Dragonsaus

Er is geen oprechter liefde dan de liefde voor lekker eten (George Bernard Shaw - 1854)

DannyVandeVelde
Lid geworden op: 07 aug 2017, 19:30
Locatie: Eeklo

01 feb 2019, 11:14

Hoy daar weet er iemand of men een overschot van verse dragonsaus kan invriezen? zou zonde zijn om de overschot weg te gooien.
Deze ingrienten  gebruik ik
  • Dragon – 2 el (verse, fijngehakt)
  • Room – 2 dl
  • Fond – 2 dl (tip 1)
  • Dragonazijn of citroensap (tip 2)
  • Olijfolie
  • Zwarte peper (versgemalen)
  • Zeezout
Macbook air
OS X El Capitan

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

01 feb 2019, 11:50

normaal gezien moet dat zeker lukken. Eens je het terug ontdooit kan het zijn dat je er een drupje melk terug aan moet toevoegen om een mooie consistentie terug te bekomen.  Ik zou het alleszins doen.
Alleen gebruik je bij deze saus normaal gezien geen olijfolie, ik zou eerder gaan   een neutrale olie zoals arachide.  

DannyVandeVelde
Lid geworden op: 07 aug 2017, 19:30
Locatie: Eeklo

01 feb 2019, 12:59

Prima Vera schreef:normaal gezien moet dat zeker lukken. Eens je het terug ontdooit kan het zijn dat je er een drupje melk terug aan moet toevoegen om een mooie consistentie terug te bekomen.  Ik zou het alleszins doen.
Alleen gebruik je bij deze saus normaal gezien geen olijfolie, ik zou eerder gaan   een neutrale olie zoals arachide.  
Olijfolie was enkel om de kippenblokjes mee aan te bakken, dit eten we met buisjes pasta en de saus natuurlijk alles te samen mengen zeer lekker hoor met eventueel wa geraspte kaas.
Macbook air
OS X El Capitan

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

01 feb 2019, 13:28

DannyVandeVelde schreef:
Prima Vera schreef:normaal gezien moet dat zeker lukken. Eens je het terug ontdooit kan het zijn dat je er een drupje melk terug aan moet toevoegen om een mooie consistentie terug te bekomen.  Ik zou het alleszins doen.
Alleen gebruik je bij deze saus normaal gezien geen olijfolie, ik zou eerder gaan   een neutrale olie zoals arachide.  
Olijfolie was enkel om de kippenblokjes mee aan te bakken, dit eten we met buisjes pasta en de saus natuurlijk alles te samen mengen zeer lekker hoor met eventueel wa geraspte kaas.
oké! geen probleem dan.

denlowie
Lid geworden op: 10 mei 2004, 18:05
Locatie: gent

01 feb 2019, 19:40

alle sausen op basis van ,water, melk, room, bouillon kan je altijd invriezen.

Sauzen op basis van  Olie of gesmolten boter , deze kan men niet invriezen zodat ze mooi en legaal zijn na ontdooien .
Ervaring is als een tandenstoker, niemand wil de jouwe gebruiken. (R.Dorgeles)

DannyVandeVelde
Lid geworden op: 07 aug 2017, 19:30
Locatie: Eeklo

02 feb 2019, 10:24

denlowie schreef:alle sausen op basis van ,water, melk, room, bouillon kan je altijd invriezen.

Sauzen op basis van  Olie of gesmolten boter , deze kan men niet invriezen zodat ze mooi en legaal zijn na ontdooien .
Bedankt om dit even te laten weten, weer wa bij geleerd
Macbook air
OS X El Capitan