat je verdient. Kijk eens bij je belastingsbrief van 2020 bij myfin.

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

30 jun 2020, 11:44

Ben je zeker dat je partner niet in 't zwart aan 't werk is?
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet