Pagina 2 van 4

Geplaatst: 09 dec 2015, 14:43
door Fokke
*leah* schreef:Flupke, paullamb,

Ik ben net te weten gekomen dat de bewuste bus waar ik toen opzat reed in onderaanneming van De Lijn.
Je kunt gelijk hebben flupke, ik zie wel.
Leah, je hebt wel heel veel pech gehad! Ik rij al een tiental jaren regelmatig met de bus en kan op één hand tellen de keren dat ik mij ergerde aan het rijgedrag van een chauffeur... Eén keer zat er duidelijk een vreemdeling (een Afghaan) aan het stuur en die reed heel gedisciplineerd. Ik zeg zelfs meer: Hij sommeerde zittende jongeren in zijn volle bus om plaats te maken voor een oud vrouwke... Op het einde van de rit, toen de meeste passagiers al waren afgestapt, heb ik nog een klapke met hem gedaan! Ik denk niet dat je echt mag veralgemenen...

Geplaatst: 09 dec 2015, 14:58
door Gast
Ik veralgemeen ook niet hoor Fokke, maar er zijn wel types bij hoor! :?

Op woensdag zitten mijn vriendin en ik meestal op de bus, vriendin is al languit in de middengang terecht gekomen.
Enfin, het is gebeurd, gedane zaken nemen geen keer, ik heb toch al terug wat meer kracht in mijn arm. Maandag begin ik met kinesist.

Geplaatst: 09 dec 2015, 17:00
door bobby1940
practich alle bussen van de lijn rijden in onder aanneming

Geplaatst: 09 dec 2015, 17:28
door flupke2
bobby1940 schreef:practich alle bussen van de lijn rijden in onder aanneming
dat klopt absoluut niet , het merendeel van deze bussen zijn wel degelijk eigendom van de lijn zelf

Geplaatst: 09 dec 2015, 20:03
door denlowie
bobby1940 schreef:practich alle bussen van de lijn rijden in onder aanneming
50 % rijd in onder aanneming, maar de chauffeurs krijgen allemaal een opleiding bij de lijn wat het lijn vervoer betreft, zij worden betaal aan al de voorwaarden die het lijn personeel heeft, heb een zoon die voor een pachter rijd voor de lijn, zijn werkgever heeft 120 chauffeurs in dienst en 100% voor de lijn !!
Als je alles rekent hebben ze zelfs meer dan het personeel van de lijn zelf.

Geplaatst: 10 dec 2015, 13:13
door pastoor
Bij de lijn is 50 % statutair en 50 % contractueel.

Statutair is een job betaald zoals een ambtenaar bij de overheid.
Contractueel is een job betaald zoals een werknemer.

Beiden beginnen aan dezelfde wedde. Maar contractuele verdienen meer.
Statutairen krijgen een staatspensioen.
Contractuele krijgen een werknemerspensioen.

Dat en al de rest staat hier:

http://www.jobat.be/nl/artikels/6-reden ... te-worden/

Geplaatst: 10 dec 2015, 14:47
door voorn
Maar hoe zit dat met de niet werkende vrouw bij statutairen.
Anders ben je wel de sigaar.

Geplaatst: 10 dec 2015, 17:18
door kitten
Bij bestuurders van de lijn, bus of tram, onderaannemer of de lijn zelf zit er natuurlijk wel eens een cowboy; maar dat heb je toch met alles, autobestuurders, brommertjes rijders , fietsers en voetgangers, overal zit er wel eens één fout, dan kun je alleen maar zeggen, pech gehad.
En inderdaad, als je het niet eerst aan de bestuurder zelf en direct signaleert en doorgeeft aan de lijn met volg nummer van bestuurder en bus, dan kun je een correct maar negatief antwoord verwachten.
Zelf rijd ik meer met de tram, dn heb je dat minder, maar toch durven de oude PCCkes ook al eens wat remsnokjes hebben. Vooral bij het vallen van de bladeren heb je dat regelmatig, daar kan de trambestuurder niets aan doen.

Geplaatst: 14 dec 2015, 00:28
door Helena van Troje
@ voorn:

in verband met die niet werkende vrouwen van een statutair

die krijgen als overlevingspensioen 60% van het bruttopensioen van hun echtgenoot als dat je vraag was
als ze beiden nog leven moeten ze het doen met he pensioen van de man alleen denk ik

Geplaatst: 14 dec 2015, 09:21
door pastoor
Helena van Troje
In verband met die niet werkende vrouwen van een statutair. Die krijgen als overlevingspensioen 60% van het bruto pensioen van hun echtgenoot als dat je vraag was. Als ze beiden nog leven moeten ze het doen met he pensioen van de man alleen denk ik.


Een statutaire ambtenaar krijgt een pensioen, en zijn vrouw heeft nooit gewerkt. Dat pensioen is voor beiden. Als de man overlijdt, dan krijgt zij 60 % van zijn volledig pensioen.

Die statutaire ambtenaar kan via echtscheiding zijn vrouw op straat zetten, en praktisch gezien zal zij 1/3 van zijn netto inkomen krijgen via de rechtbank. Indien ze dat niet krijgt heeft ze recht op een leefloon tot zijn overlijden. Bij het overlijden van de statutaire ambtenaar wordt het pensioen verdeeld over een of meerdere weduwen.

Geplaatst: 14 dec 2015, 09:46
door Helena van Troje
hey ik heb geen volledig pensioen hoor van wijlen mijn statutaire echtgenoot of is ambtenaar nog iets anders dan onderwijs?

Geplaatst: 14 dec 2015, 09:58
door pastoor
Is aangepast, 60 %.

Werknemers is volledig pensioen of 80 % gezinspensioen.

Geplaatst: 14 dec 2015, 13:02
door Helena van Troje
:) pastoor.

die pensioen wetgeving daar kan je een universitaire studie over maken

Geplaatst: 14 dec 2015, 17:02
door pastoor
Vooral die van PDOS.
Daarvan staat vel te veel in het internet.
Een grote warboel.

PDOS maximum pensioen: 18000 documenten.

Geplaatst: 14 dec 2015, 19:22
door Helena van Troje
en je krijgt er met moeite antwoord op je vragen
bij de RVP kreeg je netjes de bedragen als je er om vroeg
bij de PDOS moest je maar afwachten tot je je eerste pensioen getrokken had...