Restaurantbespreking .

Er is geen oprechter liefde dan de liefde voor lekker eten (George Bernard Shaw - 1854)

petrol
Lid geworden op: 29 jan 2018, 08:06

23 nov 2018, 16:20

denlowie schreef:Waarom alles op één hoop gooien ???

Er zijn twee manieren om uit eten te gaan !

1/ uiteten gaan als een  show spectakel, zeer versierde borden en andere liflafjes, maar een stukje vlees als een postzegel !


2/uiteten gaan voor te eten, en dan moet je in geen sterren of andere poespas gaan, maar in een steak house of een goed visrestaurant, en die vind men overal !
Een stukje vlees als een postzegel.
 Dat is iets voor u dan.
Alhoewel dat ge voor ne steak ook al ferm moet lammeren.

https://de-veehandel.be/

MyriamC
Lid geworden op: 07 jan 2006, 18:13
Locatie: Noorderkempen

23 nov 2018, 16:25

petrol schreef:
https://de-veehandel.be/
Wel zeer lekker vlees in De Veehandel!! Of bij Bistecca in Zandhoven.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

24 nov 2018, 10:28

Is die Bistecca niet een tijdelijke vervangplaats voor een ander restaurant?

MyriamC
Lid geworden op: 07 jan 2006, 18:13
Locatie: Noorderkempen

24 nov 2018, 12:36

Heet nu blijkbaar IL Forno en is een pop-up. Ben er al even niet meer geweest. Jammer want hun tomahawk was om duimen en vingers af te likken.

petrol
Lid geworden op: 29 jan 2018, 08:06

25 nov 2018, 12:25

Ik ben gisteravond naar het  frituurke geweest.Is eens wat anders dan op restaurant.
En ik moet beamen,het viel goed mee.

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

25 nov 2018, 12:49

petrol schreef:Ik ben gisteravond naar het  frituurke geweest.Is eens wat anders dan op restaurant.
En ik moet beamen,het viel goed mee.
Als het smaakt maakt het toch niet uit waar je gaat eten? Een broodje of een pak friet kan smaken, net zo goed als een chinees. Voor mij is het het belangrijkste dat het lekker is. En als het niet lekker is, hoe goedkoop het ook is, dan maak ik zonde van het geld dat je uitgeeft. Of dat nu 50 eur is of 20 eur of 150 eur. Is het niet  goed is het altijd te veel betaald. 

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

25 nov 2018, 16:16

Dat klopt natuurlijk, Prima Vera, maar je zult het wel met me eens zijn dat 80% van de frituren hetzelfde materiaal leveren. Ze kopen bijna allemaal hun sauzen aan bij dezelfde groothandel en hun aardappelen komen ook van een zelfde handelaar.

In een restaurant is het altijd een andere kok die de menu's uittekent. De verschillen kunnen daar groot zijn. Wanneer verschillende mensen lovend zijn over restaurant A, dan is de kans groot  dat men daar 'spelregels' hanteert die voor veel mensen op hoog niveau staan. Bovendien speelt in een restaurant ook de snelheid van bediening, de vriendelijkheid van het personeel en hun vakbekwaamheid (uitleg over de gerechten en dranken) een rol. Bij 'frituur den berenpoot'  of bij McDo is dat veel minder het geval.

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

25 nov 2018, 16:45

Ja hoor Wil je hebt overschot van gelijk. Frituur is hier een uitzondering. Enkel in geval van nood. De sauzen raken ze aan mij niet kwijt en hoogstens een vleeskroket of zo'n visbrochette. En en Mc Do totaal niet. Ik lust geen hamburgers.

MyriamC
Lid geworden op: 07 jan 2006, 18:13
Locatie: Noorderkempen

19 feb 2019, 16:07

MyriamC schreef:
27 okt 2018, 18:56
Il Divino di Milano in Gooreind-Wuustwezel
Eigenaar/chef is helaas vorige week overleden op 46-jarige leeftijd.

maior domus
Lid geworden op: 25 jul 2014, 00:06

01 mar 2019, 22:07

Prima Vera schreef:
25 nov 2018, 12:49
Voor mij is het het belangrijkste dat het lekker is.
Niet helemaal akkoord.
Want heel wat lekkere dingen zijn ongezond.
Voor mij moet het een combinatie zijn van lekker, liefst verse ingrediënten en als het kan gezond.
Maar ook geen blad sla natuurlijk.

Doet me denken aan de vader die met de kids uit eten gaat en hen vraagt "wat willen jullie? Een broodje-gezond of een broodje-lekker?"
Ondank is 's werelds loon

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

01 mar 2019, 22:12

Tja Maior domus jij kent mij totaal niet hé!

Lekker hoeft niet ongezond te zijn maar kan gewoon gezond zijn én lekker. Kwestie van smaak en van kunnen kiezen én je verstand te gebruiken.

Laat ons stellen dat als ik lekker wil eten zeker niet naar een frituur ga gaan.

denlowie
Lid geworden op: 10 mei 2004, 18:05
Locatie: gent

02 mar 2019, 09:08

Prima Vera schreef:
01 mar 2019, 22:12

Laat ons stellen dat als ik lekker wil eten zeker niet naar een frituur ga gaan.
Dit kan op tijd ook eens lekker zijn .
Ik ga elke maand op woensdag eens op frituur.
Elke woensdagavond is het bij mij fast food avond.
1 week frituur
2de week pizza
3de week pitta
4de week een grootwarenhuis restaurant zoals de lunch garden.

Elke maandag is het een chinees elke week een andere
Elke dinsdag altijd naar Knokke, naar een restaurant er zijn er veel dus veel keus
Elke woensdag dus fast food
Elke donderdag een Griek, in Terneuzen of ergens in Oost Vlaanderen.
Elke vrijdag thuis wat we lekker vinden en niet op restaurant kunnen eten, en sesoen gebonden .
Elke zaterdag een midden klasse restaurant
Elke zondag middag ook een midden tot een beter restaurant

En de week is om en terug beginnen .
Ervaring is als een tandenstoker, niemand wil de jouwe gebruiken. (R.Dorgeles)

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

02 mar 2019, 09:29

Ja Lowie maar ik ben nu niet bepaald voor frieten (zo 1 keertje op de 2 a 3 weken is genoeg voor mij en dan nog liefst zelf gebakken) maar waar ik ook niet bepaald van hou zijn de frituurproducten zoals curryworst en bouletten en consoorten. Trouwens de frituren zijn ook niet meer wat ze vroeger waren. Er is hier in de geburen maar 1 degelijke frituur meer waar je iets kan gaan eten en dan meer dan een boulet bv mosselen of zo. Voor stoofvlees of vol au vent moet je ook niet meer in een frituur zijn, de tijd dat die dat zelf maakten is al lang voorbij.


Pizzeria is maar eens af en toe als ik zin heb in een pizza, die wordt nog altijd het allerbeste in een pizzaoven gebakken. Schoenmaker blijf bij je leest is hier van toepassing. Zelf pizza bakken thuis gaat nooit echt goed omdat je oven daar niet op afgesteld is. Voor spaghetti en lasagne hoef ik echt niet naar een resto te gaan, dat kan ik dan weer beter zelf maken.

Als wij gaan eten is het voor iets dat ik thuis niet maak, voor biefstuk friet bv daar geef ik geen centen meer aan.

Sushi dat gaan wij uit eten, daar begin ik zelf niet aan (aangezien dat slecht is voor diabeten is dat maar 1 of 2 keertjes op een jaar).

Chinees is bij ons bijna wekelijks. Niet zo goed als een degelijke chinees.

En als je een degelijke resto of brasserie hebt, kan je vrij gezond eten kiezen. Maar als je oogkleppen ophebt zoals maior domus schijnbaar opheeft, dan is het moeilijk natuurlijk.

maior domus
Lid geworden op: 25 jul 2014, 00:06

02 mar 2019, 09:54

Prima Vera schreef:
02 mar 2019, 09:29
Maar als je oogkleppen ophebt zoals maior domus schijnbaar opheeft, dan is het moeilijk natuurlijk.
Jij bent precies wel snel in je rapen gescheten, Vera.
Waaruit maak jij op dat ik oogkleppen heb?
Bedankt hoor.
Prima Vera schreef:
01 mar 2019, 22:12
Tja Maior domus jij kent mij totaal niet hé!
aandacht te kort misschien? :wink:
Ondank is 's werelds loon

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

02 mar 2019, 10:02

maior domus schreef:
02 mar 2019, 09:54
Prima Vera schreef:
02 mar 2019, 09:29
Maar als je oogkleppen ophebt zoals maior domus schijnbaar opheeft, dan is het moeilijk natuurlijk.
Jij bent precies wel snel in je rapen gescheten, Vera.
Waaruit maak jij op dat ik oogkleppen heb?
Bedankt hoor.
Prima Vera schreef:
01 mar 2019, 22:12
Tja Maior domus jij kent mij totaal niet hé!
aandacht te kort misschien? :wink:

Ik refereerde gewoon naar jouw vorig antwoord. En het is niet omdat ik repliek geef dat ik daarom rap in mijn rapen gescheten ben. Zeker niet. Maar jij geeft aan dat ik niet zou weten wat gezond is en dat is allerminst waar. Gezond én lekker kunnen voor mij gerust synoniemen zijn ook al is het restaurant eten. Misschien dat je eens wat meer op resto zou moeten gaan én eens goed de menu's doornemen.
En aandacht te kort? 't Is hier geen datingsite dus nee ik zoek zeker geen aandacht. Gelukkig getrouwd.