Eenvoudig fototoestel

Kunst is als liefde en voor een liefde wil ik getuigen. (Marijke de Goey - 1947)

Jetteke
Lid geworden op: 08 dec 2005, 11:02
Locatie: Oost-Vlaanderen

12 feb 2018, 15:11

Een vraagje. De zoon van mijn vriendin gaat met een groepje op citytrip naar Barcelona en zou graag foto's nemen. De jongen is anders-valide en rolstoelgebruiker. Nu zoeken ze een fototoestel, eenvoudig te bedienen (misschien wat grotere knoppen) en liefst niet al te prijzig. Zijn I-phone laten ze hem liever niet gebruiken omdat die gemakkelijk uit zijn handen kan getrokken worden. Weet iemand af van het bestaan van dergelijk toestel, eventueel eentje die aangeraden wordt aan senioren ? Tips worden met dank aanvaard.

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

12 feb 2018, 16:04

denk dat je dat best bij de simpele toestellen zoekt
bv. canon ixus 185/nikon coolpix a10/lumix dmc-ft30
enz.

Jetteke
Lid geworden op: 08 dec 2005, 11:02
Locatie: Oost-Vlaanderen

13 feb 2018, 09:26

Bedankt voor je reactie Verhaegen.
Fijne motoriek lukt niet zo goed bij de jongen, dus een toestel waar ge aan een wieltje moet draaien of zo is minder geschikt.
Ik denk dat ze best naar een winkel gaan en daar eens navragen wat de mogelijkheden zijn. Ziet er niet direct naar uit dat er zo'n toestelletjes bestaan (als bv een gsm voor senioren met maar een paar functies en grote drukknoppen.)
Vriendelijke groeten,
Jetteke

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

13 feb 2018, 10:09

de toestellen die ik zei zijn basistoestellen
die werken zonder aan knopjes te draaien hoor
induwen om hem op te zetten , en induwen om een foto te maken
en de rest is allemaal automatisch

hetgeen jij beschrijft kan je vinden bij kinder fototoestellen , maar meestal is het dan rommel