HENGELEN

Overige discussies/vragen over vrije tijd en hobby's die niet bij de andere forums horen.

keno
Lid geworden op: 19 mar 2005, 23:22
Locatie: nieuw Hennigsdorf bij Berlijn Duitsland

17 jan 2010, 09:28

Hallo sportvissers.Ik heb een vraag over de Maas in vlaams limburg.Ik woon in Berlijn ,ben elke zomer voor ca 2 maanden in Limburg en heb tot nu altijd in de Maas in Holland gevist,zou echter liever in Limburg aan de Maas vissen,liefst op,snoekbaars. Wie kan me een paar plaatsen noemen waar de maas tamelijk diep en niet te veel stroming heeft,Bedankt op voorhand,en wie tips over Nederland in de Maas wil kan ik er wel een paar goede geven Ben nieuwsgierig wie mij kan helpen Keno
hou van de natuur,en maak graag plezier

kareldekort
Lid geworden op: 21 dec 2005, 15:00
Locatie: mol

21 feb 2010, 12:00

Ben blij dat de rubriek terug is maar heb een vraag ik wil aan hengelwedstrijden gaan mee doen op vijvers waar alleen met maden +casters + mais mag gevoederd worden als er iemand is die mij een goed product kan opgeven om de maden aantrekkelijker te maken laat dan maar eens iets weten alvast hartelijk dank daarvoor een fervent geworden visser.

voorn
Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Locatie: Antwerpen

27 feb 2010, 19:54

Er is tegenwoordig in de winkel zoveel produkten dat ge er helemaal tuureluurs van wordt.
Een wedstrijd zonder voer is in de eerste plaats technisch.
Er is een groot verschil van aasaanbieding bij het gebruik van maden t.o.v casters.
De bezetting van het water speelt ook een rol. Zeker bij karper.
Simpel gezegd voor maden. Voeren met kleine of grote? Wat er op.
Ik durf in de start van het seizoen look of bergamot gebruiken. Wordt het warmer gaan we meer naar het zoete. Veel gebruikt is coconut,cuberdon bv.
Casters worden meestal bewerkt met fruitconcentratie's (strawberry,annanas,banaan) en cuberdon.
Een veel gebruikte truc tegenwoordig bij casters is het verdunnen van de smaakmaker met 1/3° arachide olie....geeft een speciaal effect.
Toch zijn er nog altijd vissers die puur natuur vissen en tegen elk geurtje of smaakje zijn. Volgens hun vangen deze produkten alleen vissers.
Van groter belang is de start en de regelmaat.

SUPERZOET
Lid geworden op: 28 okt 2007, 17:57
Locatie: Wachtebeke

28 feb 2010, 11:43

Hoi,
Bij bezoek aan een opendeurdag l.l., vroeg ik een simpel feedervoeder, die persoon gaf veel uitleg en bij een bezoek gisteren bij een andere winkelier, waar ook opendeur was keurde een andere feedervisser dat volledig af,
nu mijn vraag, hoe moet ik het BC-pellets gebruiken in het feedervoeder
en is het wel goed dat ik BC gebruik in het voeder?

Mvg SUPERZOET.

voorn
Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Locatie: Antwerpen

28 feb 2010, 18:29

Ik dacht dat daar speciale voerkorven voor bestaan. Steeds afdekken met grondvoer.
BC zelf kun je zeker gebruiken Bio-Mix bestaat er grotendeels uit.

Ik hou het altijd simpel. Jaren VdE zilver gebruikt met bruine chapelure.
Eerst de chapelure sterk bevochtigen en dan het voer toevoegen tot gewenste kleefbaarheid.
Dan enkele jaren overgeschakeld op het gele gevaar van Fish-Mix en Nu gem korrel met Wonder Yellow.

ebo
Lid geworden op: 27 okt 2004, 18:15
Locatie: Temse

12 mar 2010, 14:26

voorn schreef:Gisteren kwam de visleverancier voorn leveren op de vijver van de club.
Hij melde dat in Nederland het brasembestand flink achteruit gaat zodat binnen enkele jaren voor een alternatief dient gezorgd.
De reden is onbekend en moeilijk aan te tonen.
Sommigen denken aan te veel comsumptie van de hengelverenigingen.
Anderen denken dan weer aan verspreiding over de verbeterde waters.
Sommigen wijzen zelfs naar een te grote verbetering van de waterkwaliteit die het leven in de bodem verstoort.
Feit is het in elk geval dat zelfs het palingbestand achteruit boert met verschillende maatregelen op het vissen op paling tot gevolg. En de snoekbaars behoort ook al tot de in gevaar zijnde vissoort.

We zullen al maar wat sterke stokjes achter de hand houden om te karperen :wink:
Intussen wens ik nog een succesvol 2010 aan de hengelaars.
Die Hollanders toch hé.

Ik vis al ong. 30 jaar in Nederland,aangesloten bij "De Ruischvoorn" in Tilburg.
20 jaar geleden heb ik de broodvissers bezig gezien in het Hollands diep en Haringvliet,met vissersschepen en bijhorende netten sleepten ze daar de brasem en (grote) voonrs af.
De brasem ging voor een prikje naar de (domme) Belgen.
Nu zeggen dat het brasembestand achteruit gaat en de reden onbekend is,dat vind ik redelijk hypocriet.
Het is waar dat de waterkwaliteit in Nederland ook verbeterd,het water wordt m.a.w. helderder,maar wie heeft er nu iets tegen proper water???
Bij helder water komt er meer snoek en moet de snoekbaars verkassen,de laatste moet het nu eenmaal hebben van troebel water.
Dat is, volgens mij althans, de reden dat de Schelde mettertijd een uitstekend snoekbaarswater kan worden.Een getijden rivier die veel zand verplaatst,dus nooit helder water.
Over de snoekbaars:
Toen ik in Nederland begon te vissen was het helemaal geen kunst om als kantvissen snoekbaars te vangen.Met de jaren heb ik dat serieus weten verminderen.
Oorzaak,volgens mijn persoonlijke mening:
Niet de man achter de hengel,maar de broodvissers met hun aalfuiken.
Vroeger was het:"Paling voor het beroep,schubvis voor de hengelsport"
Is al lang verleden tijd,elke snoekbaars die in de fuik komt gaat direct richting restaurant.
Op t´ogenblik is het beter snoekbaarzen in o.a de Antwerpse dokken dan in Nederland.
Ik weet niet hoe het met de bootvisser is??

Van mij mag het nu wel warmer worden.....toch;
Doe wat ge gaarne doet....als het mogelijk is.

Charelke B
Lid geworden op: 03 dec 2008, 21:05
Locatie: HAM

16 apr 2010, 16:11

Wordt er nog gevist hier?

groetjes
Charelke B
nog een goeie dag verder,salukes

voorn
Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Locatie: Antwerpen

16 apr 2010, 18:23

Het seizoen is maar net begonnen en de watertemp nog koud...dus weinig of niets te melden.
Tevens heb ik nog niets vernomen van iets nieuws onder de zon.
Of ja toch Tuurkens Wonder is te koop bij Geersverdelers.
Alleen zet de tendens zich voort te vissen op kanaal en vijver met donker tot zwart voer. Iets waar ikzelf als één van de eersten in mijn clubs met begon.

voorn
Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Locatie: Antwerpen

13 mei 2010, 10:35

De laatste tijd klagen vissers over het stropen op openbare- en zelfs privéwaters door Oostblokkers.
Die er een bijverdienste van maken roofvis, paling en karper wezg te vangen en te verkopen.
Hierbij wordt fysiek geweld niet geschuwd.
Volgend debat werd gehouden in het Vlaams parlement.
http://www.vlaamsparlement.be/Proteus5/ ... ?id=590472

ebo
Lid geworden op: 27 okt 2004, 18:15
Locatie: Temse

26 mei 2010, 17:11

voorn schreef:De laatste tijd klagen vissers over het stropen op openbare- en zelfs privéwaters door Oostblokkers.
Die er een bijverdienste van maken roofvis, paling en karper wezg te vangen en te verkopen.
Hierbij wordt fysiek geweld niet geschuwd.
Volgend debat werd gehouden in het Vlaams parlement.
http://www.vlaamsparlement.be/Proteus5/ ... ?id=590472
Ja voorn,dat is juist.
Het zijn voornamelijk Polen die o.a in de Antwerpse dokken alles doodslaan wat ze vangen.
Wat denkt ge van het volgende.
Verleden week zaten 3 vissers op de kop van de sluis van de Waaslandhaven te vissen,dus in de Schelde.
Bij een contrôle van de garde waren ze zg in overtreding(gesloten tijd???)
en hun meteriaal werd in beslag genomen.Of dat zo maar kan,daar heb ik mijn twijfels over.
Het probleem van de oostblokkers kwam ook ter sprake,één van de vissers wou zelfs met de garde naar een plaats rijden waar ze (zonder vergunning)
aan het vissen waren.(melkader-Kallo).
Nu komt het:
Ze weten het,maar ze zijn er bang van,we kunnen er toch niets aan doen is den uitleg.Vind ik eigenlijk niet kunnen
Doe wat ge gaarne doet....als het mogelijk is.

het loze vissertje
Lid geworden op: 15 nov 2005, 16:44

26 mei 2010, 20:45

,,,
Laatst gewijzigd door het loze vissertje op 09 jun 2010, 17:20, 3 keer totaal gewijzigd.

voorn
Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Locatie: Antwerpen

28 mei 2010, 10:54

Informatie gehaald bij leden van de club die op de kanalen vissen.

Het kanaal is deels toegangkelijk voor auto's.
De strook die zij gebruiken is vanaf het monument in Nieuwpoort en is ongeveer 1.5km lang toegangkelijk.
Redelijke bezetting.
Moet wel opmerken dat deze kerels trainen voor de competitie ; en dus verre gebruiken.
Tevens als ge met kemp gaat vissen is het toch wenselijk meerdere dagen achter elkaar op dezelfde plek te gaan; om een stekje aan te leggen.Maar ge kunt altijd proberen.

het loze vissertje
Lid geworden op: 15 nov 2005, 16:44

28 mei 2010, 20:47

,,,

het loze vissertje
Lid geworden op: 15 nov 2005, 16:44

09 jun 2010, 17:20

het loze vissertje schreef:,,,

het loze vissertje
Lid geworden op: 15 nov 2005, 16:44

09 jun 2010, 17:21

het loze vissertje schreef:,,,