JOEPIE

Vragen/antwoorden betreffende uw pensioen.
Ice

28 jan 2019, 13:31

procman4 schreef:
procman4 schreef:Ondertussen heb ik ondervonden : huisdokter + 1 € duurder. Zijn uitleg = indexatie
Ondertussen lees ik : trein- en bustickets : zoveel en zoveel duurder per 1 februari. Kranten dit weekend .
Postzegels : duurder
Enz.. enz. 
 
Ice schreef: 
Je vergeet nog: allerlei verzekeringen (indexering, ja?) de komende facturen voor water, elektriciteit, gas, autotaks, brandstof, voeding enz, enz....álles wordt 'geïndexeerd', 'aangepast' en dan.....gewoon 'doorgerekend' aan....de 'klanten'/belastingbetalers.       .................  :twisted:
@ Ice, 

Ik doe net als jij --> ik gebruikte 2 x enz. enz. (zie rood) ; en jij in 't blauw. Omdat ---->

Ik geen zin heb om een opsomming van 2 blzn. lang te typen. :evil:  :evil:  :evil:  :evil:  :evil: En jij wellicht ook niet.
__________________________________________

Alleen dit : mijn duiveltje is nog bozer als die van jou.
Denk je?  :wink:

Jah, de lijst is eindeloos, de verarming ook....blijft maar duren...mogelijk verandert dat pas als er een paar sneuvelen door wanhopigen die de trappers verliezen?

Weet je, ik heb nog nooit geweten dat een CEO/werkgéver mínder verdient dan zijn werknémers...gewoonlijk en normaal is het andersom: de werkgever gaat lopen met de meeste centen, de werknemers wérken en genereren de inkomsten en winsten en krijgen daarvoor in ruil een habbekrats loon.

De politiek is ónze werknémer, ze staan ten ónze dienste en toch strijken ze maandelijks het jaarinkomen op van hun werkgévers, de bevolking, die ook nog eens alle inkomsten genereren door belastingen te betalen.
Bovendien bestelen ze ons dan ook nog eens door machtsmisbruik en dragen ze zélf, als werknémer, helemaal níks, geen cént bij aan de gemeenschappelijke belastingpot maar bepalen dan wél wat hún werkgevers moeten bijdragen.
Pure waanzin.

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

28 jan 2019, 18:12

De wanton is niet alleen een gelukkige mens.
Ik ben ook content met wat ik krijg.
Daar was ook iets bij, ik heb zelfs niet nagekeken hoeveel.
Die schommelingen zijn te wijten aan de berekening van de voorheffingen is mij op de pensioendienst gezegd.

wanton
Lid geworden op: 22 feb 2006, 18:51
Locatie: HEIST , bij-den-Berg

29 jan 2019, 08:23

Jawel Petrol, ik ben een gelukkig mens. Tevreden met wat ik heb en krijg. Blij met mijn gezin, kinderen en kleinkinderen. Ik probeer er het beste van te maken, voor mezelf en voor de mensen rond mij. Ik ben blij dat mijn vrouw een goede kokkin is. Ik ben gelukkig dat mijn kinderen goed zijn terecht gekomen. Dat mijn kleinkinderen hun best doen op school. 
Waarom zou ik zeuren en klagen en allerlei verwijten sturen naar anderen, zelfs politici? 
Ik citeer Alice Nahon , hier uit de buurt  :  't Is goed in eigen hart te kijken
Probeer eens.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

FransV
Lid geworden op: 08 feb 2006, 17:55
Locatie: zwijndrecht

29 jan 2019, 09:15

wanton schreef:Jawel Petrol, ik ben een gelukkig mens. Tevreden met wat ik heb en krijg. Blij met mijn gezin, kinderen en kleinkinderen. Ik probeer er het beste van te maken, voor mezelf en voor de mensen rond mij. Ik ben blij dat mijn vrouw een goede kokkin is. Ik ben gelukkig dat mijn kinderen goed zijn terecht gekomen. Dat mijn kleinkinderen hun best doen op school. 
Waarom zou ik zeuren en klagen en allerlei verwijten sturen naar anderen, zelfs politici? 
Ik citeer Alice Nahon , hier uit de buurt  :  't Is goed in eigen hart te kijken
Probeer eens.
Veel om dankbaar voor te zijn zo te lezen .
voor een groot stuk herkenbaar helaas niet voor alles.
het is stil waar het niet waait hé?
vandaag nuchter de dag doorbrengen

FransV
Lid geworden op: 08 feb 2006, 17:55
Locatie: zwijndrecht

29 jan 2019, 09:15

wanton schreef:Jawel Petrol, ik ben een gelukkig mens. Tevreden met wat ik heb en krijg. Blij met mijn gezin, kinderen en kleinkinderen. Ik probeer er het beste van te maken, voor mezelf en voor de mensen rond mij. Ik ben blij dat mijn vrouw een goede kokkin is. Ik ben gelukkig dat mijn kinderen goed zijn terecht gekomen. Dat mijn kleinkinderen hun best doen op school. 
Waarom zou ik zeuren en klagen en allerlei verwijten sturen naar anderen, zelfs politici? 
Ik citeer Alice Nahon , hier uit de buurt  :  't Is goed in eigen hart te kijken
Probeer eens.
Veel om dankbaar voor te zijn zo te lezen .
voor een groot stuk herkenbaar helaas niet voor alles.
het is stil waar het niet waait hé?
vandaag nuchter de dag doorbrengen