Omnipas 65+ (op MOBIB) kontrakt breuk?

Hier is plaats voor vragen en informatie over het openbaar vervoer.
Onlangs zag ik in de trein een man die een boek las. Verder was hij volkomen normaal.
(Marc Callewaert)

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

09 sep 2015, 09:44

en op ellentrieke velo's wie weet :? :P

Fokke
Lid geworden op: 05 aug 2004, 11:09
Locatie: Noorderkempen

09 sep 2015, 10:07

Hilarisch! Voor mijn deur is een bushalte van de Lijnwaarop ik een goed zicht heb. Soms neem ik die bus ook wel eens. De meeste passagiers zijn oudjes, sommigen "vinnige" bestuurders van een rollator, van het vlakbij gelegen ouderlingentehuis. Jongeren gebruiken deze bus in mindere mate. Meestal is die bus slechts voor één derde bezet. Het is nu al twee dagen dat de controleurs van de Lijn (achtend in hun Renault Kangoo) bij de halte de zeldzame passagiers controleren... natuurlijk buiten de schooluren. De statistieken van het aantal controles zullen de hoogte inschieten en er zullen minder zwartrijders geverbaliseerd worden... Uiteraard heeft de Lijn niet genoeg controleurs ter beschikking om in Antwerpen en zo te controleren... :lol: De wereld wil bedrogen worden!
Weet dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord zolang ge stamelend bidt en bedelt bij de poort!

gblanche
Lid geworden op: 26 nov 2005, 16:21

11 sep 2015, 19:54

Zijn we de enigen? Wij hebben voor ons beide 2x 50€ betaald, volgens de brief zou de kaart automatisch geactiveerd worden. Niets van: we krijgen een rood kruis...
Voor de zekerheid hebben we het betalingsbewijs en hun brief bij.
De buschauffeur zei ons: maak je daar niet druk om... Afwachten wat de eventuele controleurs zullen doen...
Nota: we hebben ook zo'n een plastiek kaart met chip van 5€...

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

11 sep 2015, 20:17

oei, dat zal wel weer niet goed marcheren zeker, zoals de ticketautomaten in de stations

denlowie
Lid geworden op: 10 mei 2004, 18:05
Locatie: gent

11 sep 2015, 20:54

Bij mijn vrouw werkt het wel !
Ervaring is als een tandenstoker, niemand wil de jouwe gebruiken. (R.Dorgeles)

Denyse
Lid geworden op: 06 dec 2010, 10:55

14 sep 2015, 11:59

ik WIL EEN 10rittenkaart KOPEN
Waar? heeft de chauffeur tijd om me dat te bezorgen ?
Zal niet zeker,hij heeft het steeds druk bij een stop

granny M
Lid geworden op: 04 jun 2012, 19:32

14 sep 2015, 12:15

U kunt bij bijna elke krantenwinkel op voorhand een 10 rittenkaart kopen.

Wiana
Lid geworden op: 24 okt 2004, 19:04
Locatie: Brugge

14 sep 2015, 12:20

Die kaarten kan je in krantenwinkels,tabakswinkels enz. kopen.
Klik op onderstaande link en vul de naam van je gemeente in.

Suc6

Wiana


https://www.delijn.be/nl/vervoerbewijze ... buurt.html
HP Notebook - Windows10 Home
Intel(R)Core(TM)i5 - 6200U CPU@2.30GHz -2.40GHz
RAM 7,92 GB - 64bits best.x64-proces.

gblanche
Lid geworden op: 26 nov 2005, 16:21

18 sep 2015, 18:01

gblanche schreef:Zijn we de enigen? Wij hebben voor ons beide 2x 50€ betaald, volgens de brief zou de kaart automatisch geactiveerd worden. Niets van: we krijgen een rood kruis...
Voor de zekerheid hebben we het betalingsbewijs en hun brief bij.
De buschauffeur zei ons: maak je daar niet druk om... Afwachten wat de eventuele controleurs zullen doen...
Nota: we hebben ook zo'n een plastiek kaart met chip van 5€...
Ondertussen vastgesteld dat niet alle kaartlezers je mobib kaart lezen...
Vandaag met 2 personen 4 ritten gedaan, dus 8x kaartje voorhouden. Op één bus wou de lezer noch de mijne noch de kaart van mijn vrouw lezen, zelfs met verschillende pogingen. De kaartlezer verder in de bus deed het wel...
Dus de activatie is dus blijkbaar OK maar de kaartlezers kunnen kuren hebben, ik heb ook gezien dat bij sommige lezers een duidelijke handleiding op de kaartlezer is aangebracht.