De mooiste plekjes om te gaan wandelen

Overige discussies/vragen over vrije tijd en hobby's die niet bij de andere forums horen.

josh-andre
Lid geworden op: 21 mei 2005, 18:29
Locatie: vlaanderen

24 mei 2015, 21:36

Ieder jaar met pinksteren in Maaseik
Sjacher-rommel en antiekmarkt..
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

josh-andre
Lid geworden op: 21 mei 2005, 18:29
Locatie: vlaanderen

24 mei 2015, 21:47

Ieder jaar met pinksteren in Borkel Nederland,net over de grens met Achel
Bradery - romelmarkt en optocht van Paardenkoetsen uit grootmoeders tijd..
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Op zondag 2 augustus in het domein Bokrijk
Koetsen Parade met vele antieke zijtuigen..
Schrijf het in uw agenda..

josh-andre
Lid geworden op: 21 mei 2005, 18:29
Locatie: vlaanderen

21 jun 2015, 17:57

ik sluit het af..het gaat jullie goed..

kwezelein
Lid geworden op: 13 aug 2011, 22:37

21 jun 2015, 18:36

josh-andre schreef:ik sluit het af..het gaat jullie goed..

Nu moet Kwezelein al die mooie prentjes en plaatsen missen!
Scheelt er iets?!
niks is eeuwig!

josh-andre
Lid geworden op: 21 mei 2005, 18:29
Locatie: vlaanderen

02 jul 2015, 06:42

Nou kwezelein ik heb geen plekjes meer om te gaan wandelen..
Wie nog een iede heeft mag het plaatsen..
Met groeten uit het stadje Bree..

Afbeelding

josh-andre
Lid geworden op: 21 mei 2005, 18:29
Locatie: vlaanderen

07 jul 2015, 21:17

In heusden-zolder kwam ik deze straat tegen..
Mooi brede fietssugestiestroken..
Vele gemeenten, kunnen hier van nog wat leren.
Afbeelding

Charlie*
Lid geworden op: 31 jan 2008, 12:21
Locatie: de kempen

08 jul 2015, 14:31

josh_andre
hier te Geel zijn er ook al een paas fietssugestiestroken..
het komt nog goed voor de fietser :wink:
geniet van het leven zo lang het kan.

josh-andre
Lid geworden op: 21 mei 2005, 18:29
Locatie: vlaanderen

09 aug 2015, 22:03

Charlie zijt blij als u gemeenten werk maakt, voor veiligheid zwakkeweggebruikers..Zoals wegen zonder fietspaden,zouden snel fietssugestiestroken moeten komen.Want als auto te snel blijven rijden, binnen de bebouwdecomwegen..Dan kan je op uw oudedag niet meer op straat komen.
Stadje Geel,,een leuke stad,,zeker op zaterdag voormiddag..met rommel-groente en bloemen markt..
Afbeelding

flupke2
Lid geworden op: 09 jan 2005, 16:51
Locatie: naast mijn buur

10 aug 2015, 10:24

josh-andre schreef:Charlie zijt blij als u gemeenten werk maakt, voor veiligheid zwakkeweggebruikers..Zoals wegen zonder fietspaden,zouden snel fietssugestiestroken moeten komen.Want als auto te snel blijven rijden, binnen de bebouwdecomwegen..Dan kan je op uw oudedag niet meer op straat komen.
Stadje Geel,,een leuke stad,,zeker op zaterdag voormiddag..met rommel-groente en bloemen markt..
Afbeelding
Fietssuggestiestroken zijn géén ideale oplossing voor plaatsen waar geen fietspaden liggen. Zolang er nog (te) veel fietsers zijn die denken dat een fietssuggestiestrook hetzelfde is als een fietspad zorgt dat voor een gevaarlijke vorm van veiligheidsgevoel.
Te vele fietsers weten immers niet dat een fietssuggestiestrook een deel is van de rijbaan. Hier mogen dus alle voertuigen op rijden, stoppen, parkeren (als er geen parkeerverbod opgelegd is door een ander reglement of bord) enz..
Reeds dikwijls heb ik ruzie gezien en gehoord tussen fietsers die op een suggestiestrook reden en autobestuurders die dat ook deden, zonder dat ze echter daarbij de fietsers in gevaar brachten ( bij het binnenkomen van Scherpenheuvel vanuit Zichem ter hoogte van het kerkhof) .

josh-andre
Lid geworden op: 21 mei 2005, 18:29
Locatie: vlaanderen

12 aug 2015, 21:48

Een fietsugestie strook is een baan waar fietsers moeten op fietsen..
Als er geen fietser is mag een auto er ook overheen rijden..
Parkeren is een slechte sugestie..
Maar ik weet wel zeker als ik met de auto een fietser aanrijd op een fietsugestie strook dat ik als autobestuuder niets te vertellen heb..
Maar de rode fietsugestiestroken gaan langzaam weg..er komen al in vele gemeenten fietsugestie stroken met een afbeelding van een fiets..
En zie zelf..de autobestuuder krijgt allemacht de fiets is voor heb een lastpost..op de wegen..
Hoop dat er snel een wet komt die zwakkeweggebruikers beschermd in het verkeer..en zeker binnen de bebouwdecomwegen..

josh-andre
Lid geworden op: 21 mei 2005, 18:29
Locatie: vlaanderen

12 aug 2015, 22:01

In het Nederlands gelderland zeggen ze het maar een keer..

Afbeelding

flupke2
Lid geworden op: 09 jan 2005, 16:51
Locatie: naast mijn buur

13 aug 2015, 10:39

josh-andre schreef : "Een fietsugestie strook is een baan waar fietsers moeten op fietsen.."

Nergens in de wegcode staat dat een fietser op een fietssuggestiestrook MOET fietsen. Wel is het zo dat een fietssuggestiestrook altijd rechts van de weg ligt , en vermits men als fietser rechts moet rijden komt men dus automatisch op deze strook. Maar op plaatsen waar men met twee fietsers naast mekaar mag rijden is de suggestiestrook meestal niet breed genoeg om er met twee naast mekaar op te rijden en mag de tweede fietser dus ook naast deze strook rijden.

josh-andre schreef ook nog : "
ik weet wel zeker als ik met de auto een fietser aanrijd op een fietsugestie strook dat ik als .....
Ook als er geen suggestiestrook is en de fietser reglementair rechts rijdt krijg je als autobestuurder problemen

josh-andre schreef ook : Maar de rode fietsugestiestroken gaan langzaam weg..er komen al in vele gemeenten fietsugestie stroken met een afbeelding van een fiets..

Deze afbeelding van een fiets veranderd niets aan het feit dat het een fietssuggestiestrook blijft, het is enkel een bijkomende informatie, het wordt hierdoor géén fietspad!!
Een fietspad kan maar op 2 manieren aangeduid worden : ofwel zijn er aan beide zijden van het fietspad witte onderbroken strepen, ofwel staat er het bord D7 of D9 of D10 (
D9 = rond blauw bord met afbeelding van fiets in het wit : deze weg is verplicht voor en voorbehouden voor fietsers en bromfietsen klasse A
D9 = identiek bord maar dan met aanduiding van fiets en voetganger naast elkaar : deze weg is voorbehouden voor fietsers, bromfietsen klasse A en voetgangers-
D10 = identiek bord maar met fietser en voetganger onder elkaar : deze weg is voorbehouden voor fietsers en voetgangers (bromfietsen mogen hier dus NIET op rijden)

kwezelein
Lid geworden op: 13 aug 2011, 22:37

13 aug 2015, 18:48

Wanneer de straat te smal is zodat het kruisend verkeer hinder ondervindt van de fietsers, moeten de fietsers achter elkaar fietsen. Als dat nu binnen of buiten de bebouwde kom is, maakt niet uit..

Fietsers kunnen ook in fout gesteld worden!
niks is eeuwig!

flupke2
Lid geworden op: 09 jan 2005, 16:51
Locatie: naast mijn buur

14 aug 2015, 17:31

kwezelein schreef:Wanneer de straat te smal is zodat het kruisend verkeer hinder ondervindt van de fietsers, moeten de fietsers achter elkaar fietsen. Als dat nu binnen of buiten de bebouwde kom is, maakt niet uit..

Fietsers kunnen ook in fout gesteld worden!
Dat klopt volledig. Binnen de bebouwde kom mogen fietsers altijd naast mekaar rijden , MAAR : ze mogen daarbij slechts de helft van de rijbaan gebruiken .Als dat niet het geval is moeten ze inderdaad achter mekaar gaan rijden om TEGENLIGGERS door te laten , NIET om achteropkomend verkeer te laten voorbijsteken.

Buiten de bebouwde kom mogen de fietsers ook met twee naast mekaar , maar moeten ze wel achter mekaar gaan rijden als er achteropkomend verkeer wil voorbijsteken.

Deze hierboven aangehaalde voorschriften zijn natuurlijk enkel van toepassing als er geen fietspad ligt!!

kwezelein
Lid geworden op: 13 aug 2011, 22:37

14 aug 2015, 17:49

Al eens opgemerkt dat niet alle fietspaden even breed zijn?
Probeer eens te fietsen met twee op een smal fietspad!

Normaal mag je met twee naast elkaar fietsen op een fietspad maar je mag wél maar de breedte met twee fietsen van één fiets innemen.

Iemand die een breed stuur heeft, haakt al gauw in elkaar. Zo ook met de bubbele fietspaden aan één kant van de weg. Soms staat op de grond de rijrichting van de fiets maar of zich daar iedereen aan houdt?

In Nederland moet je eens met twee fietsers naast elkaar fietsen op het fietspad en plots wijkt er een fietser uit naar de straatkant, eens zien of je geen boete van 90 euro krijgt omdat je op straat fietst als ze je gezien hebben.

Maar nietemin, ook ik heb al eens gevloekt als de auto's te kort langs reden en riepen dat ze ons maar allemaal moesten omrijden. :twisted:


Als iedereen een beetje oplet en een ander niet in gevaar brengt, kunnen en mogen we nog lang van onze fiets genieten?!

En nu mag Joske weer vertellen over zijn wandelen en fieten. Trouwens Josh, mooie streek in Gelderland en omstreken! :wink:
niks is eeuwig!