Wie kan mij helpen.

Hier is plaats voor vragen en informatie over het openbaar vervoer.
Onlangs zag ik in de trein een man die een boek las. Verder was hij volkomen normaal.
(Marc Callewaert)

omaplop
Lid geworden op: 22 dec 2004, 17:04
Locatie: Ardennen

14 mar 2019, 14:23

Maandag moet ik op de rechtbank in Brussel zijn. Ik woon in de Arrdennen en wil niet in Brussel rondrijden. Zou dus met de trein rijden. Kan iemand mij zeggen hoe ik het best vanuit het station naar het justitiepaleis rij , welk vervoerbewijs ik moet hebben en waar ik dit kan aanschaffen? Ik ben 65-plusser, maar heb enkel een oude kaart waarmee men gratis kon rijden met bus. Nooit gebruikt trouwens want in ons dorp rijdt geen bus.

Van harte bedankt voor de inlichtingen. Het wordt een avontuur, vrees ik.

wardje
Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Locatie: oostrozebeke

14 mar 2019, 17:22

Ik weet niet of je nog goed te been bent , maar de afstand bedraagt 1,5 km via de regentschapsstraat.
Op de site moovit kan je zien welke tram, bus of metro rijdt; start en eindplaats invullen , direkt zie je welke lijn je nodig hebt.



Ofwel voor zo'n korte afstand per taxi., duur zal het niet uitvallen en je moet niets zoeken.

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

14 mar 2019, 18:29

Je moet wel een geldig vervoerbewijs hebben van de STIB als je bus of metro neemt.
Kaarten van De Lijn werken niet.
Voor zover ik weet kan je die opladen op een geldige Mobib aan de toestellen die e min de metrostations staan. Maar je Mobib is duidelijk ook niet meer geldig.
Een taxi zal het simpelste en goedkoopste zijn denk ik.

Volgens insiders zijn de Brusselse taxichauffeurs niet altijd van de vriendelijkste soort...

kitten
Lid geworden op: 15 apr 2004, 18:19
Locatie: Deurne/Antwerpen

14 mar 2019, 20:33

De afstand tussen Brussel Midi en het justitiepaleis is al bij al niet meer dan 2 km, maar gemakkelijker zal het zijn met de metro. Brussel Midi heeft een metro station, je kan er via een automaat een ticket nemen , zoals in elk metrostation, 2.10 € enkel, dit is 1 uur geldig en je moet het ontwaarden op de metro. Er zijn maar 3 haltes tot station "Louise" vandaar is het maar één straatje naar het justitiepaleis, je ziet het ten andere bijna overal staan, het toornt boven alles uit.
Kijk voor de af te leggen weg even op google maps of moovit, het is heel eenvoudig.

kitten
Lid geworden op: 15 apr 2004, 18:19
Locatie: Deurne/Antwerpen

14 mar 2019, 20:40

Sorry het metrostation is Louiza, ik heb even nagekeken, je neemt daar de 4 Armenstraat, Rue de 4 Bras tot aan het Poelaertplein waar het JP is, enkele minuten maar. Als je met je rug naar Brussel Midi staat is die straat links aan het grote kruispunt van metrostation Louiza, richting centrum stad.

omaplop
Lid geworden op: 22 dec 2004, 17:04
Locatie: Ardennen

15 mar 2019, 10:49

Bedankt voor de uitleg. Het is heel lang geleden dat ik in Brussel het openbaar vervoer gebruikte. We zijn die drukte niet meer gewoon en durven niet meer met de auto gaan.

Ik zal maar goed op tijd vertrekken . Vroeger kon je gewoon een kaartje op de bus/tram nemen, dat kan nu niet meer. Blij dat ik nu weet dat je gewoon voor éen rit kunt een ticket nemen.

Nogmaals dank voor de hulp.