foto's verplaatsen mt windows 8

Kunst is als liefde en voor een liefde wil ik getuigen. (Marijke de Goey - 1947)

hihi
Lid geworden op: 03 okt 2006, 14:41
Locatie: Deurne

13 jan 2014, 16:33

Beste,
Ik werk met windows 8 en heb een probleem met het verplaatsen van foto's in dezelfde map.
Vroeger met windows xp selekteerde ik de foto met de linker muis en sleepte die naar de plaats waar ik ze graag had en liet de muis los;
Nu met windows 8 wil ik hetzelfde doen maar dat lukt me niet, ik krijg zelfs een ikoontje dat het niet gaat, en ook geen vertikaal lijntje op de plaats waar ik de foto wil plaatsen.
Als ik de foto met de rechter muis selekteer en verplaats krijg ik geen ikoontje dat het verkeerd is maar wanneer ik de muis loslaat vraag men of ik het wil kopiëren maar niet verplaatsen.
Kan iemand mij helpen, ik zou graag foto's die op een verkeerde plaats in de map staan verplaatsen.
Dank bij voorbaat.
hihi

Danny.
Lid geworden op: 15 mei 2003, 21:42
Locatie: Vlaams Brabant

13 jan 2014, 16:39

In één en dezelfde map ?
Dat heeft toch geen zin, en dat zal toch ook niet gelukt zijn met XP.

Of bedoel je iets anders?

Groetjes

Danny
Windows 11 Home 64-bit, Ram 8GB, Medion Akoya E23403 All-In-One, Microsoft Defender

hihi
Lid geworden op: 03 okt 2006, 14:41
Locatie: Deurne

13 jan 2014, 16:51

ik heb verschillende foto's tijdens mijn reis genomen.
Nu heb ik van een medereiziger foto's toegezonden gekregen en wil die foto's tussen mijn foto's plaatsen.
Ik heb die foto's van de mail gekopieërd naar afbeeldingen en in de map ,van de reis geplaatst.
Daar de reeks geselecteerd is op datum wil ik graag die foto's ertussen plaatsen en dat lukt me niet.

jean55
Lid geworden op: 26 aug 2011, 10:21
Locatie: De mooie Voorkempen

13 jan 2014, 18:07

hihi ; U kan ze nummeren met 1-2-3-enz.
Of U kan voor de datum ze nummeren met (1) dus het cijfer
tussen haakjes enz.
Ik probeer alle dagen een zonnetje te zijn , maar ??

janneke dust2
Lid geworden op: 15 jan 2006, 16:31
Locatie: Antwerpen LO

13 jan 2014, 18:42

Als ge de foto's sorteert op de datum dat de foto gemaakt is dan moeten de foto's ook op de juiste chronologische plaats komen in uw lijst.
Als dit niet het geval is dan stond het uur op dat fototoestel niet juist of de tijd is later verandert.
Ik geef mijn foto's altijd een naam in volgend formaat :
jjjjmmdd-hhmm-<korte beschijving>-volgnummer
Dan kan je die foto files ook sorteren op naam en staan ze toch in de juiste volgorde.
Er bestaan verschillende programma's waarmee je die foto's in groep kan herbenoemen en het volgnummer laten oplopen. Jaar maand dag en uur haalt het programma uit de foto zelf.
Acer Nitro N50-600 ,Win11-64b,i7-3GHz,16GB RAM,500GB SSD,1TB HDD
Laptop HP pavilion, win11 64bit, 16GB RAM, SSD 512GB
Firefox, Microsoft Outlook 2019

lordbizarre
Lid geworden op: 11 nov 2014, 09:10
Locatie: wange

11 nov 2014, 09:39

tja , allemaal goed en wel , maar desalnietemin zou ik toch graag weten of het écht onmogelijk is om in W8 in een map een digpic/foto te verplaatsen door te verschuiven , zoals dit zonder probleem , en constant , gebruikt werd door mij , in XP .
Daar ik meer dan 47000 pic's "beheer" en deze overgezet heb naar m'n laptop W8 is het praktisch onmogelijk om die allemaal opnieuw te gaan nummeren/labelen om een zelf gewenste volgorde te bekomen...?...
voorbeeld : van elke gitaar in m'n verzameling heb ik verschillende standaard pic's waarvan steeds één "icon" als eerste kwam . Nu staan ze , weliswaar dezelfde benaming bijeen , maar hopeloos ondereen....
Zijn er eventueel andere/betere mogelijkheden ( en even gemakkelijk als in XP ) om dit naar mijn zin te catalogeren (ben maar een "bleu" op gebied van PC)
p.s. datum en...en...vind ik onnodig op een pic-label daar dit zowieso via eigenschappen kan bekeken worden
p.s. dit probleem stelt zich ook met de pic's van mijn stripverhalen ; vinylplaten ; radio's ; etc...
lordbizarre's electric guitar and amp museum

janneke dust2
Lid geworden op: 15 jan 2006, 16:31
Locatie: Antwerpen LO

11 nov 2014, 16:38

Op uw W8 pc gebruikt ge waarschijnlijk de Windows verkenner voor uw foto's maar onder XP werkt de Windows verkenner op juist dezelfde manier als onder W8.
Ik heb dus het vermoeden dat ge een ander programma gebruikte op uw XP pc. Je zal dus moeten uitzoeken of dit programma ook beschikbaar is voor W8 en dat programma dan installeren.
Acer Nitro N50-600 ,Win11-64b,i7-3GHz,16GB RAM,500GB SSD,1TB HDD
Laptop HP pavilion, win11 64bit, 16GB RAM, SSD 512GB
Firefox, Microsoft Outlook 2019
Gast

18 nov 2014, 01:18

ik denk dat hier weer het klassieke misverstand speelt tussen MAP en BESTAND
Als je bestanden (foto's) naar een map brengt, zullen ze normaal op naam worden opgeslagen, dus niet zoals jij wil. Sorteer ze op datum, selecteer ze allemaal, en geef de laatste (binst dat ze gesorteerd zijn) een andere naam: dan wordt dit 'nieuwe naam (1).jpg', de volgende 'niewe naam(2).jpg' Dan blijven ze zo gesorteerd staan. Anders gaan ze toch steeds terug naar de oorspronkelijke naam

hviaene
Lid geworden op: 05 apr 2004, 17:46
Locatie: Merksem

18 nov 2014, 10:58

Met Irfanview kun je hele blokken foto's in één klap hernoemen. Alleen heb ik nog nooit bekeken of die ook op Win 8 draait, maar ik kan me niet inbeelden dat het niet zo zou zijn.

hjb
Lid geworden op: 08 sep 2004, 14:45
Locatie: o.vl.

18 nov 2014, 14:33

Irfanview draait probleemloos onder win8
acer x3470, amd a6, 6Ram, Radeon hd graphics 2.2Hz, win10 64bits, Firefox, Windows Defender