HENGELEN

Overige discussies/vragen over vrije tijd en hobby's die niet bij de andere forums horen.

Poeki
Lid geworden op: 02 okt 2005, 09:57
Locatie: Berchem (Antw.)

04 nov 2009, 16:44

Betreft straatnamen in de dokken van Antwerpen.Het is inderdaad zo Voorn,dat er weinig straatnamen zijn in de dokken van Antwerpen,maar,als ik op mijn gps bv. invoer "haven 324" dan neemt mijn gps dat aan,en brengt hij me er ook perfekt naartoe.Ik heb een Garmin Nüvi.Ik weet dat dit ook werkt bij TomTom...Moest dat dan niet zo zijn,kun je nog altijd een patch downloaden op de site van Port of Antwerp zelf,en deze op je gps installeren ! Voila,probleem opgelost ??
Moesten jullie nog meer info nodig hebben over de haven,geef maar een seintje,ik vaar er dagelijks door,dus...
Grtjs en succes nog allemaal !

Poeki
Lid geworden op: 02 okt 2005, 09:57
Locatie: Berchem (Antw.)

04 nov 2009, 16:48

Even nog iets vergeten....Seiko,men vist er over het algemeen wel met kleine haringkjes....die ze dan eerst vangen met de vaste stok,pal naast de kaaimuren,check it out...
Ze zijn dan ong. 4 a 5 cm groot,en de rest,wat overschiet na het vissen,gaat direkt de diepvries in,voor latere sessies.Met kleine voorntjes heb ik daar echt nog niemand weten vissen hoor...
Grtjs en vang ze hé !

voorn
Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Locatie: Antwerpen

04 nov 2009, 17:56

Voor het Kanaamdok B1 aan de Thysmanstunnel vissen ze op het eind van het wegeltje dat voorbij de parking Evonik Degussa loopt naast de omheining van dat bedrijf.Men vist dus in het dok kant Lillo juist aan de tunnel en rijdt via de molen naar het stekje ( oppassen als je via de tunnel komt....Lillo is direkt rechtsaf en dan zie je de molen.)

seiko
Lid geworden op: 10 jan 2007, 13:59
Locatie: west-vlaanderen belgie

04 nov 2009, 21:43

Voorn en Poeki ;

Van harte bedankt voor de leerlijke uitleg .
Nu geraak Ik er wel .
Van zodra We er gevist hebben laat Ik Jullie weten hoe het ons daar bevalt + hoe de vangsten waren .

Bijkomende informatie is nog steeds welkom .
Aan alle vissers ; vang ze maar
Groetjes seiko
vissers houden en dragen zorg voor de natuur

Visseninbelgie
Lid geworden op: 26 okt 2009, 08:55
Locatie: Olmen-Balen

05 nov 2009, 06:37

Wens alle vissers uit te nodigen omeens aan een natinale A wedstrijd deel te nemen van het VLL.
Telt tevens mee voor de GOUDEN HENGEL 2010.
Deze gaat door op 11 november 2009 op het Albert kanaal te Beringen
Is tevens een jubileumwedstrijd van 100 jarig bestaan van Koninklijke vissersclub "DE KARPER" uit Leopoldsburg
Alle gegevens kan je op mijn website bekijken, hier: http://www.visseninbelgie.be/Idexbladen ... Karper.pdf
Bedank bij voorbaat aan de geinterseerden.Grtz.Jean

seiko
Lid geworden op: 10 jan 2007, 13:59
Locatie: west-vlaanderen belgie

10 nov 2009, 09:05

Hallo iedereen ;
Nabij de dokken van Antwerpen zullen er wel enkele hengelsport winkels zijn .
Kan er iemand mij die namen van die zaken even door mailen aub .
Ik heb ook de prachtige fotoalbum gezien van hendrik anthoon , hendrik wil jij mij soms wat meer informatie bezorgen ?
Groetjes aan iedereen en vang ze maar .
seiko
vissers houden en dragen zorg voor de natuur

voorn
Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Locatie: Antwerpen

10 nov 2009, 11:04

De dokken liggen wel buiten de stad. Er is daar kilometers in de omtrek geen hengelzaak te bespeuren.
Tevens rond deze tijd zijn de meesten op verlof.En ze zijn al dun bezaaid.
Merksem: All Fish ( zeer groot)
Wilrijk: Lucie
Deurne:Leuwelandt
Borsbeek: Robby Fish (redelijk groot)
Ekeren: Euro vissport
Mischien nog andere; broeders in Petrus op dit forum?

caracal.55
Lid geworden op: 02 sep 2009, 21:55
Locatie: Sint Katelijne Waver

12 nov 2009, 20:11

Weer terug uit het buitenland.Moest er voor een dag of 8 zijn voor de job.Ik heb pech het is de 2de keer dat ik daar naartoe moest en weer geen vrije dag ertussen om daar eens een lijntje uit te gooien.Ik weet nog geeneens wat daar rond zwemt maar çoit de volgende keer beter.
Alle berichten hier gelezen se en toch stillekes en kalm aan 't worden.Een collega heeft me uitgenodigd om maandag forel te gaan belagen ergens in Waals Brabant en ik heb nog een uitnodiging op zak voor het volgende weekend in La Strange te gaan vliegvissen.Toffe vooruitzichten.Als ik dan in de wintermaanden nog enkele keren op het strand of de boot geraak zal ik een geslaagde winter hebben.Dan kijken we weeral uit naar de lente he.Veel visgenot iedereen en heeft er eens iemand een ideetje om iets te organiseren gewoon doen.
Groeten Caracal.55
Gewoon wat mensen zoeken met dezelfde intresses.

SUPERZOET
Lid geworden op: 28 okt 2007, 17:57
Locatie: Wachtebeke

05 dec 2009, 19:54

Hoi,

ik heb een vraagje i.v.m. feedervissen, daar ik al een paar jaar met de feeder vis, voornamelijk in Zeeuws-Vlaanderen (kreken), wie zou er mij aan een goede feederhaak kunnen helpen , nu vis ik met de haken van Drennan, special bestemd voor de feeder, (haakmaat 14 en 16), ik vind ze iets te grof van profiel en niet zo scherp.
Met welke haken vissen jullie. :?:

Mvg
SUPERZOET.

voorn
Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Locatie: Antwerpen

05 dec 2009, 20:29

Vis met de vaste stok ook met drennan zelfs met die feederhaak daar drennan zijn gamma aan het veranderen is.
Met de feeder gebruik ik Gamakatsu en sensas feeder haken zijn verkrijgbaar met onderlijn.
Maar zie feitelijk niet in wat er nu speciaal aan een feederhaak moet zijn.
Alleen zijn ze rond....men zegt voor grote pieren.

voorn
Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Locatie: Antwerpen

14 dec 2009, 19:25

Na jaren was er weer leven in Zenne en Rupel.
Maar daar is nu een eind aan gekomen. Technische moeilijkheden zorgden er voor dat het zuiveringsstation voor Brussel stil werd gelegd.
De reden is grint steen en ander puin voor de kleppen tot het noodbekken dat dient om chemische reacties op te vangen in geval van nood.
Waarom dat zo lang duurt is mij een raadsel. In de prive moet dit direkt opgelost worden door de hoge boetes.
Men gebruikt dan een technisch hulpmiddel dat men volgens mij ...een kraan met grijper noemt en zet de rotzooi op de oever. Blijkbaar bestaat zoiets niet in Brussel :cry:

caracal.55
Lid geworden op: 02 sep 2009, 21:55
Locatie: Sint Katelijne Waver

28 dec 2009, 19:07

Hallo collega vissers,
Als je s'avonds niet weet wat doen kijk eens een keertje op Vis tv ,een programma dat gedurende enkel seizoenen werd uitgezonden op RTL.
Ik ben er terecht gekomen door een artikel in Beet,met de mededeling dat ze dit in Belgie ook zouden beginnen.Ik hoop dat dat in kannen en kruiken komt.Of liever in de visbak.Leren kunnen we nog elke dag.En in de afleveringen die ik gezien heb zijn ook nog mooie stekken te zien bij onze Noorderburen.Wat me vooral opviel is gewoon hengelen voor de fun geen wedstrijdstress en vissen op elke manier die je verlangt.Ik hoop jullie er een plezier mee te doen,toch zeker voor zij die het nog niet kenden.Veel kijkplezier van Caracal.55
Gewoon wat mensen zoeken met dezelfde intresses.

Poeki
Lid geworden op: 02 okt 2005, 09:57
Locatie: Berchem (Antw.)

28 dec 2009, 20:57

Hey Seiko,hoe is het afgelopen in de dokken ?? Heb je wat kunnen vangen ? Ah ja,mocht je aant vissen zijn in de dokken,en je ziet een baggerschip genaamd "M1" voorbijvaren,weet dan dat ik het ben ! Groetjes en vang ze hé !

lucca
Lid geworden op: 20 apr 2009, 01:48
Locatie: kortessem

30 dec 2009, 22:03

Hoi collegas vissers
Blij dit onderwerp gevonden heb.
Ben wel nieuw maar aan allen een pretig jaareinde
en veel goede vangsten in 2010.

groetjes luc :lol:

voorn
Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Locatie: Antwerpen

31 dec 2009, 11:27

Gisteren kwam de visleverancier voorn leveren op de vijver van de club.
Hij melde dat in Nederland het brasembestand flink achteruit gaat zodat binnen enkele jaren voor een alternatief dient gezorgd.
De reden is onbekend en moeilijk aan te tonen.
Sommigen denken aan te veel comsumptie van de hengelverenigingen.
Anderen denken dan weer aan verspreiding over de verbeterde waters.
Sommigen wijzen zelfs naar een te grote verbetering van de waterkwaliteit die het leven in de bodem verstoort.
Feit is het in elk geval dat zelfs het palingbestand achteruit boert met verschillende maatregelen op het vissen op paling tot gevolg. En de snoekbaars behoort ook al tot de in gevaar zijnde vissoort.

We zullen al maar wat sterke stokjes achter de hand houden om te karperen :wink:
Intussen wens ik nog een succesvol 2010 aan de hengelaars.