Pagina 4 van 5

Geplaatst: 01 sep 2015, 07:59
door voorn
Dat antwoord kreeg ik ook bij De Lijn infodienst.
Naar verluid stond dit op de brief met de storting.

Geplaatst: 01 sep 2015, 08:25
door huberreke
Toen ik dit jaar 65 werd, kreeg ik van De Lijn een papieren omnipas van 25+.
Deze was geldig tot 31 augustus.
Deze kaart kunt je niet herladen.
Dus moet ik wachten naar mijn Mobil kaart.

Geplaatst: 01 sep 2015, 08:28
door denlowie
huberreke schreef:Toen ik dit jaar 65 werd, kreeg ik van De Lijn een papieren omnipas van 25+.
Deze was geldig tot 31 augustus.
Deze kaart kunt je niet herladen.
Dus moet ik wachten naar mijn Mobil kaart.
Ga eens tot een lijnwinkel.

Geplaatst: 01 sep 2015, 11:13
door huberreke
zal ik doen

Geplaatst: 01 sep 2015, 13:12
door Helena van Troje
@aldebaran: eindelijk eens iemand die het durft schrijven wat ik ook al lang denk

Geplaatst: 01 sep 2015, 13:15
door kitten
Die MOBIB kaarten zijn toch al langer in omloop niet?
Als je zo'n kaart hebt en je betaald je 50€ moet je verder niets doen. Het regelt zich automatisch bij het ontwaarder op de tram of bus.
Ik wist niet dat er nog papieren abo's bestonden? Dan is het wachten op je MOBIB veronderstel ik.

Geplaatst: 01 sep 2015, 19:26
door telloorlekker
En hoe dikwijls moet ik van de Lijn gebruik maken om die 50 bruintjes op te krijgen ? Ik verplaats me, buiten het "voetwerk", maar enkele malen per jaar met die "mens-erger-je-niet" ...

Geplaatst: 01 sep 2015, 19:36
door paullamb
Neem dan gewoon een Tien rittenkaart aan 14 euro en dan kan u 10 uur met de bus reizen.

Geplaatst: 01 sep 2015, 19:53
door Prima Vera
telloorlekker schreef:En hoe dikwijls moet ik van de Lijn gebruik maken om die 50 bruintjes op te krijgen ? Ik verplaats me, buiten het "voetwerk", maar enkele malen per jaar met die "mens-erger-je-niet" ...
via een 10 rittenkaart betaal je 1.40 eur per rit, dus 2.80 over en weer. Deel die 50 eur door dit bedrag en je weet hoe dikwijls je kan rijden en of dit met jouw verbruik overeenkomt.

Geplaatst: 02 sep 2015, 04:56
door denlowie
Prima Vera schreef:
via een 10 rittenkaart betaal je 1.40 eur per rit, dus 2.80 over en weer. Deel die 50 eur door dit bedrag en je weet hoe dikwijls je kan rijden en of dit met jouw verbruik overeenkomt.
dit is één en een halve keer per maand

Geplaatst: 02 sep 2015, 05:02
door denlowie
denlowie schreef:
Prima Vera schreef:
via een 10 rittenkaart betaal je 1.40 eur per rit, dus 2.80 over en weer. Deel die 50 eur door dit bedrag en je weet hoe dikwijls je kan rijden en of dit met jouw verbruik overeenkomt.
dit is één en een halve keer per maand
Ik heb toch besloten te betalen ondanks ik nu zeer weinig gebruik ervan maak.

Maar ik heb en ben toch besloten om er meer gebruik van te maken daar het hier in Gent het bijna onmogelijk word met een wagen om een plaats te vinden voor te parkeren, en dan spreken we nog niet over het parkeer geld.

Ik ga om de 14 dagen naar Antwerpen en parkeer altijd op linker oever en neem dan ook den tram, een godsgeschenk is dit, want de zaterdag avond plaats in de binnen stad vinden, en het parkeer geld. ???

Geplaatst: 02 sep 2015, 07:34
door Wiana
Dat iedereen toch zelf beslist wat hij/zij doet : haal je er voordeel uit, dan betaal je, anders betaal je maar niet . Eenvoudig toch ?

:wink: Wiana

Geplaatst: 02 sep 2015, 14:08
door Helena van Troje
zo simpel kan het leven zijn, Wiana :D

Geplaatst: 08 sep 2015, 20:11
door aldebaran
En met de bus betaal je dan ook geen parkeergeld.
Hier in Oostende betaal je je blauw!
en een gratis parking achter het station dat kunnen ze wél voor de toeristen in de zomer maar wij moeten daarna de kas spijzen....
4 euro en nog wat voor iets meer dan een uur, dus voor twee uur is dat dan bij Vinci. En de pakmadammen zijn hier hyperactief.
Leve de Bus, dat was ook de bedoeling van de gratis bussen: de auto's uit de stad houden.

Geplaatst: 08 sep 2015, 20:27
door Fokke
aldebaran schreef:En met de bus betaal je dan ook geen parkeergeld.
Hier in Oostende betaal je je blauw!
en een gratis parking achter het station dat kunnen ze wél voor de toeristen in de zomer maar wij moeten daarna de kas spijzen....
4 euro en nog wat voor iets meer dan een uur, dus voor twee uur is dat dan bij Vinci. En de pakmadammen zijn hier hyperactief.
Leve de Bus, dat was ook de bedoeling van de gratis bussen: de auto's uit de stad houden.
Ik spaar dus genoeg uit aan niet te betalen parkeergelden om elk jaar nen nieuwen ellentrieke velo te kopen! Het leven is mooii maar dat hou ik ook stil want als de politiekers dat weten gaan ze een taks heffen op uitgespaarde parkeergelden! :evil: