microgolfoven Whirpool

Er is geen oprechter liefde dan de liefde voor lekker eten (George Bernard Shaw - 1854)

bennie
Lid geworden op: 26 dec 2004, 18:56
Locatie: Geel

16 okt 2017, 16:39

Hallo,ik heb een microgolfoven Whirpool Jet Cuisine JQ278.Hoe moet ik in godsnaam een diepvriespizza krokant uit de oven laten komen????

HELP!!!!

denlowie
Lid geworden op: 10 mei 2004, 18:05
Locatie: gent

16 okt 2017, 21:39

Krokant ?

Dit kan niet met zo een oven!

Daar heb je minstens een pizza steen voor nodig, of een oven met zeer hoge temperaturen en die zijn er niet zoveel !

De beste pizza word in een hout oven gebakken op een temp van rond de 400°C, de vloer van zo een oven is zeer warm en dit is bijna met de elketriek niet te krijgen.


Dit wil niet zegen dat er geen goede pizza kan gebakken worden met een gewone oven, maar minder krokant
Ervaring is als een tandenstoker, niemand wil de jouwe gebruiken. (R.Dorgeles)

pastoor
Lid geworden op: 19 mar 2005, 21:55
Locatie: Hoeselt, White House

18 jan 2018, 16:39

Ook in het internet staat: microgolfoven Whirlpool Jet Cuisine JQ278.


Dat moet "microgolf Whirlpool Jet Cuisine JQ278" zonder het woord oven zijn, want er zit geen oven in.
Dat is foute reclame.

Want microgolfoven = microgolf PLUS ingebouwde oven ( elektrisch oven, die bijvoorbeeld tot 250° Celsius kan verwarmen).  
Sudoku, wijntjes proeven, genieten.

boeffer
Lid geworden op: 07 feb 2012, 21:58
Locatie: In mijn zetel

20 apr 2018, 22:48

We hebben al zeer lang een crispplaat. Dan heb je die stand microwave en grill boven, maar Whirlpool heeft een stand crisp dacht ik

Whirlpool Crisp
W10 Wondershare Filmora Video Editor,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, de slijtageslag duurt langer dan de waarborg

wardje
Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Locatie: oostrozebeke

21 apr 2018, 06:11

Bennie;

Dat ZOU volgens de handleiding toch moeten lukken.
Met de handmatige crisp deze wordt toch gebruikt voor het opwarmen en bereiden van pizza's en andere deegwaren en het bakken van spek en eieren, worstjes, hamburgers. Breng een dunne olielaag aan op de crispplaat met een borstel De belangrijkste eigenschap van deze functie is het tegelijkertijd bruinen van de bovenkant en de onderkant van het voedsel.
Er wordt wel aan geraden de oven en crispplaat VOOR te verwarmen.
Sla er uw handleiding maar eens op na.


Smakelijk :)


Zie hier de handleiding voor het geval je hem niet meer hebt:

https://www.gebruikershandleiding.com/W ... 93814.html

denlowie
Lid geworden op: 10 mei 2004, 18:05
Locatie: gent

21 apr 2018, 14:09

Als je een krokante pizza wil ga naar een pizza bakker die heeft een oven van +/- 325°C en als het met hout gestookt is zelfs van 380°C en meer.

En als je hem krokant wil die kunnen dit met zo een oven, thuis met die ovens zo als men zegt hete lucht of een combi micro dat je pizza kan in bakken vergeet dit !!

Heb er zo twee van de ikea 450€ per stuk, zeer goed voor te bakken maar geen krokante pizza's zoals ik dit gewent ben bij de turk met hout !
Ervaring is als een tandenstoker, niemand wil de jouwe gebruiken. (R.Dorgeles)

flupke2
Lid geworden op: 09 jan 2005, 16:51
Locatie: naast mijn buur

21 apr 2018, 17:36

wij gebruiken al jaren een microgolf van whirlpool
Onze diepvriespizza maken we zoals al aangehaald op de manuele stand "crisp" .
En de pizzabodem is dan krokant, maar kan natuurlijk niet echt concurreren met een verse pizza die je bij een echte pizzabakker haalt.
Maar dat is voor alle "kant en klare" diepvriesgerechten zo. Echt vers gemaakt smaakt altijd beter , tenminste als de persoon die moet "koken" het verschil tussen zout en peper kent ( bij manier van spreken) :)

mira
Moderator SeniorenNet
Lid geworden op: 15 aug 2004, 18:22
Locatie: Het Vlakke Land bij de Noordzee

06 mei 2018, 21:15

TeddyR, ik heb de link aangepast
Eenvoudig te doen op volgende manier :

klik in tekstvlak op volgend symbooltje :

Afbeelding

dit kadertje invullen en klikken op Save :
 Afbeelding

MichelN
Lid geworden op: 16 nov 2008, 17:44
Locatie: Groot-Leuven

07 mei 2018, 11:35

denlowie schreef:En als je hem krokant wil die kunnen dit met zo een oven, thuis met die ovens zo als men zegt hete lucht of een combi micro dat je pizza kan in bakken vergeet dit !!
Heb er zo twee van de ikea 450€ per stuk, zeer goed voor te bakken maar geen krokante pizza's zoals ik dit gewent ben bij de turk met hout !
Toch niet, Lowie, ik ben geen professionele pizzabakker, verre van, maar de mijne zijn altijd krokant in een traditionele heteluchtoven. Vermoedelijk zijn er een paar oorzaken van slappe pizza, doorgaans te veel vocht van rauwe groenten (tomaten, alleen het vruchtvlees gebruiken!) of saus en verder oven niet lang genoeg voorverwarmd.
Altijd op de maximumstand voorverwarmen en hetelucht uitschakelen als je de pizza in de oven schuift, anders wordt de hete lucht gewoon naar buiten geblazen. Het deeg echt dun uitrollen, iets dikker aan de randen.
Ik gebruik zelfgemaakt deeg in een ronde ovenschaal met gaatjes die je eerst insmeert met goede olijfolie, ook het deeg aan de bovenkant eer je begint te beleggen en de passata (ook zelfgemaakt, kan je makkelijk bewaren) aanbrengt.
Eens de pizza in de oven zit temperatuur na een paar minuten verlagen naar +/- 180°, klaar na een minuut of tien/twaalf afhankelijk van de dikte van het beleg.
Trouwens de meeste van die pizzeria's gebruiken diepgevroren bodems aangeleverd door derden, het zou dus best kunnen dat in dat deeg middelen verwerkt zitten die de krokantheid bevorderen, net zoals dat bij gewone bakkers het geval is.

wardje
Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Locatie: oostrozebeke

07 mei 2018, 12:01

Er zijn 3 zaken belangrijk voor het bakken van een pizza.
Gebruik een dunne lap pizzadeeg.
Overdrijf niet met het beleg en vermijd producten die veel vocht bevatten.
Bak ze op een zo hoog mogelijke temperatuur.
Helaas halen huishoudovens vaak maar 250°C.
300°C of meer is ideaal.
Het gebruik van een hete pizzasteen kan alvast helpen.
Smakelijk :)

MichelN
Lid geworden op: 16 nov 2008, 17:44
Locatie: Groot-Leuven

07 mei 2018, 16:22

wardje schreef:Er zijn 3 zaken belangrijk voor het bakken van een pizza.
Gebruik een dunne lap pizzadeeg.
Overdrijf niet met het beleg en vermijd producten die veel vocht bevatten.
Precies wat ik in vorig bericht ook al zei.
Bak ze op een zo hoog mogelijke temperatuur.
Helaas halen huishoudovens vaak maar 250°C.
300°C of meer is ideaal.
Het gebruik van een hete pizzasteen kan alvast helpen.
Smakelijk :)
Wel, die 250° (om voor te verwarmen) volstaat ruimschoots - er is geen enkele klassieke oven die hogere temperaturen haalt, wie dan nog komt zeggen dat je daarmee geen krokante pizza kunt bakken dwaalt of, eerder nog, gelooft alles wat op internetsites als evangelie staat aangeprezen.
Er is maar één manier om erachter te komen en dat is zelf proberen en niet opgeven na een mislukte poging.
Nog dit: zo'n pizzasteen wordt nooit warmer dan je oventemperatuur, ook niet als die al twee uur ligt op te warmen, qua kosten voor je pizza kan je er dan beter eentje bestellen bij Pizzahut en consorten.
Ik heb er zelf eentje in huis van 40mm die ik alleen maar in de zomer op de BBQ gebruik, hout kost mij niks, vandaar.

denlowie
Lid geworden op: 10 mei 2004, 18:05
Locatie: gent

07 mei 2018, 17:05

Voor een pizza ga ik hier geen discussie beginnen.

Het verschil is net het zelfde als een Frankfurt worstje en een knakworst!!! , alle beide zo goed als het zelfde vlees en vet, enkel de % water of ijs is het dubbel, bij de knakworst

Als je een Frankfurt worstje breekt dan scheurt het worstje, en bij een knakworst zegt het Knack.

Als je een pizza uit den houtoven of een oven tot 370°C breekt dan knakt de deeg, een pizza uit een gewone oven 280°C als je deze breekt dan scheurt de deeg !
Ervaring is als een tandenstoker, niemand wil de jouwe gebruiken. (R.Dorgeles)

boeffer
Lid geworden op: 07 feb 2012, 21:58
Locatie: In mijn zetel

09 mei 2018, 14:24

Ik dacht toch dat er ovens waren die zich reinigen en tot 500 °C gaan, evtl te gebruiken als opwarming. Zwart kan hij mss ook worden.
W10 Wondershare Filmora Video Editor,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, de slijtageslag duurt langer dan de waarborg

denlowie
Lid geworden op: 10 mei 2004, 18:05
Locatie: gent

09 mei 2018, 16:20

boeffer schreef:Ik dacht toch dat er ovens waren die zich reinigen en tot 500 °C gaan, evtl te gebruiken als opwarming. Zwart kan hij mss ook worden.
U heeft het misschien over een oven waar men metalen in smelten ?

En goed en perfecte houtoven voor gebruik van voedingsmiddelen die gaat tot +/- 450°C

De ovens in de bakkerijen en in de speciale keukens bv pizza zaken, die gaan max 375°C en men kan een zeer goede pizza bakken op deze temperatuur, maar een hout oven is het beste voor een pizza te bakken ook de smaak is totaal anders dan in een elektrische oven.

Zelfs brood is veel beter in een houtoven!

Maar ovens voor de huishoudkeukens max. 280°C en sommige maar 240°C

Je kan ook geen ei koken op 60° ook niet al laat je dit 1 week in het water liggen.

Eiwit heeft aan 63°C voldoende om te stollen, helaas is dat onvoldoende voor de dooier.

Het eigeel gaat pas stollen bij 68°C.
Ervaring is als een tandenstoker, niemand wil de jouwe gebruiken. (R.Dorgeles)