leesbril

Vragen/antwoorden betreffende overige vragen, die niet passen in bovenstaande forums.

denlowie
Lid geworden op: 10 mei 2004, 18:05
Locatie: gent

26 dec 2018, 19:59

benq schreef:Meet een optieker ook de druk op uw ogen?
Ja !!! dit doet men met dit toestel met hun ballonetje, daar meten ze ook je PD en bij benadering je lenzen, maar die worden dan met hun automatische bril met allemaal andere lenzen gemeten

Als men ouder word ben je natuurlijk beter af bij een oogarts, de kans op catarak is niet denkbeeldig
En een optieker kan dit niet beoordelen zoals een dokter.
Ervaring is als een tandenstoker, niemand wil de jouwe gebruiken. (R.Dorgeles)

MyriamC
Lid geworden op: 07 jan 2006, 18:13
Locatie: Noorderkempen

27 dec 2018, 00:05

denlowie schreef: Bij Hans anders in Terneuzen is het altijd iets, de reclame word maar gedeeltelijk toegepast altijd iets, met die hollanders.
Tja, ik koop niet bij Hans Anders.

MyriamC
Lid geworden op: 07 jan 2006, 18:13
Locatie: Noorderkempen

27 dec 2018, 00:07

benq schreef:Meet een optieker ook de druk op uw ogen?
Geen idee. Ik denk dat je daarvoor toch beter naar een oogarts gaat. Ik moet sowieso ieder jaar omdat ik glaucoom heb.

denlowie
Lid geworden op: 10 mei 2004, 18:05
Locatie: gent

27 dec 2018, 06:35

MyriamC schreef:
benq schreef:Meet een optieker ook de druk op uw ogen?
Geen idee. Ik denk dat je daarvoor toch beter naar een oogarts gaat. Ik moet sowieso ieder jaar omdat ik glaucoom heb

.
Ik ga bij de oogarts in de kliniek nieuwe kliniek sinds 1 jaar , en daar word de oogdruk met het zelfde toestel gemeten als bij de Hans Anders en door haar secretaresse zeker, eer je bij de dokter gaat.

De dokter onderzoekt enkel maar zeer grondig je ogen, met een soort laserke een blauwlichtje , dit was de eerste keer dat ik dit zag, en daarna met die verschillende glazen, zij raad aan om voor ouderen elke twee jaar dit te laten doen .
Ervaring is als een tandenstoker, niemand wil de jouwe gebruiken. (R.Dorgeles)

benq
Lid geworden op: 10 dec 2005, 19:23
Locatie: Antwerpen

27 dec 2018, 08:48

denlowie schreef:
Als men ouder word ben je natuurlijk beter af bij een oogarts, de kans op catarak is niet denkbeeldig
En een optieker kan dit niet beoordelen zoals een dokter.
Dit is nu het geval van de topic de topic starter mvc,
hij heeft een oog operatie ondergaan en dan vind ik het verstandig om naar zijn oogarts te gaan met zijn probleem in plaats van een optieker of maar naar de supermarkt enz……….. misschien nog op de wekelijkse markt,  

fregat heeft zeer goed geantwoord en de rest, sorry maar dat vond ik persoonlijk niet verstandig.

En ja er bestaat een glas - kunststof formaat tussen de 40 en 80 cm voor mensen die aan machines werken en een lees en ver bril niet werkt.  
genoeg gewerkt nu genieten van mijn zeer groot ambtenaar pensioen :lol:

denlowie
Lid geworden op: 10 mei 2004, 18:05
Locatie: gent

27 dec 2018, 10:06

Als je een oogoperatie gehad heeft moet je natuurlijk naar geen optieker gaan.

Als je ouder word is het wijselijk om minstens om de twee jaar de oogarts te raadplegen, en sommigen veel vroeger, zoals diabetes patienten om het jaar en als je veel diabetes heeft zelfs alle 6 maanden aanbevolen.

Diabetes werkt ook op de ogen !!

En wat is het remgeld oogarts tweemaal niks !

En bij mij is het een mooie madam die eens diep in mijn ogen kijkt :lol: :lol: :lol:
Ervaring is als een tandenstoker, niemand wil de jouwe gebruiken. (R.Dorgeles)

MyriamC
Lid geworden op: 07 jan 2006, 18:13
Locatie: Noorderkempen

27 dec 2018, 13:33

denlowie schreef:en door haar secretaresse zeker, eer je bij de dokter gaat.
Onze oogarts doet alles zelf, ook afrekenen. :lol:

MyriamC
Lid geworden op: 07 jan 2006, 18:13
Locatie: Noorderkempen

27 dec 2018, 13:37

benq schreef:
denlowie schreef:
Als men ouder word ben je natuurlijk beter af bij een oogarts, de kans op catarak is niet denkbeeldig
Dit is nu het geval van de topic de topic starter mvc,
hij heeft een oog operatie ondergaan en dan vind ik het verstandig om naar
zijn oogarts te gaan met zijn probleem in plaats van een optieker of
maar naar de supermarkt enz……….. misschien nog op de wekelijkse markt,  
Die cataract operatie heeft mvc al gehad hé, dus bij een oogarts is hij al langs geweest (mag ik hopen Afbeelding).
Voor dit specifiek 'probleem' kan hij perfect bij een goede optieker/optometrist terecht.