Pagina 2 van 4

Geplaatst: 08 jan 2016, 17:07
door flupke2
den lowie schreef : "Rare redenering, als je voor meer personen wil betalen dan er werkelijk zijn pleeg je bedrog !!"

Je pleegt inderdaad bedrog. Want je betaalt zogezegd wel voor meer personen, maar door het feit dat het aantal personen waarvoor een groepskorting gegeven wordt NIET aanwezig is , betaal je dus te weinig PER PERSOON.

den lowie schreef ook nog : "Zal het nog straffer zeggen in de handleiding van de bus chauffeurs van de lijn staat letterlijk dat men de reizigers het goedkoopste biljet moet verkopen"

Dat klopt inderdaad , maar het moet het goedkoopste biljet zijn WAAR ZE RECHT OP HEBBEN . En op een groepsticket voor 5 personen heb je GEEN recht als je slechts met 3 bent !! Dat staat ook duidelijk in de voorschriften.

Geplaatst: 08 jan 2016, 19:02
door denlowie
Juridisch heeft de lijn geen poot om op te staan !!

Maar ja wie zou nu daarvoor na de rechtbank trekken ??

Geplaatst: 10 jan 2016, 14:08
door Reini
U blijft volharden in de boosheid Lowie :wink:
U hebt geen recht op dat groepsticket omdat u met te weinig personen bent.
Ik zal het anders uitleggen .
De Lijn is in feite lief voor een groepje mensen, omdat zij met meerderen iets meer winst opleveren : 6 eu is altijd meer dan 3 eu pp.
U hebt met 3 personen dus geen recht op die korting.
U zal ook geen ticket voor 30 personen gaan vragen, want daar scheur jij je broek aan.
Maar als zakenman ben jij natuurlijk een lepe vos :)
Ik vind 3 eu voor een ticket wel veel geld ! Gelukkig nooit moeten betalen.
Voorheen een lijnkaart, dan een jaartje gratis, nu 50 eu per jaar.

Geplaatst: 10 feb 2016, 09:57
door telloorlekker
De redenering van den Lowie is nochthans vrij simpel. Een bus die "slechts" voor 3 mensen als lijndienst op treed is daarvoor te log gebouwd en te breed en te lang. Stap jij graag op een bus met enkel die terroristen die "niets" betalen waarvoor jij voor het volle pond moet opdraven ? Nee toch...

Geplaatst: 10 feb 2016, 13:56
door kitten
Koop toch een lijnkaart, 1.40€ per rit.
De prijs per rit als je op de bus of tram betaald is zo hoog om de passagiers te ontraden om op de bus of tram te betalen , dat geeft teveel oponthoud voor de tram of bus bestuurder.
Wil je me ook even doorgeven Telloortrekker waar die bus vol met niet-betalende terroristen rijd, dan kan ik die veiligheidshalve mijden.
Hier rijden denk ik gelukkig maar, meer bussen met mensen die een abo of sociaal abo hebben en dus wel in regel zijn, maar niets moeten ontwaarden bij het opstappen.

Geplaatst: 10 feb 2016, 16:30
door telloorlekker
Sorry Kitten, bij "ons" is het de gewoonte geworden dat de allochtone medemens méér van het openbaar vervoer gebruik maakt dan Jan Modaal.
Nog even en dit zal voor het merendeel der 's lands dorpen het geval zijn.
Of de Lijn er zo blij mee is, valt nog te bezien... :?

Geplaatst: 10 feb 2016, 17:46
door kitten
Sorry telloortrekker, maar de meest wat jij benoemd als " allochtonen " hebben een sociaal abo. Zelfde prijs als een senioren kaart.

Geplaatst: 10 feb 2016, 18:44
door Fokke
kitten schreef:Sorry telloortrekker, maar de meest wat jij benoemd als " allochtonen " hebben een sociaal abo. Zelfde prijs als een senioren kaart.
Ik zie wat ik zie! In het Antwerpse zijn het alleen de autochtone 65+'ers die hun abonnement ontwaarden... Nochtans is dat verplicht...

Geplaatst: 10 feb 2016, 19:05
door Prima Vera
kitten schreef:Koop toch een lijnkaart, 1.40€ per rit.
De prijs per rit als je op de bus of tram betaald is zo hoog om de passagiers te ontraden om op de bus of tram te betalen , dat geeft teveel oponthoud voor de tram of bus bestuurder.
Wil je me ook even doorgeven Telloortrekker waar die bus vol met niet-betalende terroristen rijd, dan kan ik die veiligheidshalve mijden.
Hier rijden denk ik gelukkig maar, meer bussen met mensen die een abo of sociaal abo hebben en dus wel in regel zijn, maar niets moeten ontwaarden bij het opstappen.
Je zou je wel eens dik kunnen vergissen! Rij maar eens met tram 3 van Schoten naar de stad. Er is er praktisch géne éne die ontwaardt! Ze rijden praktisch allemaal zonder betalen. Van bruine allochtoon tot zwarte allochtoon.

Geplaatst: 10 feb 2016, 21:16
door miel
Wat ook de beweegredenen geweest zijn van "de lijn" om systemen te ontwikkelen waarbij iemand niet moet bewijzen dat hij/zij een geldig vervoersbewijs heeft , maar het is nefast voor de samenleving.
Men voedert de argwaan tussen personen die betalen/ontwaarden en diegenen die zomaar opstappen.
Is het nu zo moeilijk om een systeem te ontwikkelen waarbij iedereen die opstapt zich aanmelt bij de bestuurder?
In Spanje kom je niet op de bus zonder eerst je vervoersbewijs te laten zien en op de "tren" rijden kontroleurs mee. De gebruikers zijn daar wel gediciplineerd.

Geplaatst: 10 feb 2016, 22:10
door Fokke
miel schreef:Wat ook de beweegredenen geweest zijn van "de lijn" om systemen te ontwikkelen waarbij iemand niet moet bewijzen dat hij/zij een geldig vervoersbewijs heeft , maar het is nefast voor de samenleving.
Men voedert de argwaan tussen personen die betalen/ontwaarden en diegenen die zomaar opstappen.
Is het nu zo moeilijk om een systeem te ontwikkelen waarbij iedereen die opstapt zich aanmelt bij de bestuurder?
In Spanje kom je niet op de bus zonder eerst je vervoersbewijs te laten zien en op de "tren" rijden kontroleurs mee. De gebruikers zijn daar wel gediciplineerd.
De regel van De Lijn is dat je je vervoersbewijs moet ontwaarden of laten zien aan de chauffeur!

Geplaatst: 10 feb 2016, 23:26
door Flashback
Fokke schreef:De regel van De Lijn is dat je je vervoersbewijs moet ontwaarden of laten zien aan de chauffeur!
Dat zie je verkeerd Fokke als je een stadstram bekijkt ! Als iedereen die in zo'n harmonica stapt terug naar voor moet lopen om de "watman" in zijn klein extra beveiligd kot te storen ... dat staat die waarschijnlijk 10 minuten aan elke halte !
In een bus stap je vooraan op, dus dat kan !

Geplaatst: 10 feb 2016, 23:51
door Fokke
Flashback schreef:
Fokke schreef:De regel van De Lijn is dat je je vervoersbewijs moet ontwaarden of laten zien aan de chauffeur!
Dat zie je verkeerd Fokke als je een stadstram bekijkt ! Als iedereen die in zo'n harmonica stapt terug naar voor moet lopen om de "watman" in zijn klein extra beveiligd kot te storen ... dat staat die waarschijnlijk 10 minuten aan elke halte !
In een bus stap je vooraan op, dus dat kan !
Ik had het over de bus. Maar in de tram staan ook ontwaardingsapparaten ... meestal voor Johannes Lul :lol: .

Geplaatst: 11 feb 2016, 00:00
door Flashback
Die staan er wel maar kunnen geen abonnement of sms lezen !
En Johannes Lul ... die past niet in die dingen ! :lol:

Geplaatst: 11 feb 2016, 00:22
door Fokke
Flashback schreef:Die staan er wel maar kunnen geen abonnement of sms lezen !
En Johannes Lul ... die past niet in die dingen ! :lol:
Wel de nieuwe generatie abonnementen... zoals die van de oude generatie! :lol: