per ongeluk foto's verwijderd PICASA

Kunst is als liefde en voor een liefde wil ik getuigen. (Marijke de Goey - 1947)

Ivette
Lid geworden op: 24 nov 2005, 17:36
Locatie: gits

20 jul 2014, 12:00

Betreft : mappen verwijderd uit PICASA
Ik ben nogal in paniek, ik moet gisteren per vergissing 2 mappen 2014 en 2014 Reisjes verwijderd uit Picasa. Ik dacht dat ze nog in Mijn Afbeeldingen zouden zitten maar ook niet. In de prullenbak staat er wel: gisteren 19 juli 2014 gewijzigd.

Zou het mogelijk zijn om die mappen met foto's toch nog terug te vinden?
Hopelijk vind ik ze toch nog terug
Hartelijk dank, vriendelijke groeten
Ivette

Danny.
Lid geworden op: 15 mei 2003, 21:42
Locatie: Vlaams Brabant

20 jul 2014, 12:25

Ivette, verwijderd met het mappenbeheer van Picasa?

Geen paniek, dan staan ze nog op jouw PC, in Picasa worden geen fotootjes van je HD verwijderd, enkel het "adres" waar die te vinden zijn op jouw HD wordt gewist, niet de foto zelf :wink:

Groetjes

Danny
Windows 11 Home 64-bit, Ram 8GB, Medion Akoya E23403 All-In-One, Microsoft Defender

Ivette
Lid geworden op: 24 nov 2005, 17:36
Locatie: gits

20 jul 2014, 13:10

Bedankt Danny, voor uw snelle reactie.
Kan je me ook meedelen waar ik ze kan terugvinden en hoe ik ze moet terugzetten?

Ik ben zo ontgoocheld dat ik al besloten had om geen foto's meer te nemen alhoewel ik graag fotografeer en ze altijd zogvuldig in mappen opberg.
Gewoonlijk brand ik dan een CD maar gezien die laatste zo recent zijn heb ik dit nu nog niet gedaan dus spijtig natuurlijk
Ivette

Danny.
Lid geworden op: 15 mei 2003, 21:42
Locatie: Vlaams Brabant

20 jul 2014, 15:04

Ivette, in Picasa kan je instellen waar hij mag/moet gaan zoeken waar er fotootjes te vinden zijn, dit kan je bereiken in het openingsscherm van Picasa via Extra - Mappenbeheer, daar krijg je volgend venster te zien
Afbeelding
Daar zie je links alle mappen die ter beschikking zijn, en rechts waar Picasa eventueel moet gaan zoeken en er rekening mee houden.
Je kiest links de map, en rechts wat Picasa met deze map moet doen.

Je kan ook eventueel via Extra - en Opties, aangeven met welke bestanden Picasa moet rekening houden, normaal alle JPEG bestanden, maar je kan er ook andere aanvinken.

En nogmaals Ivette, verwijderen uit Picasa (de rode X), is aan Picasa zeggen dat hij daar geen rekening moet mee houden, anders gezegd "dat zijn uw zaken niet, moei je daar niet mee" :wink: , maar die fotootjes blijven in de verschillende mappen staan.

Groetjes en succes

Danny
Windows 11 Home 64-bit, Ram 8GB, Medion Akoya E23403 All-In-One, Microsoft Defender

Ivette
Lid geworden op: 24 nov 2005, 17:36
Locatie: gits

20 jul 2014, 18:22

Bedankt Danny,
Ik ben naar mappenbeheer gegaan maar die verwijderde mappen kan ik niet terug aanvinken want ze staan er niet tussen!
Ook niet bij Mijn Afbeeldingen waar de mappen uit Picasa nochtans altijd staan. Dat verwondert me als ik bij Bestand VERWIJDEREN UIT PICASA per ongeluk gedaan heb dat ze niet meer in Mijn Afbeeldingen staan.
Als ze verwijderd zijn uit Picasa, raar dat ze ook niet in de Prullenbak zitten.
Ik vrees dat ik ze niet meer terug kan halen!
Ivette

paullamb
Lid geworden op: 07 jun 2005, 00:03
Locatie: Lommel

20 jul 2014, 18:40

Inderdaad straf dat er in de prullenbak ook niets meer staat.

Als Danny spreekt van " mijn afbeeldingen" dan gaat u toch kijken met de verkenner in uw c schijf.?

Heeft u al eens via " zoeken" en dan de naam van het bestand ( als u het nog kent) ingeven?

Verder bestaat er een programma " Recuva" dat in staat is om foto's terug te halen ( maar geen garantie) het is gratis . Zoek via Google, maar niet downloaden langs Softonic.

Danny.
Lid geworden op: 15 mei 2003, 21:42
Locatie: Vlaams Brabant

21 jul 2014, 08:55

Ivette, ik herhaal hier nogmaals dat in het programma Picasa geen enkele fotootjes te vinden zijn, geen enkele ...

Als je Picasa opstart, dan gaat hij normaal op zoek naar alles wat op een beeld lijkt, en dat op volgend scherm te zien is, dit is via Extra - Opties te bereiken
Afbeelding
Van de gevonden beelden neemt Picasa in een bestand nota van waar deze fotootjes te vinden zijn (een soort notaboekje), maar laat voor de rest die fotootjes staan waar ze staan.

Je laat weten dat je die zo gezegde verwijderde mappen niet kan vinden in Picasa, maar hoe ben je daar zo zeker van, plaats eens een screenshot van wat Picasa je laat zien als je via Extra - Mappenbeheer op je scherm krijgt.

Een tip misschien, in dat scherm Extra - Mappenbeheer laat eens alle harde schijven die op jouw PC te vinden zijn door Picasa "besnuffelen" achter alles wat op een beeld gelijkt, je kan daar niets verkeerds mee doen, Picasa komt aan de originelen niet aan ...

Het merendeel van mijn fotootjes staan op een uitwendige HD die je in volgend screenshot NIET kan zien omdat deze niet aangesloten is, en dus wordt deze in Picasa ook niet aangegeven
Afbeelding
Ik schakel nu die uitwendige HD in, en Picasa die voordien in zijn mappenbeheer had staan dat hij daar rekening moest mee houden, heeft gezien dat de uitwendige HD opnieuw beschikbaar is
Afbeelding
Als ik nu op dat driehoekje klik, dan zie ik alle mappen die op die uitwendige HD staan
Afbeelding
Je kunt ook zien dat Picasa naar fotootjes gaat zoeken in mappen waar normaal geen fotootjes staan, zoals in de mappen "documenten", maar ik heb Picasa de opdracht gegeven de ganse HD te besnuffelen, zo kan je eventueel ook verloren gewaande fotootjes terug vinden, daarom mijn tip van alle harde schijven op jouw PC te laten besnuffelen :wink:

Groetjes en succes

Danny
Windows 11 Home 64-bit, Ram 8GB, Medion Akoya E23403 All-In-One, Microsoft Defender

hviaene
Lid geworden op: 05 apr 2004, 17:46
Locatie: Merksem

21 jul 2014, 09:13

Ivette schreef:Bedankt Danny,
Ik ben naar mappenbeheer gegaan maar die verwijderde mappen kan ik niet terug aanvinken want ze staan er niet tussen!
Ook niet bij Mijn Afbeeldingen waar de mappen uit Picasa nochtans altijd staan. Dat verwondert me als ik bij Bestand VERWIJDEREN UIT PICASA per ongeluk gedaan heb dat ze niet meer in Mijn Afbeeldingen staan.
Als ze verwijderd zijn uit Picasa, raar dat ze ook niet in de Prullenbak zitten.
Ik vrees dat ik ze niet meer terug kan halen!
Je kan nog altijd proberen je foto's terug te halen met het programma Recuva (te halen bij http://www.piriform.com

Danny.
Lid geworden op: 15 mei 2003, 21:42
Locatie: Vlaams Brabant

21 jul 2014, 09:23

Volgens Ivette zijn die bestanden enkel uit Picasa verdwenen, ze staan dus nog steeds op de HD, en Recuva of wat dan ook hoeft hier niet ingeschakeld te worden ...
Windows 11 Home 64-bit, Ram 8GB, Medion Akoya E23403 All-In-One, Microsoft Defender

paullamb
Lid geworden op: 07 jun 2005, 00:03
Locatie: Lommel

21 jul 2014, 09:48

Ik meen toch ook te lezen dat de foto's niet meer in " mijn afbeeldingen" van de harde schijf staan. Vandaar dat ik ook Recuva aanbeveel.

Maar ze schrijft ook dat ze niet in prullenbak zitten. Hopelijk staan ze nog ergens anders, want Recuva is is niet altijd HET wondermiddel.

Danny.
Lid geworden op: 15 mei 2003, 21:42
Locatie: Vlaams Brabant

21 jul 2014, 10:26

Eventjes wachten op het antwoord van Ivette wat ze nu juist wil zeggen met "verwijderen uit Picasa", wat niet hetzelfde is als verwijderen van de HD.

In het laatste geval moet die inderdaad terug te vinden zijn in de prullenmand, en zo eenvoudig te recupereren, of indien de computer zo ingesteld is dat hij die prullenmand moet ledigen bij afsluiten van de computer dan kan Recuva ingeschakeld worden.
Windows 11 Home 64-bit, Ram 8GB, Medion Akoya E23403 All-In-One, Microsoft Defender

zigi
Lid geworden op: 10 mar 2004, 17:28
Locatie: Wuustwezel

21 jul 2014, 10:28

Ivette,

Staan die foto's niet meer op het geheugenkaartje van je fototoestel?
Indien niet, ken je de naam van het bestand nog? Zoiets als img_0075, tenzij je de naam veranderd hebt.
Dat moet je dan intikken in het zoekvak (klikken op start en in het onderste vak de bestandsnaam intikken)
Als je de naam niet meer kent kan je ook een deel van de naam intikken en zoeken tussen de resultaten.

Succes

Ivette
Lid geworden op: 24 nov 2005, 17:36
Locatie: gits

21 jul 2014, 16:13

Hallo allemaal,

Het "ongeluk" is zo gebeurd:op zaterdag 19 juli om 10u.25 dacht ik: zoveel mappen in Picasa waarvan de meeste al op een CD gebrand zijn, ik zou er best enkele van die oude verwijderen. Ik heb gelukkig alleen de bovenste 2 gedaan: op bestand geklikt dan op verwijderen uit Picasa .
Hoe het komt dat die laatste 2 mappen van 2014 ook verdwenen zijn weet ik niet, ben wel absoluut zeker dat ik die 2 mappen niet aangeklikt heb.

's anderendaags wilde ik aan mijn buurvrouw enkele leuke foto's tonen en vond ze niet terug,noch in Picasa noch in Mijn Afbeeldingen waar ze zeker in stonden, noch in de Prullenbak.

Mijn zoon is vandaag thuisgekomen, zal uw raadgevingen dan volgen hopelijk vindt hij de verdwenen foto's terug.

Intussen ben ik wat gekalmeerd. De foto's van mijn reis naar Zwitserland in April zal ik niet kunnen recupereren maar vele andere kan ik opvragen bij mijn kinderen.
Bedankt, Zigi, ik had de foto's van mijn reis naar Friesland nog niet verwijderd van mijn fotoapparaat dus als die mappen niet teruggevonden worden kan ik ook deze recupereren!

Allemaal heel erg bedankt, ik hou jullie op de hoogte!
Ivette

Danny.
Lid geworden op: 15 mei 2003, 21:42
Locatie: Vlaams Brabant

21 jul 2014, 18:38

Ivette, je hebt in tegenstelling tot wat je in jouw eerste melding liet verstaan, niets uit Picasa verwijderd, maar gewoon van de harde schijf verwijderd, wat natuurlijk helemaal iets anders is.

Maar dan heb je toch ook nog moeten antwoorden op de vraag of jij daar zeker van was.

Hier zal dus Recuva misschien een en ander kunnen recupereren.

Groetjes en succes

Danny
Windows 11 Home 64-bit, Ram 8GB, Medion Akoya E23403 All-In-One, Microsoft Defender

Ivette
Lid geworden op: 24 nov 2005, 17:36
Locatie: gits

25 jul 2014, 19:15

Sorry dat ik me een paar dagen niet gemeld heb!
Ik heb natuurlijk al veel naar mijn verdwenen foto's gezocht want die 2 mappen zal ik wel niet meer terugzien.
Ik weet intussen half en half wat ik verkeerd gedaan heb : bij Map heb ik op verwijderen uit Picasa inplaats van op VERWIJDEREN te klikken want dan verdwijnen ze enkel in de Prullenmand.
Toch ben ik nog altijd zeker dat ik enkel 2 oude mappen die toch op CD gebrand werden heb weggeklikt, alleszins geen 2 mappen uit 2014
Het is me nog altijd een raadsel hoe die verdwenen zijn en waar ze naartoe zijn.
Toch ga ik er geen kwaad hoofd meer in maken. Dank zij de tip van Raaike heb ik er hier uit ons Oasehoekje enkele kunnen recupereren,van mijn reis naar Friesland stonden ze nog op mijn camera. In de prullenbak heb ik er ook teruggevonden. Natuurlijk veel werk!
Ik heb nu aan medereiigers in Zwitserland gevraagd om me enkele foto's terug door te mailen, hopelijk doen ze het

Bedankt voor uw hulp, Groetjes
Ivette