ZICHTKAARTEN (POSTKAARTEN)

Overige discussies/vragen over vrije tijd en hobby's die niet bij de andere forums horen.

Annemie
Lid geworden op: 30 jan 2003, 20:42

04 feb 2018, 19:42

Hallo iedereen,

Sinds mijn kindertijd verzamel ik zichtkaarten van de hele wereld.  Ik heb er zeker meer dan 10.000.  Gezien mijn leeftijd zou ik nu graag mijn 2.000 oudste kaarten verkopen, maar weet niet echt hoe.  Er zijn van die speciale sites zoals Delcamps en Catawiki, maar dit lijkt me allemaal te ingewikkeld ...  Dank voor een antwoord.

Xolo

maior domus
Lid geworden op: 25 jul 2014, 00:06

08 feb 2018, 18:58

Ga met een selectie van die 2000 kaarten naar een traditioneel veilinghuis en laat ze daar schatten en veilen.
Ondank is 's werelds loon

pastoor
Lid geworden op: 19 mar 2005, 21:55
Locatie: Hoeselt, White House

09 feb 2018, 10:58

Internet zoektermen: waardebepaling oude postkaarten
Sudoku, wijntjes proeven, genieten.

Robol
Lid geworden op: 25 dec 2004, 14:48
Locatie: Beringen

09 feb 2018, 11:10

Voor buitenlandse zal het niet eenvoudig zijn, voor inlandse misschien naar ruildagen, als die nog bestaan, of de Heemkundige Kringen van een bepaalde stad of dorp. Wat is oud? 100 jaar?
walk on with hope in your heart
And you'll never walk alone...

Annemie
Lid geworden op: 30 jan 2003, 20:42

10 feb 2018, 19:26

Hallo iedereen,

Bedankt voor de reacties!

Robol, ik heb zeker meerdere kaarten van meer dan 100 jaar oud ...

Maior Domus, misschien een goede tip om naar een veilinghuis te gaan, maar ik heb geen idee hoe het daar aan toe gaat en heb daar een beetje schrik van.  Misschien zou ik er geen schrik moeten van hebben, maar men is dit niet gewoon hé ...

 Een goedenavond voor iedereen,
Annemie

maior domus
Lid geworden op: 25 jul 2014, 00:06

10 feb 2018, 21:46

Annemie schreef: Maior Domus, misschien een goede tip om naar een veilinghuis te gaan, maar ik heb geen idee hoe het daar aan toe gaat en heb daar een beetje schrik van.  Misschien zou ik er geen schrik moeten van hebben, maar men is dit niet gewoon hé ...
 
Ik weet ook niet hoe het daar aan toe gaat, maar dit heb ik van horen zeggen:

Het veilinghuis schat de waarde in van uw verzameling.
Ze zullen een eerlijke waardebepaling geven, want dat is ook in hun eigen belang.
Dan moet ge (rekening houdend met hun advies) een minimum waarde van het te verkopen lot bepalen.
Als tijdens de veiling de geboden prijs de minimum waarde niet haalt, dan gaat de verkoop niet door.
Dat is dus een veiligheid voor u.
Ik weet niet wat de kosten zijn, maar dat is maar een vraag aan het veilinghuis.
De eerste schatting en of ze het willen veilen voor u, is normaal gezien gratis.
Ga naar een degelijk veilinghuis, niet naar een achterafzaaltje in een café.
Ge moet daar geen schrik van hebben.
Goed opletten dat ge onderweg niet wordt overvallen of aangereden op straat, daar moet ge meer schrik van hebben.  :wink:

Succes!
Ondank is 's werelds loon

Annemie
Lid geworden op: 30 jan 2003, 20:42

13 feb 2018, 15:00

Beste Maior  Domus,

Nogmaals bedankt.  Misschien doet ik dit wel.  Eigenlijk heeft men van te veel schrik terwijl het niet hoeft hé!
Het beste toegewenst, Annemie