Plaatsen foto op Seniorennet

Kunst is als liefde en voor een liefde wil ik getuigen. (Marijke de Goey - 1947)

Danny.
Lid geworden op: 15 mei 2003, 21:42
Locatie: Vlaams Brabant

13 mar 2019, 21:42

Hello beste medewerker, bedankt voor deze verduidelijking.

Ik heb volgende testen gedaan nadat ik vastgesteld had dat het beeld om 180° gedraaid te zien was op Seniorennet.

Dat beeld met PhotoFilter om 180° laten draaien met het gedacht dat het dan door Seniorennet ook om 180° zou gedraaid worden, en dat gebeurde niet.

Na het lezen van uw uitleg heb ik volgende test gedaan, het omgedraaide beeld nogmaals om 180° laten draaien, en ook opslaan, wel dan is die in EXIF informatie ook te niet gedaan, het beeld staat nu wel degelijk recht.

Bij het eerste om 180° draaien van het beeld, en dit op Seniorennet te plaatsen werd het daar juist behandeld, t.t.z. het omgedraaide beeld zonder meer te plaatsen.

Als oplossing is het wel omslachtig, doch het werkt.

Groetjes

Danny
Windows 11 Home 64-bit, Ram 8GB, Medion Akoya E23403 All-In-One, Microsoft Defender

Danny.
Lid geworden op: 15 mei 2003, 21:42
Locatie: Vlaams Brabant

14 mar 2019, 06:53

Ik heb dar nog een beetje nagedacht en misschien is dit een te eenvoudige oplossing.

Toen ik het beeld, komende van mijn iPhone, op Seniorennet wou plaatsen zag ik dat mijn beeld onderste boven stond.

Mijn boeren verstand zei mij, wel draai het beeld zelf om en stuur dit opnieuw op.

Het resultaat was dat wat op Seniorennet te zien was, opnieuw een op zijn kop staand beeld te zien was.

Nu begrijp ik dat als ik een iPhone beeld omdraai, die Exif informatie die aangeeft dat het beeld moet gedraaid worden door het te bewerken met bijvoorbeeld PhotoFilter, dat dan ook die Exif informatie verdwenen is.

Dit is ook de reden waarom, bij mijn poging een op zijn kop staand beeld naar Seniorennet te zenden, ook op zijn kop weergegeven werd, waarschijnlijk heeft Seniorennet zich toen wel de vraag gesteld waarom iemand een op zijn kop staand beeld wil laten zien …

Is de oplossing dan niet dat Seniorennet ieder ontvangen beeld tweemaal 180° draait?

In een beeld komende van een iPhone is die in Exif info verdwenen, en staat het dus recht, ook in een beeld komende van een PC zal er niets gebeurd zijn daar tweemaal gedraaid.

Misschien is deze mogelijkheid niet op Seniorennet niet mogelijk, maar ik dacht maar …

Groetjes

Danny
Windows 11 Home 64-bit, Ram 8GB, Medion Akoya E23403 All-In-One, Microsoft Defender

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

14 mar 2019, 09:43

locatie gegevens uitschakelen op die apple
dan heb je het ook niet
dan zet die geen exif op de foto (waardoor het komt )

of als je de foto wil doorsturen de exif verwijderen , gaat simpel
en voor apple zullen der ook wél apjes zijn die dergelijks kunnen (exif verwijderen op simpele manier)

Paul Siemons
Lid geworden op: 03 feb 2004, 21:22

14 mar 2019, 12:17

Eventjes terzijde: waarom moet het plaatsen van een foto zo "omslachtig" zijn .. ik weet het het zijn maar een paar muisklikken.... maar zou het niet veel gemakkelijker zijn dat men een foto gewoon kan "plakken" in je bericht?

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

14 mar 2019, 14:23

nog gemakkelijker dan :
uploaden , bladeren , verstuur ?

Afbeelding

SenNet Medewerker
Lid geworden op: 25 mar 2009, 12:07

14 mar 2019, 14:26

Snel eens voor gekeken om dat toe te laten, probeer het maar eens ;) (geen garantie dat dit blijft aangezien de afbeeldingen nu op andere manier worden verwerkt, attachment ipv afbeelding)

Danny.
Lid geworden op: 15 mei 2003, 21:42
Locatie: Vlaams Brabant

14 mar 2019, 16:05

Hellokes en bedankt iedereen voor de gegeven tips.

Ik gebruik dus mijn iPhone om te fotograferen, en als ik een of andere foto op Seniorennet wil plaatsen dan verstuur ik deze naar mijn mailadres, en haal ik die foto dus op mijn PC binnen.

Ter info, voor het plaatsen van een foto maak ik gebruik van wat Verhaegen daar omschrijft.

Er staat heel wat informatie in die EXIF, en die uitschakelen op de iPhone, daar zou men misschien later spijt van hebben.

Ik liet het reeds verstaan, ik gebruik PhotoFilter voor mijn foto's te bewerken, wel daar staat een mogelijkheid dat bestand al dan niet met die EXIF info te bewaren, dus met of zonder die informatie.

Afbeelding

Als ik dan mijn foto laat opslaan zonder die EXIF info, dan werkt het ook, en staat die foto niet meer op zijn kop.

Groetjes

Danny
Windows 11 Home 64-bit, Ram 8GB, Medion Akoya E23403 All-In-One, Microsoft Defender

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

14 mar 2019, 16:47

gewoon ergens kopieren en dan plakken
gaat niet hoor


afbeelding.png
afbeelding.png (143.27 KiB) 5083 keer bekeken

behalve als de afbeelding hier op sennet staat en men ze daar kopieert en dan plakt
dat gaat wél zoals men ziet

Paul Siemons
Lid geworden op: 03 feb 2004, 21:22

14 mar 2019, 18:34

verhaegen schreef:
14 mar 2019, 14:23
nog gemakkelijker dan :
uploaden , bladeren , verstuur ?

Afbeelding
Gewoon foto kopieren en in het bericht plakken zou toch moeten kunnen?

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

14 mar 2019, 19:54

neen
zo simpel ligt dat niet

SenNet Medewerker
Lid geworden op: 25 mar 2009, 12:07

14 mar 2019, 20:02

zou met alle afbeeldingen moeten werken: dit is eerste hit op google waar ik copy/paste heb gedaan:
image.png
image.png (211.15 KiB) 5061 keer bekeken
maar zal later eens kijken of dit effectief wel voor iedereen kan of dat misschien de rechten nog niet goed staan voor gewone gebruikers
verhaegen schreef:
14 mar 2019, 19:54
neen
zo simpel ligt dat niet
simpel inderdaad niet, maar wel mogelijk met nieuwe browsers

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

14 mar 2019, 20:14

als ge dat adres hier plakt gaat dat , maar qua veiligheid is dat discutabel

Danny.
Lid geworden op: 15 mei 2003, 21:42
Locatie: Vlaams Brabant

14 mar 2019, 20:15

Ik zie dat de foto van Verhaegen alsook van medewerker PNG bestanden zijn, lukt dat ook met JPG

Groetjes

Danny
Windows 11 Home 64-bit, Ram 8GB, Medion Akoya E23403 All-In-One, Microsoft Defender

maior domus
Lid geworden op: 25 jul 2014, 00:06

15 mar 2019, 08:54

SenNet Medewerker schreef:
14 mar 2019, 20:02
zou met alle afbeeldingen moeten werken: dit is eerste hit op google waar ik copy/paste heb gedaan:
. . .
Even terzijde: goed oppassen met (foto's van) Getty Images.
Want Getty dat zijn echte smeerlappen.
Als ze op het net ontdekken (en daar zijn ze actief naar op zoek) dat je een fotootje van hen hebt gebruikt, dan krijg je een gepeperde rekening of een proces aan je broek.
Ik kan het u vertellen want ik heb het voorgehad.
Zij leven van gepikte fotootjes, hoe klein of hoe onbenullig ook.
Natuurlijk zijn ze in hun recht, maar moreel is het beneden alle peil.

http://www.copyrightinfringement.org.uk
Ondank is 's werelds loon

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

15 mar 2019, 09:39

jpg en png of jpeg is eigenlijk hetzelfde
alleen is png een oud fotoformaat dat in de vergetelheid geraakt is , en dan indertijd door microsoft opgekocht is
en ge kent microsoft hé , die duwen dat der willens nillens ................
maar het blijft dus eender jpg of png of jpeg

png zou dezelfde scherpte hebben als de originele (wat ik sterk betwijfel)
en de bestanden zijn een tikje groter dan jpg
op het net gaat ge geen verschil zien , bij vergrotingen wél
maar als het om vergrotingen gaat neemt men andere formaten als tiff ,psd , raw enz.