Vervroegd gepensioneerd en nog op zoek naar een job

Vragen/antwoorden betreffende geld en werk.

valeriaan
Lid geworden op: 26 jul 2013, 12:41
Locatie: Itterbeek

26 sep 2018, 14:57

Ik ben 61 jaar en met vervroegd pensioen gegaan sedert 1/5/18. Aanvankelijk dacht ik dat dit het beste was gezien de stressjob die ik deed. Een mogelijkheid om minder te werken zat er toen niet in. Nu 5 maand later zou ik graag nog een 2-tal dagen/week werken zoals toegekend door de pensioendienst i.v.m. het begrensd inkomen. Zelf een job zoeken is niet zo evident aangezien het beperkt bedrag dat je mag bijverdienen en niet overschrijden en het aantal dagen dat je kan werken. Nu heb ik contact opgenomen met de VDAB. Zij hebben mij voorgesteld om mij een link door te sturen waardoor ik mijn cv kan publiceren, jobs via mail op maat krijg en ook zal uitgenodigd worden op termijn voor een gesprek. Heeft iemand hier reeds ervaring mee? Laat de VDAB je als gepensioneerde vrij om in te gaan op vacatures of is er een bepaalde activering voorzien waarbij je als gepensioneerde moet ingaan op hun vacatures en hun uitnodigingen? Alvast bedankt voor de reacties.

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

26 sep 2018, 18:08

MOETEN is er alleen voor SWT-ers  8O

nete
Lid geworden op: 30 apr 2006, 09:50
Locatie: Lochristi, België

16 jan 2019, 14:11

Ik zou proberen te "ontstressen" en van de jaren die me nog resten te genieten.
Ieder zijn keuze natuurlijk.

wardje
Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Locatie: oostrozebeke

16 jan 2019, 14:21

valeriaan;

nete heeft gelijk, maar wat de reden is ( hoeft niemand te weten) waarom je nog wat wil werken , maar als het is om dat je je dagen niet kan opvullen is vrijwilligerswerk een goed idee (bvb in een verzorgingstehuis ze hebben daar altijd volk te kort en de vriendschap dat je van de hoogbejaarden terugkrijgt is niet te betalen , of zoek je een hobby er zijn wel genoeg initiatieven ( okra), zeg maar zoiets.

Charlie Maru
Lid geworden op: 24 dec 2011, 17:33

16 jan 2019, 17:36

Ben ook op vervroegd pensioen gegaan, weliswaar na bijna 45 jaren dienst.
Mijn bijdrage aan de gemeenschap is dus ruimschoots geleverd.
Voor de rest heb ik hier nog genoeg werk liggen tot mijn 104 jaar. Ik begin wanneer ik wil en goesting heb en om te stoppen van 't zelfde laken een broek.

Hoe je het draait of keert, als je gaat werken voor een verloning, al is het maar één of twee dagen op de week, het zal op één of andere manier toch altijd stress met zich mee brengen.

hoshinkido
Lid geworden op: 01 mar 2006, 11:28
Locatie: HOOG EN HEEL DROOG en zonder bubbels ,bubbels genoeg

29 jan 2019, 12:16

Charlie Maru schreef:Ben ook op vervroegd pensioen gegaan, weliswaar na bijna 45 jaren dienst.
Mijn bijdrage aan de gemeenschap is dus ruimschoots geleverd.
Voor de rest heb ik hier nog genoeg werk liggen tot mijn 104 jaar. Ik begin wanneer ik wil en goesting heb en om te stoppen van 't zelfde laken een broek.

Hoe je het draait of keert, als je gaat werken voor een verloning, al is het maar één of twee dagen op de week, het zal op één of andere manier toch altijd stress met zich mee brengen.


volledig mee eens.
heb ook bijna 45 jaar gewerkt,   zware arbeid verricht.
en nu ga ik er van genieten,ik hoef geen job meer.
ik maak mij nuttig ,bij oudere mensen zonder verloning!
medion akoya P32010 (MD34140) AMD RYZEN
DDR4 - 8GB ram 1TB harde schijf +256 SSD
telenet fiber . bitdefender plus ( EDGE )

lea***
Lid geworden op: 09 nov 2017, 20:54

29 jan 2019, 16:50

61 jaar is nog erg jong om al te gaan zitten niksen.

Binnen 10 jaar ben je nog maar 71 en dan heb je u misschien al 10 jaar stierlijk verveeld.

Ik zou de wens om nog enkele dagen per week wat te gaan werken zeker proberen waar te maken.

Rust roest!!

V4-lover
Lid geworden op: 03 mar 2013, 12:19

14 mar 2019, 11:24

lea*** schreef:
29 jan 2019, 16:50
61 jaar is nog erg jong om al te gaan zitten niksen.

Binnen 10 jaar ben je nog maar 71 .


Rust roest!!
En een jaar later kan jen doodvallen op verlof zoals mijn vader.
Snok en de keet af

lea***
Lid geworden op: 09 nov 2017, 20:54

15 mar 2019, 11:32

Dat kan inderdaad ook gebeuren.

Jockey
Lid geworden op: 08 dec 2009, 23:19
Locatie: Wuustwezel

07 mei 2019, 15:54

V4-lover schreef:
14 mar 2019, 11:24
lea*** schreef:
29 jan 2019, 16:50
61 jaar is nog erg jong om al te gaan zitten niksen.

Binnen 10 jaar ben je nog maar 71 .


Rust roest!!
En een jaar later kan jen doodvallen op verlof zoals mijn vader.
Tja, dat is zeer erg voor U en Uw naasten, maar Uw vader is in deze wel de gelukkige. Vraag maar aan mensen die een kankerbehandeling achter de rug hebben, of verlamd in hun bed liggen na een beroerte, of die krom lopen van de artrose. Dit is zéker niet cynisch bedoeld hé V4-lover, ikzelf heb men moeder op haar 55ste en men vader op zijn 64ste afgegeven... Ik begrijp topicsteller helemaal doch zou in zijn plaats inderdaad meer ontspanningsgericht mijn tijd invullen. B.v. in een petanque club gaan...
Weet je,je kan perfect ruzie maken en toch vrienden blijven...