De On - line Bikers 6

Overige discussies/vragen over vrije tijd en hobby's die niet bij de andere forums horen.

Benson
Lid geworden op: 06 jun 2007, 16:40
Locatie: Ekeren

14 nov 2015, 16:11

Motorfiets stallen voor de winter !

Voor je de motor te slapen legt voor de winter, moet je hem goed poetsen en drogen. Daarna breng je er een vetfilm op aan, om roest en oxidatie tegen te gaan. Je mag immers nooit vergeten dat bij een motorfiets tal van belangrijke onderdelen blootliggen. Vervolgens stal je de motor op een droge plaats.

De banden moeten van de grond blijven. Dat kan door de machine op haar centrale steun omhoog te trekken en, als die ontbreekt, op een stuk karton te parkeren. Het is ook raadzaam om de bandendruk te controleren en de banden een normale spanning te bezorgen om zo verduring tegen te gaan.

De benzinetank moet tot aan de rand gevuld zijn om condens of oxidatie in het bovenste gedeelte te voorkomen. Indien dat kan, is het verstandig om de benzine uit de carburatoren te verwijderen. Vooral als je rijdt op loodvrije benzine. De groene substantie die neerslaat, dreigt de sproeiers te verstoppen.

De batterij mag niet aan vorst worden blootgesteld. De beste oplossing is haar aan te sluiten op een druppellader. Die laadt de batterij op alsof ze werkelijk in bedrijf is. Het voordeel hiervan is dat je de levensduur van dit belangrijke onderdeel verlengt. Ook het herstarten van de motor zal dan probleemloos verlopen. De olie kan je onaangeroerd laten.

Het slechtste dat je tijdens deze winterperiode kan doen, is je motor af en toe kortstondig laten draaien. Het duurt een half uur voor de krachtbron rijdend op bedrijfstemperatuur komt. Met eventuele korte draaibeurten bij stilstand, maak je de batterij leeg. Het is dus veel beter om 20 km te gaan rijden.

En wat na de winter?

Je start de machine en legt er een twintigtal kilometer mee af. Op die manier zal de olie de stofjes en roestdelen verwijderen.

Dan is het tijd geworden om die olie te verversen en de oliefilter te vervangen.
Grondige controle
Opnieuw rijden met de motor moet gepaard gaan met een grondige controle. Hoe is het bijvoorbeeld gesteld met de bandenspanning? Zijn de banden niet verduurd? Check het niveau van de batterijvloeistof en de staat van de remmen. Ga de spanning van je ketting na en smeer ze indien nodig. De koppeling zit misschien vast door het lange stilstaan. Kijk dus na of de smeerpuntjes geen olie nodig hebben.
Is er niets aan de hand met de oliekering van de voorvork, zijn er geen lekken en is alles in orde met de achtervering? Doet de verlichting het nog? Een hele checklist die je zelf kan afwerken.
Iedereen de groetjes en nog een fijne dag.
Ik verzamel doodsprentjes,postkaarten met moto's,auto's en vliegtuigen.Mijn eega postk' met katten,honden en olifanten en legpuzzels.En op de pc gif animaties en foto's van moto's.

Benson
Lid geworden op: 06 jun 2007, 16:40
Locatie: Ekeren

14 nov 2015, 22:49

Afbeelding
Iedereen de groetjes en nog een fijne dag.
Ik verzamel doodsprentjes,postkaarten met moto's,auto's en vliegtuigen.Mijn eega postk' met katten,honden en olifanten en legpuzzels.En op de pc gif animaties en foto's van moto's.

ferre10
Lid geworden op: 19 jan 2005, 19:08
Locatie: berlaar

15 nov 2015, 08:35

ja, niet te geloven .
vrees een beetje de dag dat het hier gebeurd.
greetz
ferre
Mini Mac 2 -2024.

odul
Lid geworden op: 08 jan 2007, 21:08
Locatie: Kalmthout

19 dec 2015, 00:52

Hallo iedereen,
ben zondag van plan om een kerststallentochtje te doen,iemand zin om mee te rijden ,laat maar iets weten en als ge er nog mooie moest weten zeg het maar,wilde Nieuwmoer,Merksplas ,Beerse en Zoersel al zeker op mijn lijst zetten.
Groetjes ,
Ludo
:wink: :P

Benson
Lid geworden op: 06 jun 2007, 16:40
Locatie: Ekeren

19 dec 2015, 01:02

ok ludo ben zondag vrij
Iedereen de groetjes en nog een fijne dag.
Ik verzamel doodsprentjes,postkaarten met moto's,auto's en vliegtuigen.Mijn eega postk' met katten,honden en olifanten en legpuzzels.En op de pc gif animaties en foto's van moto's.

odul
Lid geworden op: 08 jan 2007, 21:08
Locatie: Kalmthout

19 dec 2015, 19:12

spreken we af aan de kerk van Achterbroek-Kalmthout Kalmthoutsesteenweron 9.45u en vertrekken om 10uur
tot morgen
groetjes
Ludo 8) :lol:

Benson
Lid geworden op: 06 jun 2007, 16:40
Locatie: Ekeren

19 dec 2015, 19:52

ok ik zal er zijn Ludo :wink:
Iedereen de groetjes en nog een fijne dag.
Ik verzamel doodsprentjes,postkaarten met moto's,auto's en vliegtuigen.Mijn eega postk' met katten,honden en olifanten en legpuzzels.En op de pc gif animaties en foto's van moto's.

BIKERCAT
Lid geworden op: 04 nov 2007, 21:12
Locatie: on the best side of the river

19 dec 2015, 21:49

hoi mazo hier : kan spijtig genoeg nie mee , krijgen al bezoek van voor de middag. Kan dat moeilijk afzeggen! Tot kijks,het blijft nog de gehele week goe weer dus laat maar iets weten. mazo :cry: :cry:

odul
Lid geworden op: 08 jan 2007, 21:08
Locatie: Kalmthout

23 dec 2015, 19:00

Afbeeldingkerststal in Nieuwmoer
Afbeelding
Afbeelding
Afbeeldingaan de uitkijktoren in de maatjes,Nieuwmoer
Afbeeldingkerststal in Rijkevorsel
Afbeelding
Afbeelding
Afbeeldingin Merksplas,even dorst lessen
Afbeelding
Afbeelding
AfbeeldingKerststal in Beerse
Afbeelding
Afbeeldinglekker broodje in Kasterlee
Afbeelding
Afbeeldingkerststal in Einhoven
Afbeelding
Afbeeldingkerststal in A.Vesaliuslaan in Zoersel
Afbeelding

en onze laatste stal was in Brasschaat met mooie levensgrote beelden in hout.Het was een mooie dag om een rit te maken langs de kempische kerststallen en er waren er mooie bij.Ik vond het een mooie dag en heb me geamuseerd.Bedankt Benson voor het gezelschap en wie weet tot een volgende keer.

Groetjes,
Ludo :) :wink:

Benson
Lid geworden op: 06 jun 2007, 16:40
Locatie: Ekeren

24 dec 2015, 10:05

Mooie foto's en nog bedankt voor mooie de rit Ludo :!: :wink:

Afbeelding
Iedereen de groetjes en nog een fijne dag.
Ik verzamel doodsprentjes,postkaarten met moto's,auto's en vliegtuigen.Mijn eega postk' met katten,honden en olifanten en legpuzzels.En op de pc gif animaties en foto's van moto's.

odul
Lid geworden op: 08 jan 2007, 21:08
Locatie: Kalmthout

24 dec 2015, 22:14

Afbeelding

Aan alle Online bikers en heel gezellige kerst en voor 2016 veel voorspoed en geluk,maar vooral een heel goede gezondheid en hopelijk veel mooie ritjes op het lijstje. :wink:

Groetjes,
Ludo :D :P

den buldog
Lid geworden op: 08 jan 2008, 18:17
Locatie: kapellen

25 dec 2015, 10:27

Afbeelding
een zalig Kerstfeest en de beste wensen voor het nieuwe jaar
grts Jef&Liliane

jas
Lid geworden op: 14 aug 2009, 18:06

25 dec 2015, 16:37

Nu Maria Gekocht geeft en Jozef in de duvels zit Wensen Wij
Veronique & Ignace Alle Online Bikers Prettige Feest dagen
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

benq
Lid geworden op: 10 dec 2005, 19:23
Locatie: Antwerpen

25 dec 2015, 17:29

Prettige Feestdagen
En een NUL tolerantie vanaf 2016 :wink:

Benson
Lid geworden op: 06 jun 2007, 16:40
Locatie: Ekeren

30 dec 2015, 12:46

Afbeelding :twisted:
Iedereen de groetjes en nog een fijne dag.
Ik verzamel doodsprentjes,postkaarten met moto's,auto's en vliegtuigen.Mijn eega postk' met katten,honden en olifanten en legpuzzels.En op de pc gif animaties en foto's van moto's.