JPG documenten

Vragen/antwoorden betreffende overige vragen, die niet passen in bovenstaande forums.

Danny.
Lid geworden op: 15 mei 2003, 21:42
Locatie: Vlaams Brabant

24 nov 2018, 10:44

Hellokes iedereen, ik gebruik af en toe een technisch teken programma, namelijk TinyCAD.

De bestanden worden opgeslagen als JPG document, maar deze kunnen enkel maar heropend worden door gebruik te maken van TinyCAD, alle andere fotobewerking programma herkennen het formaat niet.

Dit is wel vervelend daar de mensen naar wie ik dit bestand doorstuur niet noodzakelijk over TinyCAD beschikken.

Iemand enig idee met wat ik dat bestand kan converteren, TinyCAD geeft mij geen keuze mogelijkheid in een ander formaat op te slaan.

Groetjes

Danny
Windows 11 Home 64-bit, Ram 8GB, Medion Akoya E23403 All-In-One, Microsoft Defender

wardje
Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Locatie: oostrozebeke

24 nov 2018, 11:03

Danny ,

Kan je het "JPG" bestand niet openen met Windows Photo Viewer , die deel uitmaakt van Windows .
De inheemse foto-editor in Windows is Microsoft Paint .
Daar men Windows gebruikt mag je ervan uitgaan dat het je ermee kan openen.
Zoniet gebruikt Tinycad een bestand eigen aan hun programma , dat belet met andere programma's te openen.

Danny.
Lid geworden op: 15 mei 2003, 21:42
Locatie: Vlaams Brabant

24 nov 2018, 11:13

wardje schreef:... Kan je het "JPG" bestand niet openen met Windows Photo Viewer , die deel uitmaakt van Windows ...
Afbeelding

Maar niet meer in de Windows 10, en voor Paint

Afbeelding
Groetjes

Danny
Laatst gewijzigd door Danny. op 24 nov 2018, 11:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Windows 11 Home 64-bit, Ram 8GB, Medion Akoya E23403 All-In-One, Microsoft Defender

wardje
Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Locatie: oostrozebeke

24 nov 2018, 11:20

In Windows 7, kan het wel nog.

Mischien met het programma " free opener" , heb dat enige tijd geinstalleerd en heb tot nu toe niet meegemaakt dat ik een bestand niet open kreeg ,waarandere programma's wel weigerden. Zie hieronder de site , lees hem eens ,je kan proberen lukt het niet , dan beschermd Tinycad zijn bestanden.

https://www.gratissoftware.nu/downloade ... opener.php