op pensioen en bijspringen bij de zaak van de kinderen

Vragen/antwoorden betreffende uw pensioen.

sandorgw
Lid geworden op: 01 jan 2008, 20:02
Locatie: kortrijk

25 jan 2019, 17:40

Ik krijg inderdaad veel info over "bijverdienen " als gepensioneerde , maar dat is hier niet het geval .
Bij mij gaat het erom mag ik een handje helpen in mijn zoon zijn zaak (totaal gratis ) , en wat moet ik er voor doen omdat het wettelijk ok zou zijn als ik eraan begin 
Dit is het enige wat ik wil weten , iedereen heeft zeker goede bedoelingen om info door te geven , maar voor het ogenblik blijf ik nog op mijn honger zitten , ik zou het niet logisch vinden dat ik of mijn zoon   taksen of  wat dan ook moet betalen voor iets dat niet bestaat .

denlowie
Lid geworden op: 10 mei 2004, 18:05
Locatie: gent

25 jan 2019, 21:40

sandorgw schreef:Ik krijg inderdaad veel info over "bijverdienen " als gepensioneerde , maar dat is hier niet het geval .
Bij mij gaat het erom mag ik een handje helpen in mijn zoon zijn zaak (totaal gratis ) , en wat moet ik er voor doen omdat het wettelijk ok zou zijn als ik eraan begin 
Dit is het enige wat ik wil weten , iedereen heeft zeker goede bedoelingen om info door te geven , maar voor het ogenblik blijf ik nog op mijn honger zitten , ik zou het niet logisch vinden dat ik of mijn zoon   taksen of  wat dan ook moet betalen voor iets dat niet bestaat

.
Ik heb toch al gereageerd !

Als je vader geen vervanging inkomen heeft, enkel pensioen hoef je niks te doen .

Hoeveel vader die bouwvakker zijn bouwen het huis niet voor hun kinderezn ?

Waarom zou een baker die de zaak overlaat aan zijn zoon, zijn zoon niet mogen helpen .

Als je mij niet gelooft neem de telefoon en bel je naar de sociale inspectie !
Ervaring is als een tandenstoker, niemand wil de jouwe gebruiken. (R.Dorgeles)

sandorgw
Lid geworden op: 01 jan 2008, 20:02
Locatie: kortrijk

26 jan 2019, 07:02

Bedankt iedereen voor de info , en ik zou  inderdaad best eens persoonlijk contact nemen met de sociale inspectie om mijn geval uit te leggen en , daar zal ik hopelijk de juiste manier van doen horen zodat ik en mijn zoon niet met gebakken peren zitten .

denlowie
Lid geworden op: 10 mei 2004, 18:05
Locatie: gent

26 jan 2019, 09:02

sandorgw schreef:Bedankt iedereen voor de info , en ik zou  inderdaad best eens persoonlijk contact nemen met de sociale inspectie om mijn geval uit te leggen en , daar zal ik hopelijk de juiste manier van doen horen zodat ik en mijn zoon niet met gebakken peren zitten .
Dit moest je al onmiddellijk gedaan hebben, op senioren net zitten meestal ambtenaren en zeer weinig zelfstandigen.
Voor een juridisch advies gaat je beter naar www.juridischforum.be
Ervaring is als een tandenstoker, niemand wil de jouwe gebruiken. (R.Dorgeles)

sandorgw
Lid geworden op: 01 jan 2008, 20:02
Locatie: kortrijk

01 feb 2019, 06:59

Gisteren nieuws gekregen van een inspecteur van de arbeidsdienst  die ik  gemaild had met mijn vraag van hierboven en het mag inderdaad , maar er zijn voorwaarden , en hier gaat het over de frequentie van arbeid en het max dat mag bijverdiend worden , wat hier uiteraard niet van toepassing is ( dit heeft te maken met de leeftijd en het aantal jaren gewerkt .
Ik hou jullie op de hoogte