Van water met ijs kikker ik van op

Er is geen oprechter liefde dan de liefde voor lekker eten (George Bernard Shaw - 1854)

boeffer
Lid geworden op: 07 feb 2012, 21:58
Locatie: In mijn zetel

07 aug 2018, 14:41

Er was eens een dame en zei tegen mij toen ik ijskoude opgeklopte room aan 't eten was'  daar kikker je van op'. Wat die daarmee bedoelde ?
Enfin, nu drink ik water met ijsblokjes 1 liter en daar kikker ik ook van op. Je voelt je beter, terug meer energie.  Cola met ijs daar slaap ik niet van.
Gewoon water heeft dat effect niet. Een fabeltje ?
W10 Wondershare Filmora Video Editor,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, de slijtageslag duurt langer dan de waarborg

denlowie
Lid geworden op: 10 mei 2004, 18:05
Locatie: gent

07 aug 2018, 20:51

Ik kikker het best op van Richard met ijsblokjes ! :lol:
Ervaring is als een tandenstoker, niemand wil de jouwe gebruiken. (R.Dorgeles)

MichelN
Lid geworden op: 16 nov 2008, 17:44
Locatie: Groot-Leuven

08 aug 2018, 10:14

denlowie schreef:Ik kikker het best op van Richard met ijsblokjes ! :lol:
Un Ricard, sinon rien! :)
Al veel merken geprobeerd, maar het blijft een favoriet.
Afbeelding

Paca
Lid geworden op: 28 sep 2006, 01:58
Locatie: Suzhou

09 aug 2018, 13:30

Ben akkoord met de toegemeten weldaden van "pastis" (Ricard of de zovele andere merken). 
Zelf noem ik het altijd "une anisette" ... zelfs een Koerdische vriend op bezoek wist onmiddellijk wat het was na zijn terugkeer uit Irak waar hij zijn werk (Iraaks reisagentschap) kwijtgeraakt was omdat een paar vrouwelijke collega's hem verraden hadden omdat ze (samen!!!) een paar alcoholische drinks in de bar van een Qatarees hotel tot zich genomen hadden.
Heb hem de Franse uitdrukking "cherchez la femme!" uitgelegd, hij kende die uitdrukking niet alhoewel ie Nederlands, Frans, Engels, Russisch (moeder is van Moskou) en Koerdisch spreekt.

Mijn eigenste probleem met pastis is dat ik er moeilijk mee kan stoppen eens begonnen.
Ook ik heb mijn zwakheden  :D... en heb er zoveel meer volgens "de Chef".

Paca
Lid geworden op: 28 sep 2006, 01:58
Locatie: Suzhou

09 aug 2018, 13:32

Ben akkoord met de toegemeten weldaden van "pastis" (Ricard of de zovele andere merken). 
Zelf noem ik het altijd "une anisette" ... zelfs een Koerdische vriend op bezoek wist onmiddellijk wat het was na zijn terugkeer uit Irak waar hij zijn werk (Iraaks reisagentschap) kwijtgeraakt was omdat een paar vrouwelijke collega's hem verraden hadden omdat ze (samen!!!) een paar alcoholische drinks in de bar van een Qatarees hotel tot zich genomen hadden.
Heb hem de Franse uitdrukking "cherchez la femme!" uitgelegd, hij kende die uitdrukking niet alhoewel ie Nederlands, Frans, Engels, Russisch (moeder is van Moskou) en Koerdisch spreekt.

Mijn eigenste probleem met pastis is dat ik er moeilijk mee kan stoppen eens begonnen.
Ook ik heb mijn zwakheden  :D... en heb er nog zoveel meer volgens "de Chef"  :wink: